آقای عاصی!

همه ورزش یزد، تیم فوتبال شهید قندی نیست!


قبل ازسیاست و ورزش، به عدالت و فرهنگ بیندیشید

تیم پرهزینه و ضعیف و بی برنامه ای که بنام شهید قندی و بعنوان نماینده فوتبال استان یزد، فصل گذشته در لیگ برتر حضور داشت، و با سقوطی تلخ و تحقیرآمیز، به لیگ دسته اول بازگشت، نماد و نماینده فرهنگ و مردم یزد نبود، و اعطاء لقب نماد فرهنگ یزد، به تیمی که بر مسائل غیر اخلاقی بعضی ازبازیکنان غیر یزدی آن، بنا به مصلحت هایی سرپوش گذاشته شده است، توهین به فرهنگ و مردم یزد می باشد.

تیم فوتبال شهید قندی در لیگ برتر، نه تنها با قبول شکست هایی سنگین و تحقیر آمیز، نتیجه را واگذار کرد، که در بسیاری از مواقع، اخلاق و فرهنگ را نیز با نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن، قربانی شرایط نمود.

تیم فوتبال شهید قندی، متعلق به بخش خصوصی و غیر دولتی است، و اهداء کمک دولتی به تیمی که هیئت مدیره و مدیر عامل آن منتخب شرکت کابل های مخابراتی شهید قندی می باشد، دور ازانصاف و عدالت است.

مدتهاست که توسط سخنگوی این تیم، در زیر چتر جراید محلی، هیاهوی کاذبی برای به صحنه کشاندن عاصی راه انداخته شده، و بدون تحلیل و آسیب شناسی دلایل شکست و سقوط ، و با عدم رعایت اصول و اخلاق ورزشی و انسانی، عاصی و مسئولین، بنوعی مقصر شکست و سقوط تیم قلمداد گشته اند.

تیم فوتبال شهید قندی، بدلیل سوء مدیریت و برنامه ریزی غلط و خریدهای اشتباه و اسراف و گرفتار دام دلالان گشتن، هفتصد میلیون تومان بدهی دارد، و برای حضور در لیگ دسته اول، قصد دارد تا با هیاهو و برانگیختن احساسات طرفداران عاشق و هوادران صادق این تیم، بدهی خود را بعهده بخش های دولتی بگذارد، و اما مگر ورزش یزد، تنها در تیم فوتبال شهید قندی خلاصه شده است؟!

والیبال و کشتی و وزنه برداری و هندبال و ژیمناستیک و شنا و بدمینتون و بسکتبال و... مگر ورزش نیستند و بودجه و امکانات و حمایت نمی خواهند؟!

راه نجات تیم فوتبال شهید قندی، تغییر نام و ماهیت آن به تیم صنعت یزد می باشد، که این تغییر نام، دربردارنده تعییر هیئت مدیره و سهامداران و برنامه و وضعیت آن نیزخواهد شد.

قبل ازآنکه برای حضورشهید قندی در لیگ دسته اول تصمیم گیری شود، باید برای مسائل فرهنگی و اخلاقی این تیم تصمیم گیری کرد، و تیمی را تشکیل داد و روانه میدان مسابقات نمود، که براستی! آئینه فرهنگ و نماد اخلاق مردم یزد باشد.

تیمی که بازیکنان آن حرمت یزد و مسائل اخلاقی را رعایت نکنند و هواداران آن فحش رکیک بدهند، و هدف آن تیم بردن به هر قیمت و با هر وسیله باشد، تیم فوتبال یزد نیست، و مسئولین دولتی حق ندارند تا بخاطر جوسازی و هیاهوی افراد و گروه هایی خاص، ازبودجه دولتی به آن تیم کمک کنند.

بسیاری ازاستانهای کشور تیم فوتبال دارند، و بدون هیاهو و جنجال و درخواست کمک های غیر منطقی ازمسئولین دولتی، به فعالیت خود ادامه می دهند، تیم فوتبال شموشک که بهمراه شهید قندی به لیگ دسته اول سقوط کرد، تیم شخصی است، یک سرمایه دار ورزش دوست، با سرمایه و بودجه خود، برای این تیم سرمایه گذاری کرده، و در مصاحبه های خود تنها ازمسئولین برای ساختن ورزشگاه وام درخواست نموده است، و اما هیئت مدیره و مدیر عامل این تیم، که درطول برگزاری مسابقات، و در هنگام انتخاب مربی و بازیکنان، نظر منتقدین و تماشاگران و مسئولین هیئت فوتبال و تربیت بدنی و استان برایشان مهم نبود، اینک پس ازسقوط و کسب بدهی سنگین، بفکر استاندار و مسئولین و تماشاگران افتاده اند، و شرط حضور تیم در لیگ دسته اول را منوط به جبران بدهی ازجانب مسئولین نموده اند.

شرکت کابلهای مخابراتی شهید قندی، اگر نمی تواند به تیم داری ادامه دهد، و عرضه تیم داری و توان مدیریت ندارد، امتیاز تیم را به شرکت های معتبر و توانمندی همچون کاشی کویر و فولاد یزد و ستاره کویر و سنگ آهن بافق و یا شهرداری یزد واگذار کند، و بیش ازین اعتبار و نام و آبروی یزد را به بازی نگیرد، و دست آویزی برای گرفتن کمک و فرار ازمالیات قرار ندهد.

یزدی که در بسیاری از قضایا و مسائل صنعتی و فرهنگی و اقتصادی و علمی، با استفاده صحیح ازتوانمندی و خلاقیت و استعداد و مدیریت یزدیها، حرف اول را می زند، توان و قدرت اداره یک تیم فوتبال را نیزدارد، بشرط آنکه، تفکر و مدیریت و فرهنگ یزدی بر این تیم حاکم باشد.

اگر رئیس هیئت فوتبال، همچون سابق، بر تیم فوتبال شهید قندی در لیگ برتر نیز نظارت و احاطه و مدیریت داشت، مطمئنا تیم فوتبال شهید قندی به سرنوشت امروز دچار نمی شد، بسیاری ازکسانی که مسائل تیم فوتبال شهید قندی را دنبال کرده اند و می کنند، خوب می دانند که تیم فوتبال شهید قندی، ازکجا و چرا و چگونه ضربه خورده است، و دلایل شکست و سقوط این تیم چه بوده است،حال اگر باز بسیاری بخاطر منش و خصوصیات اخلاقی یزدی ها سکوت می کنند، و بنا بدلایلی قصد افشاء گری ندارند، بماند، شاید روزی روزگاری و در یک شرایط و موقعیت دیگر، بعضی ازمسائل موشکافی شود، و تا آنروز باید صبر کرد، و فعلا، تیم فوتبال شهید قندی را فراموش کرد، چرا که این فراموشی، در درازمدت، به نفع فرهنگ و ورزش یزد می باشد، پس با یک برنامه درازمدت، به رفع مشکل بیکاری و مسئله اشتغال و مسکن و ازدواج جوانان و تیم صنعت یزد بیندیشیم! 12/3/85

محمد رضا شوق الشعراء

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا