هاشمی، بازاشتباه خواهد کرد؟

یزدی ها خشونت طلب نیستند

جواب سوال و انتقاد، مشت است و مجازات سوال حبس؟!

بسیاری از بازندگان سیاسی و مخالفان برنامه و سیاست های هاشمی، که یک روززیر چتر اصلاحات و بنام اصلاحات، بیشترین ضربات ممکن را بر پیکر اصلاحات وارد آورده، و با غوغاسالاری و جوسازی های مختلف، باعث شکست برنامه های خاتمی و دوری خاتمی از واقعیات اجتماعی شدن، اینک برای دوباره باز مطرح شدن و کسب دوباره قدرت، با ازیاد بردن مخالفت ها، طرفدار هاشمی شده، و سعی دارند تا با حربه هیاهو و بحران سازی کاذب، خود را به جریان هاشمی پیوند دهند. اما آیا هاشمی، بازاشتباه خواهد کرد؟

هاشمی که در سالهای بعد از انقلاب، ریاست مجلس و ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه عملکرد خود داشته است، اینک بنا به شواهد، در انتظار کسب ریاست مجلس خبرگان می باشد، تا کارنامه ریاست های خود را تکمیل کند، اما آیا با توجه به حقایق جامعه و فاصله و تبعیض طبقاتی موجودی که سنگ بنای آن در دوران سازندگی گذارده شد و در دوران اصلاحات ادامه یافت، توده محروم مردم او را برای رسیدن به این هدف همراهی خواهند کرد؟!

قضیه تشنج قم، در درازمدت به نفع هاشمی و جریان مدافع سیاست های هاشمی نیست، چرا که در عصر رسانه ها، حقیقت قضیه سرانجام روشن و فاش خواهد شد.

احمدی نژاد و خاتمی، بارها در سخنرانی های مختلف، به معترضین و منتقدان و مخالفین، فرصت سوال و اعتراض داده، و هیچگاه طرفداران آنان، بنام مبارزه با خشونت، به خشونت متوسل نگشته و دهانها را نبسته اند.

هاشمی مرد بحران و پاسخ است، اما با عدم پاسخ به سوال یک معترض، که باعث به تشنج کشیده شدن جلسه سخنرانی او در قم گشت، ثابت کرد، که با هاشمی بحران و پاسخ، سالهای سال فاصله دارد.

جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، نهضت آزادی ایران و کارگزاران سازندگی، در رابطه با قضیه قم، به دفاع ازهاشمی برخواسته، و با دادن کدهای اشتباه به هاشمی، و گذاردن نام هاشمی در کنار میردامادی و بهزاد نبوی و مهاجرانی و سروش، هاشمی را به راهی که خود می خواهند می برند، و این بزرگترین تحقیر و شکست برای هاشمی می باشد.

از هاشمی بعنوان ذخیره انقلاب نام برده می شود، و وزن و حجم این ذخیره، بدلیل اشتباهات و خطاهای سیاسی و اقتصادی، مدام در حال کاسته شدن است، شکست هاشمی در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری، با شکست در انتخابات مجلس خبرگان تکمیل خواهد شد، هاشمی باید باور کند که سیاست او، بدلیل همراهی ناهمراهان، به شکست ختم شده، و باید که با سیاست و زیرکی، راهی را که سیاستمداران بزرگ جهان رفته اند برود.

جریان و دوران هاشمی به پایان خود نزدیک می شود، و این حقییقی انکار ناپذیراست، که هاشمی و پیروان هاشمی، سعی در عدم باور و قبول آن دارند.

سوال کنندگان ازهاشمی، به جرم ایجاد تشنج در جلسه سخنرانی هاشمی، مجروح و مضروب شده و به دادگاه برده می شوند، براستی جواب سوال و انتقاد، مشت است و مجازات سوال حبس؟!

اینک در میان غوغا و هیاهوی مخالفت با اقتدارگرایی و خشونت طلبی، صدای پای استبداد و دیکتاتوری می آید. آیا هاشمی نیز، خط قرمز اعلام نشده نظام است؟!

نويسنده :محمد رضا شوق الشعراء

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا