یزدفردا:امام جمعه رشت با اشاره به اقدامات سپاه در تولید و تأمین سوخت گفت: سپاه توانست در چنین ایامی ستاره خلیج‌فارس را راه‌اندازی کند و خودکفایی در بنزین و سوخت‌های خاص را رقم بزند و می‌توانیم با جرئت اعلام کنیم که از CFT،FATF، اینستکس، برجام و غیره هیچ‌چیزی عاید کشور نشده است.

به گزارش فارس، آیت‌الله شیخ رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های وحدت‌بخش و دشمن‌شکن نماز عبادی سیاسی جمعه رشت با اشاره به حادثه ۲۳ مرداد سال ۵۰ اظهار کرد: در این سال استان ما به نام بحرین از ایران جدا شد و این نشان از بی‌عرضگی و بی‌لیاقتی شاه ایران بود که در صورت داشتن آن سهم بیشتری از خلیج‌فارس از آن ایران بود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اقدامات سپاه در تولید و تأمین سوخت افزود: سپاه توانست در چنین ایامی ستاره خلیج‌فارس را راه‌اندازی کند و خودکفایی در بنزین و سوخت‌های خاص را رقم بزند و می‌توانیم با جرئت اعلام کنیم که CFT،FATF، اینستکس، برجام و غیره هیچ‌چیزی عاید کشور نشده است.

فلاحتی بر لزوم ولایتمداری دولتمردان و مسؤولان تأکید کرد و گفت: رهبری از اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی گله‌مندند و امیدواریم دولتمردان با جدیت بیشتری این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با انتقاد از نوع پوشش و بی‌حجابی در جامعه گفت: ما در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی از طراحان دوخت و صنوف مرتبط سؤال خواهیم کرد که آیا برای زنان محجبه در بازار لباس مناسبی برای پوشش هست؟

امام‌جمعه رشت با اشاره به نارضایتی خانواده‌های شهدا و مردم ولایتمدار از نوع لباس پوشیدن نامناسب دختران و پسران در جامعه بیان کرد: چرا جامعه ما باید به جایی برسد که نوع پوش دختران و پسران ما شبیه اروپاییان باشد درحالی‌که هزاران شهید داده‌ایم و ازاین‌رو شرمنده خانواده شهدا و بانوان محجبه هستیم.

خطیب جمعه رشت با ابراز امیدواری از اصلاح نوع پوشش در جامعه گفت: درحالی‌که تمامی دشمنان بسیج شده‌اند تا عفاف و حجاب را از بین ببرند همه ما نیز باید دلسوزانه و برادرانه با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر همکاری کنیم و وضعیت حجاب و عفاف در جامعه را بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر علیه‌السلام خاطرنشان کرد: نام این امام شیعیان در کتاب تورات آمده است و راه‌اندازی دانشگاه بزرگ معارف اسلام و تربیت شاگردان زیاد از اقدامات ارزشمند این امام همام بود.

فلاحتی با بیان اینکه بنی امیه در دوران امام محمدباقر علیه‌السلام ساکت ننشسته و مداوم فتنه می‌کردند، افزود: شرایط فتنه اندازی و از بین بردن و تحریف معارف ناب اسلام امروزه در جهان وجود دارد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به‌ضرورت الگوسازی و نقش آن در تربیت فرزندان اظهار کرد: مجموعه خانواده به‌عنوان نخستین الگو و سپس جامعه در تربیت فرزندان به‌ویژه کودک و نوجوان اثرگذارند.

وی با بیان اینکه سپردن امانت به اهل آن از سفارش اسلام است، افزود: در نظام اسلامی اصلاح جامعه بسیار مهم است چون استعدادهای مادی و معنوی در جامعه صالح رشد می‌کنند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه بسیاری از الگوسازی‌ها در جامعه صورت می‌گیرد، گفت: اینکه تنها جامعه در تربیت فرزندان مؤثر است صحیح نیست بلکه خانواده‌ها نیز باید در تربیت فرزندان پیش‌قدم باشند.

فلاحتی با بیان اینکه انقلاب اسلام توانست تربیت اسلامی را در جامعه نهادینه کند، گفت: جامعه سالم انسان‌های سالم را تحویل می‌دهد و چه‌بسا انسان‌هایی می‌توانستند در جامعه صالح و سالم حاضر شوند اما جامعه چنین اجازه‌ای را به شخص نداده است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به فزونی افراد کج اندیشه در جامعه گفت: امروزه بسیارند کسانی که با شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی در تلاش‌اند تا علاوه بر از بین بردن فرهنگ ارزشی اسلام فرهنگ بومی مردم منطقه را نیز از بین ببرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا