یزدفردا :اعتمادآنلاین نوشت: ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا، گفت: فضای انتخاباتی متاثر از اظهارنظرهای غیرمنطقی گروهی که اتفاقاً از تریبون‌های متعدد و مهمی هم برخوردارند به مشکل برمی‌خورد.

ابوالقاسم رئوفیان گفت: تقسیم اصولگراها به اصولگرایان انقلابی و نیمچه‌انقلابی غلط است. مقام‌ معظم‌ رهبری بارها تاکید کرده‌اند که هر کسی را یک میزانی از انقلابی‌گری داشته باشد، چهره‌ای انقلابی بشناسیم. پس اینکه بعضی صفر و صد کنند و خود را انقلابی‌ اصیل و دیگری را دور از انقلابی‌گری بدانند، راهی است که حتماً مقصدی جز بیراهه نخواهد داشت. بنابراین بهتر است‌ آقایان به خود بیایند و دست از کارهایی که بوی تفرقه می‌دهد بردارند.

این فعال اصولگرا همچنین ادامه داد: این نوع روش نه تنها گروه‌های خطاکار را به دستاوردی نخواهد رساند، بلکه وحدت و لیست مشترک در فضای انتخاباتی را برای اصولگرایان به رویای محال تبدیل خواهد کرد و باعث خدشه‌دار شدن وجهه و آبروی تفکر اصولگرایی می‌شود؛ یعنی آسیب ناشی از خودبزرگ‌تربینی قطعاً هزینه‌های غیرقابل جبرانی را تحمیل می‌کند و به همین دلیل خطاکاران باید بدانند بدرفتاری‌شان با هیچ توضیحی توجیه نخواهد شد.

این چهره توضیح داد: بحث خطرناک دیگر هم چیزی جز این نیست که برخی گمان می‌کنند به دلیل عملکرد بد مجلس دهم مردم به اصولگرایان رأی خواهند داد و به همین دلیل نوعی غرور بر آنها غلبه کرده است. باید به آنها گفت این تحلیل قطعاً تحلیلی غیرواقعی است. این نوع تحلیل از لوازم شکست و ناکامی است. به همین دلیل اصولگرایان باید این خوش‌بینی‌ها را کنار بگذارند تا بتوانند برنامه‌هایی کارشناسی‌شده و منطبق با واقعیت‌ها در فضای انتخاباتی خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند و بتوانند رأی‌های لازم را برای رسیدن به پارلمان تصاحب کنند.

ابوالقاسم رئوفیان در پایان گفت: امیدوارم آن دسته از اصولگرایانی که متاسفانه عادت به افراطی‌گری دارند با توجه به اهمیت انتخابات آتی برای جبهه اصولگرایی و البته برای کل نظام، یک بار برای همیشه تصمیم به ترک تندروی و طرح اظهارات ‌آنچنانی بگیرند. با این رویکرد شاید اصولگرایان در شرایطی ایده‌آل خودشان را برای شرکت در انتخابات مهم مجلس آماده کنند و ان‌شاءالله مجلس بعدی با اکثریت اصولگرایان دلسوز تشکیل شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا