نماینده دائم ایران در آژانس انرژی اتمی با تاکید بر حرفه ای گری، استقلال و بی طرفی آژانس ابراز امیدواری کرد مدیرکل جدید نقش مهم این سازمان در حفظ برجام را به درستی ایفا کند.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص موضع ایران در قبال انتخاب «رافائل گروسی» مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی‌گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حرفه ای گری، استقلال و بی طرفی آژانس تاکید کرده و انتظار دارد که این رویکرد باید در هر شرایطی توسط آژانس و مقامات آن حفظ شود و کشورهای عضو نیز از اعمال فشار به آژانس جدا خودداری کنند. 

سفیر کشورمان افزود: سیاست و رفتار ایران نیز همواره بر ترویج و همچنین رعایت این اصول استوار بوده و بدیهی است تداوم و تقویت حفظ اصول فوق توسط آژانس، با رهیافت مثبت و تعاملی از جانب ایران مواجه خواهد شد. 

غریب آبادی تاکید کرد با توجه به مسؤولیت آژانس در راستی آزمایی اجرای برجام، مدیرکل جدید نیز همانند سلف خود، نقش مهم آژانس در حفظ توافق هسته ای را به درستی ایفاء کند.

به گزارش فارس، گروسی دیروز سه شنبه به عنوان مدیرکل جدید آژانس و‌ جایگزین یوکیا آمانو مدیرکل فقید این سازمان انتخاب شد و قرار است از اول ژانویه کار خود را در این سمت آغاز کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا