یزدفردا -وبلاک توفان :محمدرضا شوق الشعراء:در يكي از روزهاي سرد ديماه، سقف طبقه اول مجتمع تجاري در حال ساخت پرديس يزد، كه مشخص نيست كدام سازمان و نهادي، بر فروش واحدها و ساخت آن نظارت كرده و آگهي فروش آن با چه مجوزي از شبكه تابان پخش گشته و مي گردد، بدليل ضعف نظارت و اجراء، در هنگام بتون ريزي «ريزش» كرده، و نگهبانان بي سيم بدست مجتمع، كه حقوق بگير «فراز» مي باشند، بنا بدستور بزرگان قدرتمند فراز، با شدت و قدرت، مانع عكس برداري از اين تخريب و ريزش سوال برانگيز شده و شتاب زده، با كشيدن «پرده» و «گوني»، قسمت ريزش كرده را پنهان كرده اند، تا حادثه و افتضاح پيش آمده مخفي بماند، و اما! با توجه به وضعيت پيش آمده در طبقه اول و «پايه» ساختمان، تكليف سقف و ديوارهاي اين مجتمع تجاري بزرگ ده طبقه، كه تنها بولينگ آن ده تن وزن دارد، در بعد از ساخت و شروع بكار چه خواهد شد!؟ و چه تضميني وجود دارد، كه سقف هاي بعدي اين مجتمع بزرگ بتوني، تحمل وزن صدها و هزاران بازديد كننده را داشته باشد و با كوچكترين حادثه و لغزش زمين، از هم نپاشد و فرو نريزد!؟
چند سال قبل، و در زمان شوراي دوم و شهردار سابق يزد، قطعه زمين بزرگ متعلق به شهرداري يزد در چهار راه پژوهش، بدون درنظر گرفتن طول و عرض خيابان و بافت و نياز منطقه، با پروانه احداث يك مجتمع بزرگ تجاري، بدون مزايده و با يك قرارداد و معامله سوال برانگيز و غيرشفاف، به سازمان همياري شهرداري هاي يزد واگذار مي شود، و سازمان همياري نيز «محلل» و «دلال» اين معامله شده و در كوتاه مدت و طبق برنامه از پيش تعيين شده، سهم خود را به شركت انبوه سازي «فراز» واگذار مي كند، و شركت «فراز» نيز در راستاي سرمايه گذاري «كمتر» و كسب سود «بيشتر»، در ميان سكوت سازمانهاي نظارتي، واحدهاي تجاري اين مجتمع را بر روي نقشه و قبل از گود برداري، ، با كمك شبكه تابان يزد پيش فروش مي نمايد، تا ثابت شود كه حرف اول را در شهر و استان يزد چه كساني مي زنند، و اينك، خريداران مغازه هاي مجتمع تجاري پرديس مانده اند، و پروژه نيمه سازي كه ناظر و مجري و پيمانكار و مالك آن «فراز» است...
تبصره اول: چرا نگهبانان بيسيم بدست مجتمع تجاري پرديس، از عكس برداري «شهروندان» و «گزارشگران» جلوگيري نمودند و با مشت بر روي كاپوت اتومبيل مدير مسئول ..... كوبيدند و شيشه اتومبيلش را شكستند!؟
تبصره دوم: خيابان روبروي مجتمع تجاري، متعلق به پرديس و شركت انبوه سازي فراز مي باشد!؟
تبصره سوم: دليل ريزش بتون و تخريب سقف چه بوده و در هنگام آرماتور بندي و بتون ريزي، مهندس ناظر پروژه كجا بوده است!؟
تبصره چهارم: بتون ريزي در فصل سرد و موقع يخبندان، چه محاسن و معايبي دارد!؟
تبصره پنجم: اگر خداي ناكرده اين ريزش، پس از شروع كار مجتمع تجاري پيش مي آمد، چه اتفاقي مي افتاد و باعث كشته شدن چند نفر مي گشت!؟
تبصره ششم: مجتمع تجاري پرديس فراز، ضد زلزله است!؟
تبصره هفتم:
تبصره هشتم:
تبصره نهم:
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا