امام‌جمعه مهريز : کجا نوشته شده که مهريز هميشه بايد آخرين باشد؟
امام‌جمعه مهريز گفت: آيا خوب است شهري که زماني تامين کننده آب استان يزد بوده، حالا در کم‌آبي به سر ببرد؟
به گزارش خبرنگار یزدفردا درمهریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمين برهان، در مراسم بهره‌برداري از سيستم تله متري و کنترل آبرساني به شهرستان مهريز، گفت: مهريز شهري است که در قديم از 17 رشته قنات آن درياي آب به سوي حومه يزد سرازير مي‌شده است.
وي تاکيد کرد: به عناويني، يزد زنده شده‌ي مهريز است.
برهان افزود: کارشناسان مي‌گويند مهريز هم از نظر آب‌هاي سطح‌العرضي و هم از نظر آب‌هاي تحت‌العرضي غني است.
وي اظهار داشت: ما مهريزي‌ها روي درياي آب نشسته باشيم و سرسبزي حومه يزد به برکت مهريز باشد ولي ما آخرين شهري باشيم که بايد آب ما را تامين کنند؟
امام جمعه مهريز گفت: کجا نوشته شده که مهريز هميشه بايد آخرين باشد. اگر رابطه و ضابطه قانون است که مي‌گوييم آب توي مسير شهرهاي ديگر بوده است، من مي‌گويم به طور استثناء ايراد ندارد ولي همه چيز و امکانات اول مي‌رود جاي ديگر و در آخر مهريز.
وي گفت: به نظر من اين حکايت مثل آبشار است. ابتدا مرکز استان که پر شد، لبريز مي‌شود به شهر بعدي و دوباره که لبريز شد شهر بعدي و آخر خط شهر مهريز.
برهان هشدار داد: با حق مشروع مردم بازي کردن عواقب سوء دارد.
وي افزود: بر سر آمدن آب به مهريز، همه متفقند و حالا که بحمدلله اين مورد که مورد توافق همه است بايستي آبرساني را در اولويت قرار بدهيم و برويم سراغ طرح‌هاي عام‌المنفعه که مورد تاييد همه است که يکي از آنها آبرساني به مهريز است.
گفتني است، سيستم تله متري و تله كنترل چاه‌ها و مخازن شبكه آبرساني در شركت آبفاي استان يزد براي اولين بار در امور آبفاي مهريز با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 600 ميليون ريال اجراء شد و به بهره‌برداري رسيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا