کاوه قادریان، شاعر و دبیر شب‌های شعر دف صبح روز جمعه (پنجم مهرماه) در ۴۳ سالگی در بیمارستان بوعلی درگذشت.

مهرناز فتحعلی‌پور  با تایید این خبر گفت: متاسفانه کاوه قادریان بعد از پنج سال مبارزه با بیماری سرطان روز جمعه (پنجم مهرماه)‌ در بیمارستان بوعلی تهران درگذشت.

وی ادامه داد: کاوه سال‌ها با بیماری سرطان مبارزه کرد و حتی در ۴۰ سالگی سرطان را شکست داد؛ اما توده بعد از گذشت ۱۱ ماه دوباره بین قلب و ریه او دیده شد و متاسفانه کاوه در رویارویی دوباره با این بیماری نتواست آن را شکست دهد.

همسر زنده‌یاد قادریان با اشاره به مراسم خاکسپاری و یادبود این شاعر جوان گفت: مراسم خاکسپاری همسرم روز گذشته (شنبه ۶ مهرماه)‌ در بهشت زهرا برگزار شد و قرار است که مراسم یادبودی نیز از ساعت ۱۵ الی ۱۷ روز سه‌شنبه (۹ مهرماه) در تالار مبین واقع در خیابان شریعتی،‌ بالاتر از سیدخندان، نبش کوچه خوی، روبه‌رو پارک کوروش برگزار شود. 

 

فتحعلی‌پور در پایان با اشاره به آثار زنده‌یاد قادریان اظهار کرد: مجموعه شعر «آن سوی پرده» که در نشر چلچله منتشر شده از کاوه به یادگار مانده است. البته کاوه نوشته‌های منتشر نشده فراوانی دارد که نمی‌دانم کی و کجا منتشر خواهد شد؛ اما درباره آنها در آینده تصمیم خواهیم گرفت.

 

وی در پایان گفت:‌ همسرم در پنج شش ماه گذشته وضعیت مناسبی نداشت و شرایطش به شکلی نبود که خیلی دست به قلم شود؛ با این حال، شعرهایی را نوشته که در صفحه اینستاگرامش منتشر شده است. او درست یک روز پس از یازدهمین سالروز ازدواجمان درگذشت.

کاوه قادریان، شاعر متولد ۲۹ مردادماه سال ۱۳۵۵ بود که در سال‌های گذشته به عنوان دبیر شب‌های شعر دف فعالیت می‌کرد. شعر زیر بخشی از آخرین شعر منتشر شده از او در تیرماه ۱۳۹۸ است که با هم می‌خوانیم:

 

«خونم به جوش می‌آید

از بس که تب می‌کنم

تمام فصل‌ها را

در ۳۹ درجه گذرانده‌ام

پزشکان می‌گویند بیماری‌ات لاعلاج است

...

دیگر بس است

تمامش کن.»

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا