تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون که این روزها به عنوان مهمان و برای دیدن بازی‌های جام جهانی و «انرژی‌ دادن» به تیم ملی فوتبال ایران در برزیل هستند.
بازیگرانی که این روز‌ها به عنوان مهمان و تحت عنوان «هنرمندان حامی تیم ملی» به برزیل سفر کرده‌اند، عکس‌هایی از خود در خیابان‌های سائوپولو، شهر کوریتیبا (محل بازی تیم ملی با نیجریه)، داخل استادیوم شهر کوریتیبا، قبل و بعد از بازی نخست تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی و... منتشر کردند.

سام درخشانی، سیاوش خیرابی ، پژمان جمشیدی، کامران تفتی، رضا یزدانی، محسن تنابنده، سید جواد هاشمی از جمله هنرمندانی هستند که در این تصاویر حضور دارند.

رضا یزدانی، حسام نواب‌صفوی، پژمان جمشیدی، سیاوش خیرابی، فاطمه گودرزی، مهراب قاسم‌خانی، سید جواد هاشمی، محسن تنابنده، لیندا کیانی، نرگس محمدی، کامران تفتی، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی‌نیا، یوسف طاهریان، بابک اردلان و مهدی پاکدل هنرمندانی هستند که برای حمایت از تیم ملی به برزیل سفر کرده‌اند.

 خبرنامه دانشجویان ایران با تیتر فرض بر اینکه «پولش از کجا آمده؟!» مهم نباشد؛تصاویر:: آیا (عکس) سلفی های بازیگران در برزیل کار خوبی است؟

: عکسهایی که از حضور بازیگران در برزیل منتشر شده است، می شود و احتمالا خواهد شد، در داخل بازتاب های متفاوتی داشته است، اما مسئله ای که کاملا توی ذوق می زند و فکر می کنیم بعد از مسابقات جام جهانی به یک رکورد برای تماشاگران و هنرمندان ایرانی تبدیل شود، دوربین به دست بودن و گرفتن مکرر سلفی است

 

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛سال گذشته واژه‌نامه آکسفورد، واژه selfie را واژه سال معرفی کرد. وقتی کسی از خودش عکس بگیرد و در اینترنت به اشتراک بگذارد، به عکس و کار انجام شده، «سلفی» گفته می‌شود.

 

خود واژه «سلفی» نخستین بار در سال ۲۰۰۲ ابداع شد، در آن زمان یک مرد استرالیایی بعد از یک بدمستی، عکسی از خود در اینترنت منتشر کرد و از واژه سلفی استفاده کرد، اما موج محبوبیت جدید سلفی را عمدتا اینستاگرام با هشتگ سلفی، سبب شده است.

 

اما حضور بازیگران در برزیل و برخی ذوق زدگی های غیر معمول و بعضا با شلوارک و بسته سیگار در دست،بازخوردهای مناسبی را در داخل نداشته است.

 

بعد از اینکه اسپانسر بخش خصوصی از پرداخت هزینه حضور این بازیگران و رفت و آمد آنها، منصرف شد، موسسه ای که که فروش بلیت‌ بازی‌های تیم ملی از سوی فدراسیون به آن‌ها سپرده شده بود، هزینه‌ی سفر 18-19 هنرمند به برزیل را برعهده گرفته است.

 

به خاطر همین مسئله نوع هزینه کرد و محل هزینه کرد، به سوالی بی پاسخ در ذهن مخاطبان ایرانی تبدیل شده است.

 

این بازیگران که قرار بود برای ساخت مستندی برای نمایش خانگی به برزیل سفر کنند، حالا و پس از انصراف اسپانسر بخش خصوصی معلوم نیست چه خواهند کرد!

 

محمد حسین لطیفی که قرار بود کارگردانی این مستند را برعهده بگیرد، هنوز به برزیل سفر نکرده است.

 

کامنتهایی که پای سلفی های مهدی پاکدل و قاسمخانی به اشتراک گذاشته شده است، حکایت از این دارد که مردم ذهنیت مثبتی نسبت به خوشگذرانی بازیگران و هنرمندان ایرانی در برزیل ندارند.

 

ذکر این نکته جالب است که برخی افرادی که در تیم ارسالی هنرمندان به برزیل از آنها نام برده شده بود، در عکسهای حضور بازیگران در ورزشگاه حضور ندارند؟

 

سوالی که در ذهن برخی ایجاد شده است، این است که آیا این افراد که در لیست هستند و در عکسها نه، در برزیل مشغول به کار دیگری هستند؟

 

انتخاب با تیتر "پیش از این الهام چرخنده از سفر به برزیل انصراف داده است.عکس از بازیگران با لباس تیم ملی، شلوارک و ذوق‌مرگی در برزیل!

در مورد چیستی فلسفه  ی سفر بازیگران به برزیل ، حساسیت مردم نسبت به این اتفاق تشدید شد و برخی نیز خواستار پیگیری «انتخاب» ، برای مشخص شدن منبع بودجه ای سفر این افراد شدند.

به گزارش «انتخاب» ؛ تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون که این روزها به عنوان مهمان و برای دیدن بازی‌های جام جهانی و «انرژی‌ دادن» به تیم ملی فوتبال ایران در برزیل هستند، بازی ایران و نیجریه را از روی سکوهای ورزشگاه تماشا کردند.

 

بازیگرانی که این روز‌ها به عنوان مهمان و تحت عنوان «هنرمندان حامی تیم ملی» به برزیل سفر کرده‌اند، عکس‌هایی از خود در خیابان‌های سائوپولو، شهر کوریتیبا (محل بازی تیم ملی با نیجریه)، داخل استادیوم شهر کوریتیبا، قبل و بعد از بازی نخست تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی و... منتشر کردند.

 

این بازیگران ابتدا قرار بود توسط یک اسپانسر بخش خصوصی به برزیل سفر کنند که آن اسپانسر در نهایت از انجام این کار منصرف شد.

 

پس از آن، موسسه «تعطیلات رویایی» که فروش بلیت‌ بازی‌های تیم ملی از سوی فدراسیون به آن‌ها سپرده شده بود، هزینه‌ی سفر 18-19 هنرمند به برزیل را برعهده گرفته است.

 

گفته می‌شود، این بازیگران قرار است یک مجموعه مستند برای شبکه نمایش خانگی آماده کنند که محمدحسین لطیفی کارگردان آن و سیدجواد هاشمی، تهیه‌کننده‌اش است.

البته صحبت از ساخت این مستند برای زمانی بود که اسپانسر نخست هنوز از کار انصراف نداده بود. اکنون با توجه به اینکه یک موسسه تورهای مسافرتی هزینه سفر هنرمندان را برعهده گرفته است، معلوم نیست که آیا اساسا قرار است فیلمی ساخته شود یا این بازیگران تنها به عنوان مهمان فدراسیون فوتبال به برزیل سفر کرده‌اند.

 

نکته جالب توجه این است که «امیرحسین صدیق» نیز در عکس‌ها در کنار بازیگران و هنرمندان حاضر در برزیل دیده می‌شود. این در حالی است که نام او در فهرست اولیه بازیگران اعزامی نبود. همچنین محمدحسین لطیفی به عنوان کارگردان پروژه‌ای که گفته می‌شود قرار است ساخته شود، گویا هنوز به برزیل سفر نکرده است.

 

در این عکس‌ها، محسن تنابنده، محمدرضا شریفی‌نیا، محراب قاسم‌خانی، بابک اردلان، سام درخشانی، فاطمه گودرزی، لیندا کیانی، امیرحسین صدیق، پژمان جمشیدی، رضا یزدانی، سیدجواد هاشمی، مسعود پاکدل، مهران غفوریان، سیاوش خیرابی، سیروس عبدلی، کامران تفتی، نرگس محمدی، حسام نواب‌صفوی و... دیده می‌شوند.

 

ضمن اینکه در هیچ یک از عکس‌ها به جز عکس دسته‌جمعی در فرودگاه، برخی چون حسام نواب‌صفوی در کنار هنرمندان دیده نمی‌شوند.

 

به گزارش ایسنا، این عکس‌ها را مسعود پاکدل و محراب قاسم‌خانی در شبکه اجتماعی منتشر کرده‌ و بعضی از مشاهده‌کنندگان نیز نظر خود را درباره آن‌ها و این سفر بیان کرده‌اند.

 

به عنوان مثال، «آسمانه» در زیر یکی از عکس‌ها از مسعود پاکدل پرسیده است که آیا هنرمندان با هزینه دولت به این سفر رفته‌اند یا با هزینه شخصی؟!

 

مشترک دیگری، کنایه‌ای به شلوارک‌پوش شدن هنرمندان در برزیل زده و دیگری پرسیده است که آیا این بازیگران قرار است در برزیل کار خاصی انجام دهند یا صرفا با به عنوان مهمان برای خوش‌گذرانی رفته‌اند. مشترک دیگری هم نوشته: «آخرشم ما نفهمیدیم شماها برای چی رفتید برزیل».

 

صراط هم با تیتر :عکس سلفی با نام کار فرهنگی/دستاوردهای حضور بازیگران در برزیل! +تصاویر
چند روزی است حضور بازیگران سینما در کشور برزیل خبر ساز شده و نگاه های پرسش گرایانه ای را به سوی آنها برگردانده است به طوری که حضور آنها در برزیل به همه چیز شبیه است الا کار فرهنگی!

صراطوقتی صحبت از سفر به برزیل در سریال پایتخت شد، نقی به بهبود قبطه می خورد و دلش می خواست هر جور شده به برزیل برود. اما دست تقدیر نقی را به رایگان به این خوش گذرانی فرهنگی برد آنهم با یک شلوار نصفه!!!

محسن تنابنده و برخی دیگر از بازیگرانی که با عنوان حامی فرهنگی به این سفر رفتند با عکس هایی که در سایت های اجتمایی از خود قرار داده اند کمی در افکار عمومی مردم ایجاد سوال کردند. خوشگذرانی بازیگران با این سر و وضع چه ربطی به فرهنگ دارد؟ چرا باید بازیگران  وقتی به خارج از کشور  میروند، با این رفتارها هویت اسلامی کشورمان را به مضحکه  بگیرند؟ آیا کسانی که در عکس های ورزشگاه دیده نمی شوند به کار فرهنگی دیگری مشغولند یا مشغولند که فرهنگی کار کنند؟

عکس هایی که تاسف خیلی ها را به دنبال داشت و حیف و صد حیف که آب رفته به جوی باز نمی گردد. پوشش زنان که اصلا به زن مسلمان شبیه نیست چه رسد که نماینده آن باشند و پوشش مردان هم که بماند.

لابد تعریف کار فرهنگی عوض شده یا به تعاریف جدیدی منتسب شده است ،که جولان لباس های نامناسب، حرکات دور از شان و منزلت، عکس های گاه و بیگاه نامناسب خبر از کشاکش فرهنگ های ساخته و پرداخته و البته دور از هویت مردم عزیز کشور است.

این در حالی است که بعد از حرکت خانم بازیگر در جشنواره کن این بار نوبت به برزیل رسید تا برگ دیگری از حرکات غیر فرهنگی عده ای کمی از افراد جامعه آن هم به بهانه اعتلای فرهنگ ، به پای جامعه زنان ایرانی نوشته شود، جامعه زنانی که همواره نشان داده حفظ ارزش ها و باورهای دینی خود را مقدم تر و با ارزش تر از آن می داند که عده ای بخواهند به بهانه های گوناگون  لکه های سیاه، در آن به وجود آورند.

وقتی صحبت از سفر به نمایندگی از قشر فرهنگی به میان می آید, حداقل چیزی که روی دوش فرد سنگینی می کند, حس مسئولیت و البته ادای حق مطلب است, اما در حرکات این بازیگران هر چیزی دیده می شود الا حس مسئولیت نسبت به هویت ایرانی, احساس دین به احساسات هوادارن و جوانان ایرانی, و در نهایت مسلمان بودن و اسلام گرایی واقعی.

در دورانی که نگاه همه دنیا به اسلام وایران به عنوان یک کشور شیعه است اینگونه حرکات نشان از نا آگاهی و دهن کجی به تمام اقدامات سخت کوشانه و شبانه روزی مسئولان کشور در جهت ارتقای سطح آموزه های دینی به شمار می رود و آدمی را سخت به فکر فرو می برد که اینگونه حرکات سخیف از کجا نشات می گیرد؟ از ناآگاهی یا بی توجهی و نادانی؟!

 

تصویر از حمایت های خاص بازیگران سینمای ایران در برزیل

دقیقا مشخص نشد که چرا گروهی از بازیگران سینمای ایران برای حمایت از تیم ملی به برزیل سفر کردند. خیلی ها [مثل ما] از خودمان پرسیدیم مگر فوتبالیست ها برای حمایت از بازیگران به جشنواره های سینمایی بین المللی اعزام می شوند که حالا بازیگران را به برزیل فرستاده اند؟

به هر حال هر چه بوده تمام شده است؛ اما آنچه اکنون مهم است حمایت تیم ملی است! درست است که ما مخالف این اعزام بودیم اما حالا که رفته اند برزیل، منتظریم تا از تیم ملی حمایت کنند!! نمی دانیم که دقیقا برنامه خاص حمایتی آنان از بازیکنان ملی پوش چیست اما به هر حال هر چه هست بهتر است زودتر شروع کنند. مثلا بروند برای بچه ها یک تئاتر اجرا کنند یا از خاطرات سینمایی شان بگویند یا حتی فیلمی بازی کنند و با دوربین موبایل هایشان ضبط کنند و برای بچه ها به نمایش در بیاورند!

حقیقت این است که این اعزام هم همچون برخی کارهای دیگر، بدون برنامه و هدف صورت گرفته است. بازیگران سینما می خواهند چه حمایتی از تیم ملی داشته باشند، آیا می خواهند به استادیوم بروند و تشویق کنند؟ یعنی 19 بازیگر در بین 42000 تماشاچی بازی ایران و نیجریه خیلی مؤثر بوده اند؟

هر چه هست، احتمالا تا کنون خود بازیگران هم متوجه شده اند که کار خاصی از دستشان بر نمی آید بنابراین ترجیح دادند از اوقات خود در برزیل کمال استفاده را داشته باشند. این هم تصاویری از این اوقات خوش:


این بازیگران ابتدا قرار بود توسط یک اسپانسر بخش خصوصی به برزیل سفر کنند که آن اسپانسر در نهایت از انجام این کار منصرف شد.

پس از آن، موسسه «تعطیلات رویایی» که فروش بلیت‌ بازی‌های تیم ملی از سوی فدراسیون به آن‌ها سپرده شده بود، هزینه‌ی سفر 18-19 هنرمند به برزیل را برعهده گرفته است.

گفته می‌شود، این بازیگران قرار است یک مجموعه مستند برای شبکه نمایش خانگی آماده کنند که محمدحسین لطیفی کارگردان آن و سیدجواد هاشمی، تهیه‌کننده‌اش است.

البته صحبت از ساخت این مستند برای زمانی بود که اسپانسر نخست هنوز از کار انصراف نداده بود. اکنون با توجه به اینکه یک موسسه تورهای مسافرتی هزینه سفر هنرمندان را برعهده گرفته است، معلوم نیست که آیا اساسا قرار است فیلمی ساخته شود یا این بازیگران تنها به عنوان مهمان فدراسیون فوتبال به برزیل سفر کرده‌اند.

نکته جالب توجه این است که «امیرحسین صدیق» نیز در عکس‌ها در کنار بازیگران و هنرمندان حاضر در برزیل دیده می‌شود. این در حالی است که نام او در فهرست اولیه بازیگران اعزامی نبود. همچنین محمدحسین لطیفی به عنوان کارگردان پروژه‌ای که گفته می‌شود قرار است ساخته شود، گویا هنوز به برزیل سفر نکرده است.

در این عکس‌ها، محسن تنابنده، محمدرضا شریفی‌نیا، محراب قاسم‌خانی، بابک اردلان، سام درخشانی، فاطمه گودرزی، لیندا کیانی، امیرحسین صدیق، پژمان جمشیدی، رضا یزدانی، سیدجواد هاشمی، مسعود پاکدل، مهران غفوریان، سیاوش خیرابی، سیروس عبدلی، کامران تفتی، نرگس محمدی، حسام نواب‌صفوی و... دیده می‌شوند.

 
ضمن اینکه در هیچ یک از عکس‌ها به جز عکس دسته‌جمعی در فرودگاه، برخی چون حسام نواب‌صفوی در کنار هنرمندان دیده نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، این عکس‌ها را مسعود پاکدل و محراب قاسم‌خانی در شبکه اجتماعی منتشر کرده‌ و بعضی از مشاهده‌کنندگان نیز نظر خود را درباره آن‌ها و این سفر بیان کرده‌اند.

به عنوان مثال، «آسمانه» در زیر یکی از عکس‌ها از مسعود پاکدل پرسیده است که آیا هنرمندان با هزینه دولت به این سفر رفته‌اند یا با هزینه شخصی؟!

 

مشترک دیگری، کنایه‌ای به شلوارک‌پوش شدن هنرمندان در برزیل زده و دیگری پرسیده است که آیا این بازیگران قرار است در برزیل کار خاصی انجام دهند یا صرفا با به عنوان مهمان برای خوش‌گذرانی رفته‌اند. مشترک دیگری هم نوشته: «آخرشم ما نفهمیدیم شماها برای چی رفتید برزیل».

عکس‌های بازیگران ایرانی مشهور(یار دوازدهم) در جام جهانی 2014 برزیل:


کامران تفتی و مهراب قاسم خانی -نرگش محمدی و محمدرضا شریفی نیا -و لیندا کیانی - فاطمه گودرزی -مهران غفوریان -پژمان جمشیدی و حسن روشن -جواد هاشمی و سیاوش خیرابی و محسن تنابنده - امیرحسین صدیق -سام درخشانی و محمد پنجعلی -حسام نواب‌صفوی-محسن طنابنده - رضا یزدانی --مهراب قاسم خانی -

 
 
 

سام درخشانی - محسن تنابنده

 

نرگس محمدی و لیندا کیانی در ورزشگاه

 

فاطمه گودرزی در برزیل

نرگس محمدی - لیندا کیانی - فاطمه گودرزی







محمدرضا شریفی نیا - نرگس محمدی - لیندا کیانی

رضا یزدانی در برزیل













شریفی نیا

مهران غفوری

کفاشیان

بازیگران در برزیل

 
تصاویر خصوصی هنرمندان در برزیل

محسن تنابنده - مهران غفوریان - سیاوش خیرابی در برزیل


بهرام رادان

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

سایت خبری یزد فردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا