به گفته مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، بخش بسیار زیادی از تاسیسات نفتی این شرکت به دلیل فعالیتهای مداوم به مرز فرسودگی رسیده‌ اند.

احمد محمدی شنبه همزمان با دومین روز از نمایشگاه صنعت نفت و حفاری استان خوزستان با حضور در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: بازسازی تاسیسات فرسوده مناطق نفت خیز جنوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در این رابطه برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این خصوص مناطق نفت‌خیز جنوب با هماهنگی وزارت نفت، طرح‌هایی را در دست اجر دارد تا نسبت به بهبود وضعیت موجود و بروز رسانی تاسیسات اقدام کند.

این مقام مسئول در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه در همه کشورهای دارای نفت موضوع افزایش ضریب بازیافت مخازن نفتی دنبال می‌شود، گفت: در مخازن نفتی ایران به دلیل شرایط موجود، برای انجام این امر نیاز است تزریق گاز صورت بگیرد.

محمدی تصریح کرد: برای انجام این کار ۱۲ مخزن در محدوده مناطق نفت‌خیز جنوب تعیین شده تا این عملیات انجام شود و در نهایت به افزایش ضریب بازیافت منجر شود.

استیضاح وزیر حق مجلس است اما به شرطی که سیاسی کاری نباشد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب همچنین به موضوع استیضاح وزیر نفت که از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس دنبال می‌شود اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون این موضوع حق طبیعی نمایندگان است اما نباید نسبت به تلاش‌های زنگنه در صنعت نفت، بی‌توجه بود.

وی افزود: زنگنه برای کشور به عنوان یک برند محسوب می‌شود و کمتر کسی است که از خدمات وی اطلاعی نداشته باشد.

محمدی اقدامات وزیر نفت طی سال های گذشته را برای اقتصاد کشور با ارزش عنوان کرد و گفت: همانطور که گفته شد، استیضاح حق نمایندگان است اما به شرطی که این اقدام نوعی سیاسی کاری نباشد.

پیمانکاران صنعت نفت باید از نیروی بومی استفاده کنند

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در بخش دیگری از این نشست با تاکید به تلاش های انجام گرفته در راستای ایجاد زنجیره اشتغال در این صنعت، گفت: مهمترین ویژگی بسیار مورد تاکید، استفاده پیمانکاران صنعت از نیروهای بومی است.

محمدی استفاده پیمانکاران از نیروهای بومی را الزامی دانست و افزود: ساماندهی نیروهای غیررسمی شرکت از سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفته که منجر به افزایش حقوق آنها شده است.

یازدهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان از ۲۲ تا ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز دایر است

  • نویسنده : ایرنا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا