دکتر محمد آریامنش ازافتتاح اولین ایستگاه لرزه نگاری باند پهن شرق کشور به بهانه سی امین سالروز زمین لرزه طبس خبر داد

یزدفردا:همایش علمی زمین لرزه و مدیریت بحران، به بهانه سی امین سالروز زمین لرزه طبس همراه با افتتاح اولین ایستگاه لرزه نگاری باند پهن شرق کشور درروز 25 شهریور در طبس برگزار می شود.

به گزارش یزدفردا :دکتر محمد آریامنش معاون برنامه ریزی پژوهشگاه بین امللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در یک گفتگوی خبری با خبرنگار ما از برگزراری همایش علمی تحت عنوان مدیریت بحران و زمین لرزه در روز 25 شهریور در طبس خبر داد.
وی عنوان نمود همانطوز که قول داده بودیم خوشبختانه از فردا سه شنبه 19 شهریور ماه ، ایستگاه زلزله نگاری باند پهن طبس بطور آزمایشی شروع بکار خواهد نمود و در روز 25 شهریور رسما" افتتاح خواهد شد.

دکتر آریامنش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زمین لرزه سی سال قبل طبس عنوان نمود ، این خدمت ناچیز را به روح بزرگ تمامی جانباختگان این فاجعه فراموش نشدنی تقدیم می نمائیم.

وی افتتاح این ایستگاه را به عنوان اولین ایستگاه لرزه نگاری شرق کشور گامی بزرگ در شناسایی وضعیت لرزه خیزی استان یزد و شرق ایران توصیف نمود.

 دکترآریامنش گفت: به پیشنهاد نماینده  شهرستان در مجلس شورای اسلامی و به همت فرمانداری شهرستان و دانشگاه پیام نور واحد طبس و با حمایت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در روز 25 شهریور همایش علمی برگزار خواهد شد.

.وی هدف از برگزاری این همایش را در سه محور اساسی از جمله بررسی مسائل اجتماعی پس از زلزله، مدیریت بحران و اقدامات انجام شده در خصوص پیش بینی زمین لرزه در ایران و جهان و نهایتا" بررسی وضعیت لرزه خیزی استان یزد با تاکید بر شهرستان طبس عنوان نمود.

 در خاتمه دکترآریامنش از پی گیری های مهندس عابدی نماینده  شهرستان ، مهندس کیانی فرماندار شهرستان واقای امینی رئیس دانشگاه پیام نور طبس قدر دانی نمود.

دکترآریامنش از عموم علاقمندان و به ویژه مردم طبس دعوت نمود تا در همایش علمی روز 25 شهریور شرکت نمایند.

یزدفردا

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا