واده به یزدفردا:سهیل شریعتمداری:مطالب یکی از روحانیون پیرامون رای آوردن غیر مسلمان در شورای شهر باعث تعجب و البته ناراحتی از رفتاری شد که یک مُبلغ دین که باید از دوستی و وحدت حرف بزند زبان به انتقاد از همشهریانش گشوده و اقبال مردم به یکی از اعضای جدید شورای شهر را زیر سوال می برد.   

 

در ابتدای نوشته سخن از دین و صلح و دوستی است اما جای تعجب است که نویسنده به حق طبیعی و قانونی همه مردم انتقاد می کند و به جای نگاه به عملکرد خود و چرایی رای مردم به تغییر، این انتخاب را به مسائل دین ارتباط می دهد و این راه را توجیهی بر ناملایمات گذشته تلقی می کند. سوالی در اینجا مطرح است که در این شش سال صلح و دوستی کجا بود و رفاقتها و آشتی ها در کدام یک از جلسات و پشت کدام در جا مانده بود؟ وقتی مردم را به عدم توجه به مسائل دین متهم می کنیم، خودمان تا کجا به این مسائل پایبندیم و چقدر اصول اولیه را رعایت می کنیم؟ نکاتی آموزنده بیان شد که اگر هر گوینده ابتدا خود را مخاطب قرار دهد و عملکرد خود را بسنجد قطعا بسیاری از گره ها باز خواهد شد.

 

جدای همه اتفاقات شورای شهر سوم و چند قطبی شدن که نارضایتی مردم را هم در پی داشت، رای مردم به تغییر و حضور اعضا جدید نشان داد که اینک وقت جوانان است که یزد را از این اتفاقات نجات دهند.

 

تذکر پیرامون آیه 28 آل یاسین بسیار زیباست که به ذکر دوستی ها پرداخته شده که البته نویسنده فراموش کرده اند که اگر دوستی در اطرافمان ندیدیم چه کنیم و اگر دشمنان در لباس دوست بر ما مسلط شدند و همه چیز را زیر سوال بردند و دین را فدای جناح و چند دستگی کردند تکلیف چیست؟ که خود داستانها به همراه دارد.

 

به اعتقاد بسیاری از مردم و فعالین اجتماعی اعضا شورای شهر باید از جوانان برگزیده شوند تا شهری را بنا کنند که نشاط و تحرک در آن موج بزند و یزدی که غمگین ترین شهر کشور شناخته شده به بانشاط ترین شهر دنیا تبدیل شود (حرفی که تا امروز هیچ یک از اعضا به روشنی به آن نپرداختند)

 

جای این سوال مطرح است که عضو دوره سوم که از حکم شرعی و دلسوزی برای مردم سخن می گویند برای فرهنگ یزد چه کردند؟ چقدر به تمدن و میراث یزد اهمیت دادند و تا چه حد از تخریب های به وجود آمده جلوگیری کردند؟ چشم انداز یزد را چگونه دیدند؟ و سند تحول را تا کجا رساندند و چگونه رها کردند؟ و هزاران سوال بی جوابی که باید از تک تک اعضا شورایی پرسید که مسائل حاشیه را به پیشرفت شهر ترجیح دادند و حالا از دوستی و صلح سخن می گویند.

 

افتخار دوره جدید شورا حضور جوانان است که با روحیه و با قدرت در این راه قدم گذاشتند تا شهر غمگین و مرده امروز را زنده و توانمند کنند و قطعا در این راه حضور پدیده جدید شورا که مردم با رای خود نه بزرگی به رفتارهای گذشته دادند بسیار مبارک بود که باید به این تفکر یزدی ها و اقبال عمومی تبریک گفت.

 

یزد با حضور چند هزار نفری این عزیزان و نیازهای آنان، همانند مجلس شورای اسلامی به عضوی فعال در شورای شهر نیاز داشت که این امر با درایت و تیزبینی مردم و روشنفکران محقق شد.

 

ضمن تبریک مجدد به تک تک اعضا جدید شورای شهر که اکثرا جوان، با ذوق و دارای روحیه کار و تلاش و فارغ از جریانات سیاسی هستند، امیدوارم با حضورشان کمبودهای موجود جبران و با کمک به اعضای میانسال و یاری رساندن به افراد مسن در جلسات شورا، راه پیشرفت و اعتدال را در شورای اسلامی شهر یزد باز کنند. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا