یزدفردا: ولی تیموری گفت: لجن درمانی قطعا پتانسیل خوبی دارد و در سالیان گذشته به توجه به کم شدن آب متوقف شد و امیدواریم با وضعیت بارندگی امسال لجن درمانی می‌تواند دورنمای خوبی برای استان و دریاچه برای گردشگری سلامت شود.

درمان بیماری های مفصلی و پوستی با خواص لجن درمانی


لجن درمانی دارای فواید و خواص بسیاری است، همچنین لجن درمانی برای درمان بیماری های مفصلی و پوستی بسیار موثر است.

خواص و فواید شگفت انگیز لجن درمانی

زمین از بسیاری از مواد معدنی و ترکیباتی تشکیل یافته است که واقعا برای سلامتی مفید هستند. و این کشف تازه ایی نیست! تمام فرهنگ ها باورهای سنتی و مذهبی خود را پیرامون کاربرد خاک رس در یک منطقه خاص دارند. چون آن ها غنی از مواد معدنی هستند! مزایای لجن درمانی در حال حاضر کاملا شناخته شده هستند.لجن درمانی

لجن درمانی

اگر می خواهید قدرت شفابخشی شگفت انگیز درمان گل و لای را تجربه کنید، می توانید از - یکی از بهترین مراکز را انتخاب کنید.بدن ما از 5 عنصر اصلی یعنی زمین، آب، هوا، آتش و تشکیل شده است. بنابراین زمین یا خاک رس این قدرت را دارد که وارد سیستم شود و همه عدم تعادل را اصلاح کند.

فواید لجن درمانی:

لجن درمانی بر اندام های مختلف و قسمت های بدن تاثیر زیادی می گذارد. به درمان درده ای مزمن، یبوست، التهاب، سردرد،استرس ، بیماری های پوستی، و همچنین کمک زیادی به درمان سم زدایی می کند اما این تنها بخشی از خواص لجن درمانی است که در این بخش از سلامت نمناک به آن خواهیم پرداخت.

 

خواص و فواید لجن درمانی 

1. لجن درمانی برای مشکلات پوستی

بدیهی است که بیش ترین فایده لجن درمانی روی پوست تاثیر می گذارد. تاثیر خنک کننده روی پوست و خون دارد و در نتیجه به کنترل اثرات کمک می کند. سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست را نرم تر می کند. هم چنین، لجن درمانی یکی از بهترین روش های سم زدایی است، چون سموم مضر ذخیره شده در پوست را از طریق منافذ آن بیرون می کشد.

2. لجن درمانی برای مشکلات چشمی

لجن درمانی بینایی را بهبود می بخشد . هم چنین استفاده از گل بر روی چشم ها به مقابله با بسیاری از مشکلات چشمی مانند عفونت چشم، سکته مغزی، خونریزی مغزی، واکنش های آلرژیک و گل مژه کمک می کند. به خصوص برای نسل جدید که زمان زیادی را به گوشی و تبلت نگاه می کنند، لجن درمانی منظم می تواند به حفظ سلامت خوب چشم کمک کند.

 

بهبود بینایی با لجن درمانی

3. لجن درمانی موثر در مشکلات هضم و گوارش

لجن درمانی به تسکین سیستم گوارشی و تقویت تمام اندام های مرتبط کمک می کند. مالیدن آن بر روی شکم به بسیاری از مشکلات هاضمه از قبیل گاز، اسیدیته، یبوست و درد شکم کمک می کند. هم چنین گل درمانی به جذب گرمای روده و افزایش متابولیسم کمک می کند.

4. لجن درمانی برای استرس و سردرد

استفاده از لجن درمانی روی سر یک تجربه واقعا آرامش بخش است. استرس، افسردگی، اضطراب را کاهش می دهد و به خوابیدن خوب کمک می کند. هم چنین گاهی توسط متخصصان طبیعی برای برخورد با اختلالات سیستم عصبی مثل ، صرع،سیاتیک ،فلجی و غیره تجویز می شود.

 

لجن درمانی آرامش بخش است 

5. لجن درمانی مفید برای مشکلات مفصل و ماهیچه ای

در شرایطی مثل ورم مفاصل، درد شدید و تورم در اطراف منطقه آسیب دیده را می توان به راحتی با روش لجن درمانی مقابله کرد. متخصصان درمان های طبیعی همچنین برای مشکلاتی مانند روماتیسم،نقرس ،التهاب اطراف مفصل ، فیبرومیالژی ، آرتروز و غیره، ماساژ گل تجویز می کنند و کمک زیادی به رهایی از سفتی مفاصل و حرکات می کنند.

چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته شده است رنگ سیاه آن همه نور خورشید را جذب می کند و آن ها را به بدن منتقل می کند.

گل برای مدتی طولانی رطوبت را حفظ می کند و زمانی که روی قسمت بدن اعمال می شود باعث می شود که سرد شود. شکل و سفتی آن را می توان به راحتی با اضافه کردن آب تغییر داد.

ارزان و در دسترس است. قبل از استفاده از گل باید خشک، پودر و تمام سنگ ها، ذرات علف و دیگر ناخالصی ها،الک شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا