محمد حسین تقوایی : برساد: تارنمای خبری تحلیلی زرتشتیان نوشت : دکتر اسفندیار اختیاری در تالار ورزشی یگانگی یزد به گزارشهای اخیر برخی از رسانه های داخلی  واکنش نشان داد و پاسخ این جوسازی های ناعادلانه و سیاسی را داد.
نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس در ابتدای سخنانش تاکید کرد زرتشتیان بر اساس گاتها و آن چیزی که در ابتدا آموخت اند، همواره قانون مدار بوده اند، راستی و پاکی، اندیشه، گفتار و کردار نیک از اصول همیشگی زرتشتیان بوده است و در طول تاریخ حتی یک قدم از آن عقب نشینی نکرده اند.
به گفته دکتر اختیاری زرتشتیان همیشه به انسان و انسانیت بیش از هر چیزی توجه کرده اند و از فردگرایی، گروه گرایی و سیاسی کاری دوری کرده اند و وارد هیچ حزب سیاسی نشده اند و نمی شوند. در نتیجه از بازیهای سیاسی نیز دوری می کنند، حال این بازی سیاسی بر له یا علیه هر کسی می خواهد باشد.
وی در ادامه سخنانش گفت: کسانی که به خود زحمت می دهند تا جامعه خوشنام زرتشتی را سیاسی کنند، آب در هاون می کوبند و در پایان روبه سوی زرتشتیان گفت از تمام شما عزیزان می خواهیم هوشیاری سیاسی داشته باشید و اضافه کرد که ما پاسخ بسیاری از این موارد را نمی دهیم، زیر ما آموزه های متفاوتی داریم که هدف آن احترام به انسان و انسانیت است.

در حاشیه خبر
در روزهای اخیر، برخی از رسانه های داخلی در تلاش هستند تا نشان دهند زرتشتیان ایران، اقلیتی قانون گریز هستند و از قوانین کشوری سواستفاده می کنند و در همین زمینه گزارشی در سیاست ما منتشر شد که پس از آن تابناک و رسانه های دیگری نیز آن را منعکس کردند.
گزارشی که نشان می دهد نویسندگان آن برای تخریب چهره رقیب سیاسی شان زرتشتیان ایران را وسیله کرده اند تا حتی به قیمت محدود شدن بیش از حد آنها به اهدافشان دست یابند، زرتشتیانی که در طول سالهای پس از انقلاب و قرنهای متمادی همواره برای موفقیت و پایداری این مرز و بوم تلاش کرده اند، شهدای فراوانی را تقدیم ایران عزیز کرده اند و به صورت مسالمت آمیز در کنار مسلمانان زندگی کرده اند، امروز مورد هجمه ی افرادی قرار گرفته اند که تنها اهداف سیاسی دارند، اهدافی که برای رسیدن به آن حتی حاضرند آزادی های یک جامعه کوچک را محدود کنند و در نتیجه روند مهاجرت امروز زرتشتیان را سرعت ببخشند، این افراد با فراموش کردن همه ی اتفاقات تلخی که در کشور روی می دهد، در تلاشند تا برای اتفاقاتی که بیش از همه خود مسلمانان مسئول آن هستند، جامعه زرتشتی را زیر فشار قرار دهند.





















Copyright: gooya.com 2011
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا