چه کسانی و چرا از آمدن فاخرزاد می ترسند؟

تحلیل مرد شماره دو استان، تحلیل قلم بدستان خاتم یزد نیست، شاهکار قلم پنهان سپید است

حکایت دستگیری مدیر سابق فرهنگی در کرمانشاه چه شد؟

روزنامه خاتم یزد، که هیچگاه سعی در اثبات عدم وابستگی مشخص خود به مهندس سفید ( استاندار سابق یزد) را نداشته، و سردبیر پر مدعی و غیر یزدی آن، رئیس دفتر سفید در مجتمع غیرانتفاعی جوادالائمه می باشد، در یک تحلیل کینه ورزانه سیاسی، همزمان با زیر سوال بردن عملکرد گذشته فاخر زاد، آخرین ضربه را نیز در لحظات آخر بازی سیاست، به خورشید نام وارد کرد، تا شاید راهی برای حفظ و دوام قدرت پنهان مافیای سپید پیدا نماید. راهی که بعید است که با حضور فاخر زاد در لباس مرد شماره دو استان بن بست نباشد.

خاتم یزد، که بدلیل خط مشخص جناحی و ضعف نوشتاری و تحلیلی، با تمام شانتاژ بازی ها، نتوانسته پایگاه و جایگاهی در بین مردم و نخبگان پیدا کند، و دیگر بسیار سخت و مشکل است که با توجه به تغییر و تحولات استان، بتواند منابع مالی و حمایتی خود را همچنان حفظ نماید، انتحاری و بی ترمز حرکت و عمل می کند، تا در آینده از حربه توقیف، برای پیشبرد اهدافش سوء استفاده نماید.

یک روز در میان نامه تبلیغاتی و سفارشی و وابسته خاتم یزد، که می داند دیگر قادر نیست بنا بدلایل قانونی، همچنان با نام و سهمیه روزنامه، به انتشار نامرتب و ناموفق خود ادامه دهد، و با چشم پوشی های غیر موجه مسئولین فرهنگی، از کاغذهای تشویقی و امکانات حمایتی استفاده کند، ساده ترین و بهترین راه را در خود زنی سیاسی پیدا کرده، تا با آبرومندی و غرور صحنه مطبوعات یزد را ترک کند. و این خواب خاتم یزد را که در آن نشانه و ردپایی از مدیر مسئول نیست، و از سیاست سفید هست، فاخرزاد و عجمین با زیرکی و سیاستمداری به گونه ای دیگر تعبیر و تفسیر و تحلیل خواهند کرد.

قدرت پنهانی که سالهاست در زیر چتر فرهنگ و سیاست و مذهب، با زیرکی در صحنه سیاست استان باقی مانده است، بیش از هر چیز اسیر رویا و اوهام، قدرت صبر و تحمل نیروهای جدید را نادیده گرفته است، و در نهایت اینکه با ورود فاخرزاد و عجمین به صحنه سیاست و فرهنگ یزد، یک روز در میان نامه وابسته به قدرت پنهان یزد توقیف نخواهد شد، بلکه بدلیل مشکلات مالی و ضعف مدیریت تعطیل خواهد شد، روزنامه خاتم به تارهای سپید وابسته است، و تنها کافی است که پدر خوانده از میدان بدر رود، تا آنگاه ارزش و توانایی و قدرت ماندگاری پادوها، بخوبی مشخص شود.

تحلیل مرد شماره دو استان، تحلیل قلم بدستان خاتم یزد نیست، که شاهکار پنهان سپید است، شاهکاری که در لحظات آخر قرار بود بنام خورشید نام تمام شود.

واکنش حزب اعتدال و توسعه یزد، به خبر درج شده در خاتم نیز که در یزد فردا آمده بود، به هدف اصلی طرح موضوع اشاره نکرده، و اسیر حاشیه گشته بود، در اسلام هدف وسیله را توجیه نمی کند، در مجتمع غیر انتفاعی سفید چطور؟

سال قبل در چنین روزهایی بدون بردن نام، برای به حاشیه راندن و ترور شخصیتی یک مدیر سابق، روزنامه خاتم در یک تیتر جنجالی و داغ، خبر از دستگیری و بازداشت یک مدیر فرهنگی سابق یزد در کرمانشاه بجرم قاچاق عتیقه داد، خبری که بر خلاف وعده داده شده، هیچگاه دیگر به آن پرداخته و اشاره نشد، و امروز بنوعی دیگر فاخرزاد با خبری مشابه به زیر سوال می رود، تا عقده ها سر وا نماید.

شاید بهتر باشد که امروز بزرگترهای روزنامه خاتم یزد رو بازی کنند، و خبر دیروز خود را واشکافند و از آن مدیر سابق فرهنگی که خبر دستگیری و بازداشت او را در کرمانشاه اعلام کردند بیشتر بنویسند، تا برسیم به حکایت مرد دومی که می آید، تا با قدرت و سیاست، تارهای ریشه دار سپید را بدون نگاه به مصلحت پاره کند!

فاخر زاد را نمی شناختیم، اما امروز که فهمیدیم چه کسانی از او می ترسند، شناختیم. فاخر زاد شاید برهم زننده خواب فرصت طلبان و قدرت دارنی باشد، که سال های سال به اسم مذهب و فرهنگ، در ایجاد تبعیض و بی عدالتی و نابرابری نقش داشته، و بیش از آنکه به مردم خدمت کنند، در خدمت منفعت و مصلحت خود بوده اند.

فاخرزاد هر چه هست و بوده، اسیر و دربند تارهای سپید نیست، هست؟!

يزد فردا                               شوق دات كام 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا