به مناسبت هفته دولت :سيستم تله متري و تله كنترل شبكه آبرساني در شهر مهريز به بهره برداري رسيد


یزدفردا :به مناسبت هفته دولت و با حضور حجه الاسلام علي برهان امام جمعه مهريز ،معاون استاندار يزد وجمعي از مسئولان دستگاههاي اجرايي ا ز سيستم تله متري و تله كنترل چاه ها ومخازن شبكه آبرساني شهر مهريز بهره برداري شد.
به گزارش یزد فردا به نقل از روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد سيستم تله متري و تله كنترل چاه ها ومخازن
شبكه آبرساني در شركت آبفاي استان يزد براي اولين باردرامور آبفاي مهريز با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 600 ميليون ريال اجراء ودر هفته دولت به بهره برداري رسيد.
بر اساس اين گزارش عمليات نصب تجهيزات وراه اندازي اين سيستم از بهمن ماه سال 86 با هدف افزايش ضريب اطمينان شبكه و تامين بموقع نيازهاي مصرف كنندگان، جلوگيري از سرريز شدن و به هدر رفتن آب مخازن، مديريت مصرف انرژي برق ،حفاظت از تاسيسات چاه ها و مخازن، اطلاع از وضعيت پمپ چاه ها و ايستگاه پمپاژ از نظر روشن و خاموش بودن ،اطلاع از وضعيت مخازن از لحاظ ميزان آب موجود در آن، اندازه گيري ، ثبت و نمايش پارامترهاي الكتريكي وكيفي آب آغاز شد.
گفتني است اين سيستم با نصب كلر سنج هاي ديجيتال در خروجي مخازن ميزان كلر باقيمانده را مشخص مي نمايد ودر صورت وجود هر گونه اشكال بوسيله آلارم به كاربر هشدار مي دهد.
اين سيستم قابليت توسعه با افزايش چاه ها و مخازن را دارد و با نصب فلومتر هاي مغناطيسي در ورودي و خروجي مخازن امكان مشاهده دبي هاي ورودي و خروجي مخازن از راه هاي دور را به دستگاه مي دهد و با نصب دستگاه هاي نيرو محركه (اكچوتيور) بر روي شيرهاي شبكه آبرساني ، باز و بسته نمودن و تنظيم شيرها را از دور امكان پذير مي نمايد.
گغتني است در حال حاضر امور آبفاي مهريز با 12هزار اشتراك توسط شبكه اي به طول 220 كيلومتر ،خط انتقال 17 كيلومتر وحجم مخازن 14 هزارو 300 متر مكعبي خدمات رساني به جمعيتي بالغ بر 44 هزار و391 نفررا انجام مي دهد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا