یزدفردا:منابع رسانه ای عراق جمعه شب در گزارش هایی به نقل از رسانه های خارجی خبر دادند که باقی مانده منافقین در کمپ لیبرتی درحاشیه فرودگاه بغداد از عراق خارج شده اند، این درحالی است که آخرین خبرها حاکی است که هنوز تعدادی از آنان موفق به ترک عراق نشده اند.

 
به گزارش ایرنا، السومریه نیوز درگزارشی دراین خصوص، نوشت باقی مانده منافقین شامل 280 تن از نیروهای این سازمان جمعه شب، عراق را از طریق فرودگاه بین المللی بغداد، به مقصد آلبانی ترک کردند. 
 
این گزارش، علت ترک کمپ لیبرتی را سلسله حملات موشکی سال های اخیر به لیبرتی عنوان کرده است. 
 
درهمین حال، یک منبع ضمن تکذیب خبر خروج کامل اعضای منافقین از بغداد، گفت، طی روزجمعه دقیقا 178 نفر آنان از عراق اخراج شده اند اما 19 تن از آنان، ازجمله 8 بیمار، موفق به ترک عراق نشده اند. 
 
این منبع به ایرنا تاکید کرد که گروهی از منافقینی که امروزعراق را ترک کرده اند، به کشور آلمان رفته اند. 
 
وی همچنین گفت که روزجمعه یک گروه از اعضای کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل و سازمان های اروپایی از کمپ لیبرتی بازدید کردند.
 
به گزارش ایرنا، گروهک تروریستی منافقین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دست به عملیات تروریستی متعدد زد و بعد از آن در اوایل دهه 1980 میلادی با فرار از ایران در خاک عراق مستقر شد و به عنوان بخشی از نیروهای رژیم بعثی صدام در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران شرکت کرد.
 
گروهک تروریستی منافقین، در قضیه قیام مردم عراق علیه رژیم صدام در اوایل دهه 1990 میلادی نیز در کنار یگان های جنایتکار این رژیم در کشتار مردم جنوب و کردهای شمال عراق قرار گرفت.
همین امر باعث شد تا دادگاه محاکمه سران رژیم بعث در11 ژوئیه 2010 میلادی 39 تن از اعضای این گروهک تروریستی ازجمله سرکرده های این گروهک، مریم و مسعود رجوی را به جنایت علیه بشریت و مشارکت در کشتار مردم عراق در قیام 1991 محکوم کند.
 
از طرفی، گروهک تروریستی منافقین، طی این سال ها،همچنان با مشت آهنین، حلقه امنیتی را بر عناصر خود در داخل پادگان لیبرتی تنگ کرده و از هرگونه تماس دولت عراق و خانواده های اعضای خود که خواهان ملاقات با فرزندان فریب خورده شان هستند، جلوگیری کرد، بطوری که طی یک سال گذشته تلاش چندین باره خانواده ها را که تنها خواستار یک ملاقات یک ساعته با فرزندانشان بودند، ناکام گذاشت.
 
براساس گزارشی، تعداد کل عناصرگروهک منافقین بعد از انتقال به لیبرتی حدود سه هزار نفر بوده است که میانگین سن آنها 53 سال است، این امر نشان می دهد که اعضای این گروهک عموما از سن میانسالی عبور کرده و به دوران سالمندی پا گذاشته اند.
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا