یزدفردا:حشد شعبی در عراق امروز (یکشنبه) اعلام کرد، طرح گروه تروریستی داعش برای حمله به شهر خانقین در استان دیالی واقع در شمال این کشور را ناکام گذاشت.

طالب الموسوی، فرمانده حشد شعبی در بخش دیالی از طریق پایگاه حشد شعبی تصریح کرد، در راستای طرح امنیتی برای برقرای امنیت مردم در عید قربان، سازمان اطلاعات بخش دیالی برای تحت پیگرد قرار دادن بقایای داعش دست به عملیات پیش‌دستانه زد و بزرگترین کاروانسرای تروریست‌ها را در خانقین شناسایی کرد.

وی افزود، این کاروانسرا مقر اصلی فرمانده داعش در خانقین و شامل مواد لجستیک،‌ تجهیزات نظامی، انبار غذا، دستگاه آب‌شیرین‌کن و دیگر وسایل است.

الموسوی با بیان اینکه تروریست‌ها قصد داشتند برای هدف قرار دادن امنیت خانقین در روز عید، دست به حملات جنایت‌کارانه بزنند، گفت، حشد شعبی طرح امنیتی مستحکمی ضمن هماهنگی با نیروهای امنیتی برای تامین امنیت مردم در عید قربان در استان دیالی ایجاد کرده است.

نیروهای عراق به عملیات جست‌وجو، پاکسازی و پیگرد بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می‌دهند تا عدم ظهور مجدد و بازگشت مجدد نیروهای فراری آن را تضمین کنند. نیروهای حشد شعبی نیز برای مقابله با تلاش‌های نفوذ مکرر گروه‌های تروریستی، در نوار مرزی با سوریه مستقر می‌شوند.

نیروهای عراق روز دوشنبه دومین مرحله از عملیات نظامی "اراده پیروزی" را با هدف پاکسازی برخی از مناطق دیالی و نینوا از بقایای داعش آغاز کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا