حمایت فرهمند ار ترکیب جدید حوزه های انتخابیه  :

از وزارت کشور انتظار داریم که تقسیم حوزه‌های انتخابیه را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد

یزدفردا "نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس با بیان اینکه توزیع حوزه‌های نمایندگان مجلس در استان یزد به‌صورت ناعادلانه بوده است، گفت: توزیع مناسب حوزه‌های نمایندگان استان یزد رفاه بیشتر مردم را در پی‌دارد.


"کاظم فرهمند" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت ، با بیان اینکه توزیع حوزه‌های نمایندگی مجلس در استان یزد ناعادلانه است افزود: هم‌اکنون حوزه نمایندگی من پنج شهرستان پراکنده است، اما شهرستان‌های دیگر هر کدام یک نماینده دارند.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیشنهاد ترکیب حوزه‌های انتخابیه بسیار بااهمیت است، تصریح کرد: استانداری استان یزد پیشنهاد خود را مبنی ‌برترکیب و تقسیم عادلانه شهرستان‌های استان یزد به وزارت کشور ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه امسال یک نماینده به استان یزد اضافه می‌شود، گفت: مردم انتظار دارند با افزایش تعداد نمایندگان نظارت و رفع مشکلات منطقه بیشتر شود.

فرهمند ادامه داد: ما از وزارت کشور انتظار داریم که تقسیم حوزه‌های انتخابیه را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد.

وی درباره پیشنهاد ارائه شده از طرف استانداری به وزارت کشور، توضیح داد: در پیشنهادی که استانداری به وزارت کشور ارائه کرده است توزیع شهرستان‌ها به این صورت است که شهرستان اردکان و صدوق یک حوزه، شهرستان میبد و تفت،(یک حوزه) شهرستان ابرکوه، مهریز و خاتم (یک حوزه انتخابیه) شهرستان یزد، بافق و بهاباد (یک حوزه انتخابیه)حوزه‌های انتخابیه استان یزد را تشکیل دهند.


وی درباره فواید ترکیب شهرستان‌های استان یزد، یادآور شد: وقتی حوزه‌ انتخابیه نمایندگان کوچک شود آنها می‌توانند به صورت مناسب‌تر مشکلات مردم را درک و رفع نمایند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، تاکید کرد: وزارت کشور باید نظر خود قبل از خرداد ماه اعلام کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا