نماینده مردم یزد و صدوق در واکنش به برداشت های مختلف از مصاحبه خود : اظهارنظر در مورد مسائل مهم کشور حق نماینده مردم است 

گفتگویی با مهندس اولیاء در مورد مصاحبه اخیر وی با روزنامه پیمان ترتیب داده شده است که در ادامه آمده است :

آقای مهندس اولیاء مصاحبه اخیر شما با روزنامه پیمان واکنش های مختلفی را در سطح جامعه داشته است.  نظرتان در این باره چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم. بروز اتفاقاتی اینچنینی در جامعه شاید طبیعی باشد ولی یک نکته مهم عکس العمل هایی است که در قبال آن اتخاذ می شود. مهندس علی اکبر اولیاء گفت : هرچند در مصاحبه اینجانب با روزنامه پیمان جامعیت لازم در پرداخت به ابعاد مثبت و منفی وجود نداشت و متاسفانه موجب سوء تفاهماتی گردید که باید در بیان و پرداخت آن دقت بیشتری می شد.

مهندس اولیاء تصریح کرد : در این رابطه متاسفانه شاهد عکس العمل های بسیار تند و غیرمنصفانه عده ای بودیم که می خواستند به اصطلاح این نقد غیر منصفانه را محکوم کنند و بعضی پا را از این حد هم فراتر گذاشته و به تهدید نماینده پرداختند که نشان می دهد آستانه تحمل این افراد چقدر پائین است و این امر از کسانی که داعیه دلسوزی از نظام را دارند، غیرمنتظره وعجیب بود و طبیعی است که در جای خود این افتراها و تهدیدها، قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

نماینده یزد و صدوق ادامه داد : صراحتا قانون اساسی اجازه اظهارنظر پیرامون تمامی مسائل کشور را حق یک نماینده مجلس دانسته و در واقع شان اصلی یک نماینده همین است. وی گفت : موضوعات مطرح شده، مطالبی بود که جناح های اصلاح طلب و اصولگرا به انحای مختلف مطرح کرده اند و این یک موضع حزبی و جناحی نبود و بنحوی برگرفته از نقدها و صحبت های مردم در محافل مختلف بود.

وی تاکید کرد : این نکته را باید در ذهن داشته باشیم که نماینده یا مجلسی که صرفا به مداحی و تمجیدگویی بپردازد و بازگوکننده صحبت ها و مشکلات مردم نباشد، بهتر است که نباشد؛ چراکه قرار بود مجلس در راس همه امور باشد.

عضو فراکسیون اقلیت گفت : اگر بتوان ایرادی بر گفتگوی اخیر وارد کرد، عدم اشاره به نقاط مثبت کارگزاران دولت در آن مصاحبه است وگرنه انتقادات مطرح شده توسط شخصیت های دلسوز نظام نیز بیان شده است.

اولیاء در ادامه افزود : البته شاید فضای مصاحبه به گونه ای بود که امکان طرح نقاط مثبت فراهم نشد. در مورد استان هم سخت کوشی، انگیزه و دلسوزی مدیران و مسئولان بر کسی پوشیده نبوده و در جای خود قابل تقدیر است ولی نباید هیچگاه از محصول و خروجی کارها غافل باشیم.

مهندس اولیاء تاکید کرد : اگر بخواهیم پیشرفت کنیم نه تنها باید از تجربه ها و توان فکری جمع حاضر استفاده کنیم، بلکه بایستی از دستاوردها و میراث مثبت مدیران گذشته نیز به طور جدی بهره برداری شود وی ادامه داد : در مجموع برداشت و تصور این است که سرمایه های اجتاعی، مدیریتی و مادی استان یزد ایجاب می کند که با یک نرم افزار مدیریتی پیشرفته و جامع در تمام شاخص ها و در سطح کشور سرآمد باشیم.

نماینده یزد در پایان گفت : به هر صورت فضای گفتگو و احیانا تذکر دلسوزانه - با پذیرش وظایف و جایگاه افراد - سازنده و پیشبرنده است ولی نباید اجازه داد که افرادی با جنجال، توهین و تهدید و یا با اختیارات خود ساخته فراقانونی فضای جامعه را در حد تشخیص خود که مغایر با مبانی جمهوریت نظام و قانون اساسی است، ببندند.

منبع :سایت رسمی دفتر نماینده محترم یزد و صدوق -یزد آنلاین

یزدفردا  


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا