بسمه تعالي

 

پالايش آمارچالش پيش روي مديران جديد استان

 

هشت سال از انتخاب يك يزدي بر مسند رياست جمهوري اسلامي ميگذرد.اين حق طبيعي هر شهروندي است تا بر اساس ديدگاه و شناخت خود اين دوره را تحليل و تفسير نمايد.اصل قابل تعميم به هر داوري اين است كه در هيچ برهه اي نه خوب مطلق وجود دارد و نه بد مطلق و دوران رياست جمهوري خاتمي نيز سرشار از توفيق بود و نه مملو از شكست.مي توان اين دوران را از منظر هاي مختلفي چون سياست خارجي  اقتصاد ملي  توسعه سياسي و اجتماعي و .....نگريست و بر اساس باورها و اطلاعات خود موفقيت و نا كامي ها را ارزيابي نمود يكي از اين زاويه هاي منظر ارزيابي وضعيت استان زادگاه رئيس جمهور طي هشت سال گذشته است البته نه از نگاه مديراني كه بر اساس خود بيني و خود محوري تنها صداي خودشان را مي شنوند و سعي ميكنند با استفاده از آمار ارقام خود ساخته و قلابي  اتلاف اوقات ارزشمند به هدر داده شده را توجيه نمايند.

برخلاف ادعا هاي مطرح شده پيرامون جناب خاتمي  وي با انتخاب تعداد نسبتا زيادي از همشهريان و حتي از اعضاء خانواده خود در پست هاي مهم دولتي نشان داد تا در اين عرصه بر شناخت خود تكيه داشته وتحت تاثيرگفته ها قرار نخواهد گرفت بنا بر اين اين اميد در دلهاي دلسوزان بارور شد كه در صورت علاقمندي و تهيه و ارسال طرح هاي توسعه توسط مسئولين استاني و پيگيري مناسب توسط آنها  رئيس جمهور و عوامل ذيربط با تمام توان از آن حمايت خواهند كرد  از سوي ديگر محبوبيت غير قابل انكار وي در نزد مردم سايه امني را براي انتخاب و تصميم هاي وي فراهم نمود.در استان نيز پس از تغيير رئيس جمهور انتظار عموم مردم اين بودتا با معرفي استاندار جديد شاهد تحول شايسته اي در زمينه رشد و توسعه استان باشند. اين انتظار عمدتا به واسطه تشتت آراء زعماي قوم زمان زيادي را به خود اختصاص داد . اختلاف نظر در ارتباط با اينكه آيا استاندار استان رئيس جمهور بايد يك نفر يزدي باشد و يا فردي غير بومي يزديان مصلحت انديش را به اتخاذ تصميمي خاص رساند وآن انتخاب استاندار بومي بود كه در يزد حضور نداشته است .

براي نمايان شدن نتيجه اتخاذ اين تصميم غلط به زمان زيادي نياز نبود.استاندار جديد جنبه هاي منفي مديران خارج از استان همراه با ساده انگاري و عدم اعتماد به نفس مديران بومي را به صورت يكجا در عملكرد خود ارائه نمود.سعي كرد به اسم تفويض اختيار امورات مردم را به مديراني بسپارد كه دليل عمده نا رضايتي مردم از خلف وي بودند. با اين تفاوت كه قبلا حداقل در ظاهر در قبال سهل انگاري مورد مؤاخذه قرار مي گرفتند ولي اكنون با آزادي بيشتري در تلاش براي دستيابي منافع و مقاصد خود مي بودند.

در زمينه جابجائي مديران نيز انتظار استفاده از نيروهاي جديد بيهوده بود چرا كه در عمل شاهد بوديم جانشين هاي مديران قبلي به مراتب داراي شايستگي هاي كمتري بودند .با سقوط شاخص هاي توسعه استان و نمود آن در بخش هاي مختلف اجتماعي و اقتصادي استان  تيم جديد كاري را واداشت تا با عددسازي و ارئه آمار و ارقام قلابي و خود ساخته به پيرايش عملكرد خود بپردازند.اين گزافه گوئي تا بدانجا پيشرفت كه استاندار اصلاحات در يزد در ارزيابي طرح هاي اجتماعي و فرهنگي خود از بستن كمر بند ايمني توسط همه مردم و استفاده نيمي از مو تور سواران از كلاه ايمني خبر داد واين در حالي بود كه هر روز بدليل بي كفايتي مسئولين مربوطه مردم شاهد قرباني گرفتن تردد شهري بوده و هستند.اگر به واقغيت هاي ديگري چون آشفتگي هاي وسيع اجتماعي  مشكلات امنيتي و سرقت هاي مسلحانه بي كاري و تعطيلي پياپي واحد هاي توليدي بروز غير قابل انكار سوء مديريت در بخش  مديريت درمان افشاي پي در پي فساد مالي استفاده هاي وسيع و بي حد و حصر اموال دولتي و ....نيم نگاهي داشته باشيم به واهي بودن اين همه گنده گوئي ها پي خواهيم برد.

 

يزديها در انتخاب اخير خود به اين همه بي پروائي پاسخ مناسبي دادند و عليرغم آنكه هنوز خاتمي را با تمام وجود دوست دارند . به او گفتند كه از اتفاقات و اقدامات عوامل وي در اين هشت سال نا راضي هستند و اگر جناب استاندار در پي چاپ كتاب ديد گاه هاي خود هستند علاوه  هدر دادن وقت و كاغذ و جوهر خود را در معرض اصرافي ديگر از محل بيت المال و يا در آمد شخصي قرار داده اند .

به هر تر تيب اين هشت سال گذشت و هشت ساله هائي به بركت نظام جمهوري اسلامي پيش روست و فرصت خدمت گذاري يك به يك به افراد واگذار مي شود تا خود را سعادتمندو يا مديون خدا و مردم قرار دهند .

اكنون نوبت ديگراني است كه خواهند آمد و زماني نه چندان دور خواهند رفت پس بدون فوت وقت بايد آماده شوند و به عنوان اولين ضرورت براي شناخت وضع موجود استان در بين مردم و نه در آمار ساخته كارشناساني كه نو كر رؤسا هستند به پالايش اطلاعات بپردازند و واقعيت هاي استان را صادقانه با مردم در ميان بگذارند . و اطمينان داشته باشند مردم خدائي ما جزاي احسان را جز به احسان ندهند

یک دم گمان مبرزخیال توغافلم بنشستم ارخموش خدا داندودلم

امضاء محفوظ - هديه يك فردايي

نظرات كاربران

 

                01.26 25/4/84: ع-فرهنگي  

  : از خواندن متن فوق به عنوان يك شهروند يزدي  واقعا متاسف شدم!.چگونه ممكن است فردي بتواند اينگونه غير منصفانه و كينه توزانه درباره برادر مسلمان ‌‌، متدين وخدوم خود سخن بگويد!!؟كمال بي انصافي است اگر فعاليتها وخدمات ارزنده مهندس كلانتري استاندار يزد را بسادگي ناديده بگيريم و بدون هيچگونه مدرك و دليل مستندي و تنها بر اساس برداشتهاي نادرست شخصي وبا كينه جويي و عداوت ، همه آمار و ارقام مستند و مستدل پيشرفت و توسعه استان را زير سوال بريم.به نظر ميرسد لازم است؛ استاندار يزد هرچه سريعتر ديدگا هها ، سخنراني ها و برنامه هاي اجرا شده خود و نيز مجموعه آمار توسعه استان در زمينه هاي مختلف را به چاپ برساند تا در صورتيكه نويسنده از روي نا آگاهي اين مطالب را نوشته ،به اشتباه خود پي ببرد و مردم شريف استان نيز بيش از پيش با تلاشهاي ارزنده استاندار و مجموعه دولت در استان يزد عليرغم برخي كاستي هاي موجود   آشنا شوند . براي استاندار پر تلاش وصادق استان ،آرزوي بهروزي و موفقيت  داشته واميدوارم برخي نا مهربانيها، ذره اي از قصد و اراده وي براي خدمت به مردم بويژه اقشارمحروم ومستضعف جامعه نكاهد.


 

 

 

 

 

صافي      ساعت 15.30 25/4/84   

با سلام.برادر يا خواهر عزيزي كه مقاله را نگاشته بدون سندمطالب را گفته اند ولي من بعنوان يك كارمند دولت اين ضعف را به عينه لمس كرده ام.

و اميد وارم انتقادات را بشنوند و بكار بندند و سعي در اصلاح داشته باشند و به دنبال در نطفه خفه كردن نباشند. اميد وارم حداقل بسوي نقادي سازنده پيش برويم با تشكر در پناه حق باشيد

 


  بي نام

خدا می داندکه درادارات ماحق کارمندان شریف وزحمتکش پیمال مشود وافرادی که ازکاروتلاش فقط چاپلوسی رایاد گرفته اند مورد تشویق قرار می گیرند اگرباور ندارید سری به ادارات بزنید وخودتان مشاهده کنید

 


  رسولي

  تاكنون خوشحال بودم كه سايت يزد فردا برخلاف برخي سايت هاي ديگر استان، نوشتن حقايق را تا حد ممكن مد نظر قرار داده و براي پر بيننده شدن .تعهد اخلاقي و حرفه اي خود را زير پا نميگذارد. چه خوب بود نويسنده اين متن با نقد منصفانه و بيان نقاط ضعف دولت در استان. گوشه چشمي نيز به انبوه فعاليت هاي زير بنايي انجام شده در جهت توسعه  استان يزد مي انداخت واز مسير حق و انصاف خارج نميشد. تا آنجا كه من ميدانم طبق آمار رسمي كشوري، استان يزد در اكثر زمينه هاجزء چند استان توسعه يافته در كشور محسوب ميشود واينهمه سياهنمايي كه در متن به آن پرداخته شده بهيچ وجه صحت ندارد. انشاءالله  زبان نقد عادلانه  روزبروز در جامعه گسترش يابد و قلمها بجاي تخريب و افترا در جهت توسعه و پيشرفت بر روي كاغذ به حركت درآِيند .اميدوارم سايت يزد فردا نيزبا رعايت تعهدو اخلاق ، بتواند بعنوان يك سايت قابل اعتماد در راستاي اطلاع رساني صادقانه به مردم دارالعباده گام بردارد

يزدفردا : همشهري عزيز ما اينجا به عنوان يك رابط امين هستيم تا يك صدايي نباشد پس نمي توانيم هر چه به سليقه شخصي خودمان خوش نمي آيد  آنرا حذف كنيم بلكه اين وظيفه ديگر كاربران است كه به عنوان يك عضو از خانواده فرداييان نظر مخالف يا موافق خود را با دلايل روشن بيان كنند موفق باشيد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا