مطلب وارده به یزدفردا :

چرا هجوم علیه ارشاد یزد

حمید جعفر ی

 نگاهی به اخبار و تحلیل های منتشرشده مختلف در خصوص شخص مدیر کل ارشاد یزد و عملکرد کلی وی در حوزه فرهنگی از سوی وسایل ارتباط جمعی وبرخی جناح های خاص سیاسی استان حاکی از تنوع ومتنوع بودن نقد غیر منصفانه و تخریب علیه حجه الاسلام عجمین مدیر کل فعلی ارشادیزد است.

در بسياري از آثار نوشتاري، خبر و تحليل و ... صريحاً و تلويحاً به شخصيت مدیر کل ارشاد یزد توهين مي‌شود حتي حافظه مردم دارالعباده یزد درباره عملکرد مدیران گذشته ارشاد استان یزد در پاره‌اي موارد نيز نقد و انتقادهاي جدي به عملكرد آنها در حوزه‌هاي فرهنگي و اقتصادي وارد بود، اما شخصيت‌شان اين گونه پايمال و لگدمال هتاكي‌ها و بداخلاقي‌هاي برخي افراد ، شخصيت‌هاي سياسي و گروه‌هاي سياسي و رسانه‌هاي جمعي آنها قرار نمي‌گرفت.پ

اما اين مطلب در مورد مد یر کل فعلی همانند بسياري از برجستگي‌ها و ويژگي‌هاي آن كم نظير و متفاوت از گذشته است. در محتواي مطالب بسياري از نشريات و رسانه ها با گرايش سياسي روشن و غيرخشنود از روي كار آمدن آقای عجمین در راس هيات ارشاد فردي عامي و پوپوليست در مفهوم منفي آن تلقي و تبليغ مي‌شود.

 اما نکته قابل توجه نحوه تخريب است كه به محض اعلام برنامه‌هاي به سرعت در دستور كار سایت های زنجيره‌اي قرار مي‌گيرد و با برنامه ريزي واحد و هدايت شده از يك ستاد فرماندهي، شروع به ريختن آتش تهيه براي پاتك به همه برنامه‌ها و مواضعارشاد مي‌نمايند و طوري القاء مي‌نمايند كه گويي تمام اقدامات ارشاد بدون ذره‌اي تامل، تفكر ، مشورت و برنامه‌ريزي انجام مي‌گيرد.

سياستهاي ارشاد یزد در دولت نهم به نوعي است كه منافع يك عده را كه متأسفانه در طول ساليان گذشته توانسته اند قله‌هاي ثروت، قدرت و رسانه را به نفع خود شكل بدهند، به خطر انداخته و در معرض تعرض قانوني و پاسخ خواهي عمومي قرار داده است.

 رانت‌هاي اطلاعاتي و مالي كه زمينه‌هاي ثروت اندوزي را به ارمغان آورده، در اين دولت ضد ارزش و ضد منافع ملي خوانده شده و به سختي با آنها برخورد مي‌شود.

 مسلم است كه ورود به خط قرمز اين قله‌هاي ثروت و رسانه از سوي دولت شجاع نهم نقدها و تخريب ‌هاي بي شماري را براي آقای عجمین به ارمغان خواهد آورد.

 رويكرد ارشاد یزد به ارزش‌هاي اصيل انقلاب و آرمانهاي حضرت امام (ره) و تدابير مقام معظم رهبري به مذاق سياسي بسياري از فعالان عرصه سياسي خاص خوش نمي آيد .

زيرا زحمات ساليان دراز اپوزيسيون درون استان را كه قصد داشتند اين ارزشها را در اراده و باور مسئولان گذشته كمرنگ كنند و متأسفانه تا حدودي نيز موفق شده بودند ، به باد رفته است و مردم ناراضي از برخي از عملكردهاي گذشته، ارزشهاي اعتقادي و اصيل انقلابي را در اراده و فكر و برنامه دولت نهم بيشتر و پررنگتر ديدند و لذا وي را برگزيدند.

 به هر حال سوال ما این است که اگر ارشاد یزد بی برنامه است ، کار و برنامه کارشناسی شده انجام نمی دهد ، وعده هایش تحقق پیدا نمی کند ، عملکرد ضعیف دارد ، و ... پس چرا اصلاح طلبان افراطی ، این همه نگران هستند و علیه ارشاد غوغا سالاری و شانتاژ خبری می کنند .

البته نمی توان نیت خیر خواهانه و لحاظ کردن منافع ملت و کشور را عامل اصلی نقد دولت توسط اصلاح طلبان دانست ، چرا که نیت خیر خواهانه اصلاح طلبان نسبت به دولت نهم در همان مرحله دوم انتخابات 84 و پس از آن در این ایام مشخص شده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا