بیانیه جمعی از نخبگان استان یزد :هرگز ملت فهیم ایران و مردم هوشیار این دیار را با چنین ابزارهایی نمی توان فریب داد .

بسمه تعالی درود بررسول گرامی اسلام و خاندان مطهرش خاصه حجه بن الحسن ارواحنا فداه و سلام به ملت مومن و متعهد ایران خاصه مردم دارالعباده با توجه به اینکه عده ای با نامی فریبنده درصددند تا برای وصول به اغراض و منافع سیاسی خود همایش تجلیل از شخصیت آقای سیدمحمدخاتمی رئیس جمهورسابق ایران برپا نموده ودراین آب گل آلود ماهی مقصود بگیرند خود را در محضرالهی مسئول دانسته نکاتی را به مردم شریف یزد یادآور شویم.

امروز در دنیا مرسوم است که برای شخصیت های استثنائی و تاریخ ساز که افتخاری در یکی از زمینه های مختلف آفریده ،همایش بزرگداشت برگزار می کنند .

جناب آقای خاتمی اگرچه از خانواده ای محترم و فرزند شخصیتی ارزشمند است وتوانسته است آراء واعتماد مردم را به خود جلب کند ولی نتوانسته است آنطور که شایسته یک ملت و کشور انقلابی است از این اعتماد استفاده نماید. بلکه ضعفهای فراوان و اساسی در عملکرد وی بچشم می خورد ازجمله :

 1- در زمان ریاست جمهوری ،بدلیل مواضع و اعتقاد وی ، ارزشهای اسلامی و انقلابی در جامعه کمرنگ، بلکه مورد تحقیر قرار گرفت و نیروهای مومن و ولایتی عملاً در انزوای بی اعتنایی حبس و با چوب خذلان رانده و افراد پراشکال و مسئله دار ،منصب دار و صحنه گردان شدند در حالیکه شاخص ترین مظهر حکومت مهدوی ،عزت مومنان و ذلت منافقان و دشمنان است و بر هر منصفی هویداست که در دوران ریاست نامبرده ، عکس آن درجریان بوده است.

 2- خودباختگی و غرب گرائی تا جائی که عزت پایداری و نه گفتن ملت ایران که استکبار را تا عرصه دریوزگی در مقابل عظمت این ملت کشیده بود در صحنه بین المللی بشدت مخدوش و بر آبرو و عزت این مردم چوب حراج زده شد . ملت ایران گزارش B.B.C در مورد نامه ملتمسانه و ذلت بار دولت خاتمی به بوش را از یاد نبرده که در ضمن آن کمک به ثبات در عراق (بنفع آمریکا) و دست کشیدن از حمایت مردم فلسطین و تلاش در جهت خلع سلاح حزب الله توسط حکومت ایران تعهد شده بود تا بتواند نظر آمریکائیها را جلب وآنها را مهربان کند ! و در مقابل ، جواب آقای بوش که بی اعتنا و مغرورانه گفته بود "ما با شر صحبت نمی کنیم" !! (شبکه 4 رادیو بی بی سی (صبح دوشنبه/25 سپتامبر2003) در داخل نیز عناصر منافق که سالها به مخفی گاهها خزیده بودند در سایه دولت اصلاحات سربرآورده و آتش فتنه ها و توهین ها را دامن زدند هم به بسیج ،هم به روحانیت و هم به دفاع مقدس تا جایی که حتی حریم ولایت فقیه را که رکن رکین نظام است مورد اهانت قرار دادند و چنان دشمن را برای حذف این حاکمیت امیدوار نمودند که آقای رامسفلد (خون آشام عراق و افغانستان ) گفت : "بیست سال است که در ایران خاری به نام ولایت فقیه در چشم ما رفته ولی خوشبختانه امروز کسانی در ایران مشغول درآوردن این خار هستند" و بفرموده مقام معظم رهبری دشمن توانست در بدنه دولت نفوذ نماید.

 این توهین ها حتی از حریم ولایت عبور به حریم قدسی برترین مقدسات نیز رسید تا جائی که مرحوم آیت الله مشکینی به لفظ جلاله سوگند یاد کردند که این همه توهین که در دولت آقای خاتمی به مقدسات و ارزشهای دینی شد در دوران حکومت پهلوی صورت نگرفت.

آقای خاتمی به تحصن علما و مراجع قم هیچ وقعی ننهاد و حاضر نشد حتی کوچکترین خواسته آنها یعنی تغییر وزیر ارشاد خود را نیز بپذیردو بجای قول دفاع از ارزشها با بی اعتنایی و تهدید به استعفا تحصن آنها را به پایان برد .وی که برای دفاع از خطاکارانی چون عبداله نوری ،مهاجرانی ، کرباسچی و ... از آبروی خود مایه گذاشت هرگز حاضر نشد در این هجوم علیه ارزشها با یک بیانیه کوتاه از این حریم دفاع نماید!

3-وقوع بحران های خطرناک بقصد براندازی نظام چون 18تیرکه طی آن سران استکبار پایان جمهوری اسلامی را به هم تبریک گفتند حداقل ،دلالت بر ضعف شدید مدیریت آقای خاتمی دارد .

 4-آقای خاتمی بارها درعرصه اعتقادی نیز ثابت کرد که در مبانی عقیدتی مشکل جدی دارد . بیان این اعتقاد در مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) که " مشروعیت امامت ائمه نیز وابسته به رای مردم است " به اجماع و اتفاق اعیان شیعه و علماء امامیه و حتی صریح بیانات خود ائمه ، مخالف اعتقادات قطعی تشیع است همچنین تصریح نامبرده به برداشت مفهوم محبت از واژه ولایت در حدیث متواتر غدیر تخطئه محکمترین اعتقاد شیعه امامیه بلکه صریح بیانات ائمه هدی (علیهم السلام) و تائید صریح نظر مخالفان تشیع است .

این چنین است که هیچ شخصیت فرزانه ای که جایگاهی مقبول در میدان علم و تقوی داشته باشد ، مهر تائید بر این همایش تجلیل نزده است تا جائی که کارگردانان این همایش مجبور شده اند با صرف هزینه های هنگفت کسانی را که روزی صاحب منصب بودند ولی گامی در جهت منافع انسانها و حاکمیت عدالت برنداشتند بلکه همواره با سکوت یا همراهی خود قدرتهای ستمگر را کمک نموده اند به این مراسم تجلیل، فرا خوانده وامروزکه کاری از آنان ساخته نیست به همتایان خویش یاری رسانند و بتوانند از نفس به ظاهر گرم کفار بهره گیرند ! و اگر قرآن کریم در آیات بسیاری کراراً از دوستی با کفار نهی کرده و دوستی با آنان را بمنزله قبول اعتقاد آنان برشمرده (آیه 52 مائده ، آخر مجادله) و نیز محبت مومنان پرهیزکار را اساس دین شمرده ،باید به آقای خاتمی و همفکرانشان تبریک گفت که نتیجه امروزعملکرد آنها جز رنجاندن دل علما ،بزرگان دین ،مومنان و مردم نجیب و محروم ، از یک طرف وجلب مدح و ستایش شخصیتهای غیرمسلمان از طرف دیگرچیزی نیست . بدیهی است تلاش برای برگرداندن آن وضع اسفبار به بهانه بزرگداشت، برای ملت ایران چیزی جز خسران مادی و معنوی ندارد و بقولی حکیمانه (آزموده را آزمودن خطاست)،مردم شریف دارالعباده آنچنان هم که محرکان اصلی این جریان می پندارند از مقاصد و عملکرد و سوابق آنان غافل نیستند ؛ همان کسانی که به صورت کارمند وارد حریم دولت شده و تاجر بیرون رفتند و امروز کمابیش با توان اقتصادی خود حتی در عرصه سیاست و تعیین سرنوشت استان تاثیر می گذارند، برای ما جای تردید ندارد که در این کارچیزی که مورد توجه آنها نیست ارزشهای اسلامی و مصالح ملی و رضای خداست. اگر صحنه گردانان این همایش در ادعای دلسوزی برای مفاخر دیارمان صادقند چرا برای شخصیتهای عظیمی جون مرحوم آیت الله سیدمحمد کاظم یزدی ،مرحوم حائری استاد امام (ره) و دیگران چنین کاری نمی کنند؟!

 ما جمعی از نخبگان بعنوان ادای تکلیف و نهی از منکر به این افراد خیرخواهانه نصیحت می کنیم که دست از این اسراف کاری های بیهوده بردارندو بدانندکاری که در جهت رضای خدا نبوده و اندوه امام زمان (ع) را بهمراه آورد جز عاقبت نابخیری و ناکامی محصول دیگری نخواهد داشت و هرگز ملت فهیم ایران و مردم هوشیار این دیار را با چنین ابزارهایی نمی توان فریب داد .

والسلام علی من اتبع الهدی

 جمعی از نخبگان دارالعباده

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا