چوب حراج ضرغامي در بزنگاه بر اخلاق و فرهنگ: توهين عطاران به فرهنگ و هنر و مردم با بزنگاه
یزدفردا -محمدرضا شوق الشعراء:چندين سال است كه بنا بدلايلي، عطاران، پاي ثابت شبكه سوم، و مامور به هدر دادن بودجه و سريال سازي براي ماه مبارك رمضان شده، و هرسال در ميان سكوت مسئولان فرهنگي سيماي ضرغامي، لوده گي هايش را بي مزه تر از سال قبل نموده، و اما وقتي عطاران، در شروع اولين قسمت «بزنگاه» دقايقي را حوله بدوش، با پشت خم شده به دوربين، ضمن توهين به بينندگان، لوده گي كرد و با مردم حرف زد، مشخص شد كه بدليل نبود نظارت در بزنگاه و شبكه هاي ضرغامي، او با تمام قدرت و توان، و بوسيله بي هنري، چوب حراج به فرهنگ و هنر و اخلاق «جامعه» خواهد زد!
بزنگاه خالي از هنر و خلاقيتي كه بعد از افطار از شبكه سوم پخش مي شود، جايي براي نقد باقي نگذاشته، يك مشت آدم حريص و طماع و فرصت طلب، دور هم جمع شده اند تا سهم بيشتري از ارث يك مرده را نصيب خود سازند. مرده اي كه جسدش با به مسخره گرفته شدن آداب كفن و دفن و اخلاق و فرهنگ جامعه اسلامي، در ميان لوده گي ها دفن مي شود، آري! عطاران براي رسيدن به نام و نان بيشتر، از مرده هم دست برنمي دارد، حتي اگر مجبور به خوردن آب در ليواني كه حاوي دندان مصنوعي «مرده» مي باشد، باشد.
در چند قسمت پخش شده بزنگاه، بيش از هر چيز مصرف و معامله مواد مخدر و كشيدن ترياك با سيخ و ميل، تبليغ و ترويج شده است، و هيچكس در پي پاسخ دادن به اين سوال نيست، كه كدام دادگاهي در نظام جمهوري اسلامي، حضانت و سرپرستي يك دختر خردسال را به يك مرد بيكار معتاد سپرده است!؟ دختر خردسالي كه در كنار پدر، دروغ گفتن و حمل ترياك را آموزش ديده و ياد مي گيرد! براي بد نشان دادن چهره جمهوري اسلامي و ناديده گرفتن حقوق كودكان و مادران، كدام از دشمنان نظام جمهوري اسلامي مي توانستند بهتر و بيشتر از بزنگاه عطاران عمل كرده و به ريشه هاي فرهنگ و هنر و اخلاق جامعه، ضربه بزنند.
صرف طنز بودن برنامه و خندان مردم كه دليل نمي شود، هر كسي هر كاري خواست انجام دهد، اگر يك ديوانه در كوچه و خيابان شلوارش را پائين بكشد، گاه باعث خنده «شديد» مردم خواهد شد، و اما تلويزيون و شبكه هاي ضرغامي اجازه دارند تا بخاطر خنداندن مردم، تصوير اين ديوانه را ضبط كرده و پخش نمايند!؟
دويست نماينده مجلسي كه بخاطر يك جمله مشايي، عليه مشايي نامه نوشتند و به رئيس جمهور تذكر دادند، چرا در قبال توهين عطاران به مردم و اخلاق و فرهنگ جامعه سكوت كرده اند، و چرا در اين رابطه به ضرغامي تذكر نداده اند و نمي دهند!؟ نكند كه نمايندگان مردم در مجلس، برنامه هاي شبكه هاي ضرغامي را تماشا نمي كنند!؟
لاريجاني، كه خود يك زماني رياست سازمان صدا و سيما را بعهده داشته است، اينك در جايگاه رياست مجلس، چرا در رابطه با بزنگاههاي توهين آميز چيزي نمي گويد و واكنش نشان نمي دهد!؟
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا