عدالت، قانون، و رئیس جدید دادگستری یزد

جنایت در کوچه دیوار بلند

پرونده گلاب به کجا ختم خواهد شد؟

طی جنایتی هولناک توسط سه برادر، پرونده قتل جوانی دیگر در یزد گشوده شد، تا زنگ خطری که از چند سال قبل، بعد از مرگ «انسانیت» در یزد بصدا در آمده بود، طنینش بیشتر و شدیدتر شود.

سالهای سال است، که بدون توجه به واقعیت های عیان جامعه، برای حفظ تابلو دارالعباده بر سر در یزدی که دیگر دارالعباده نیست، بخاطر مصلحت و حفظ آبرو، بسیاری از مسائل پنهان مانده و بسیاری از آمارها اعلام نگشته، و در مواردی با مفاسد اقتصادی و اخلاقی و فرهنگی قاطعانه برخورد نشده است؛ اما تا به کی می توان دمل های چرکین را نادیده گرفت و سربازنکرد؟!

اینک دادگستری استان، با پرونده گلاب محک می خورد، و بسیاری از مسائل و هنجارها و ناهنجاری های آینده استان، به این پرونده گره خورده و مرتبط خواهد شد.

چند صحبت و حرکت قاطعانه رئیس کل جدید دادگستری یزد در برخورد با زمین خوران، هاله ای از ترس و بیم و واهمه را بر تفکر و کردار زمین خوران معروف و مشهور شهر حاکم کرده، و تداوم این حرکت و مجازات قاطعانه بعضی از عوامل پیدا و پنهان زمین خواری، پرونده زمین خواری در یزد را تا سالهای سال خواهد بست؛ و اما مهمترین حرکت و برنامه در پیش روی رئیس جدید دادگستری یزد، تشکیل دادگاه گلاب و صدور حکم می باشد.

گلاب، عضو شورای شهر، مداح و وابسته به یک جریان مذهبی و سیاسی، و مورد حمایت خاص بعضی از افراد می باشد، و بدون داخل قضیه شدن مجتمع تجاری ستاره یزد و موسسات و شرکت های انبوه سازی که گلاب با آنان همکاری و همراهی داشته است، مسئله و قضیه گلاب، در گلستان یزد حل نخواهد شد.

رئیس جدید دادگستری یزد، مدام در جلسات مختلف، از قانون و امنیت و مبارزه با فساد و ناامنی می گوید، و اما جایگاه قانونی کمیسیون توافقات شهرداری کجاست؟ کمیسیون توافقات شهرداری بر حق چه کسانی و با کدام حق و قانون توافق می کند و تصمیم می گیرد؟!

پرونده گلاب، به جریان کمیسیون توافقات شهرداری و موسسه جواد و مجتمع جوادالائمه وصل است، و محاکمه هر یک، تبرئه و یا محکومیت دیگری را نیز در پی خواهد داشت.

روشن شدن تکلیف پرونده گلاب، تکلیف بسیاری را در ادارات و سازمانهای مختلف روشن خواهد کرد، اما آیا پس از ماهها بررسی و تحقیق، وضعیت گلاب و پرونده او مشخص خواهد شد؟!

بدلیل وجود بند و تبصره های فراوان، اینک قانون در روبروی عدالت قرار گرفته است، و حال عدالت قربانی قانون خواهد شد، یا قانون به راه عدالت خواهد آمد؟ سوالیست که جوابش را، در رای دادگاه گلاب می توان دید.

تا زمانی که کمیسیون توافقات شهرداری، به عملکرد مصلحت گرایانه و خلاف قانون و عدالت خود ادامه بدهد، و بر چگونگی عملکرد سازمان مسکن و شهرسازی و ساخت و سازهای سطح شهر نظارتی نباشد، راه بر اجرای عدالت بسته است، و تا فضای شهرداری ازشایعات و توافقات و مناقصه های صوری پاک نشود، به اجرای قانون و عدالت نمی توان امیدوار بود.

مجتمع تجاری ستاره یزد، همچون پروژه پل هوایی باهنر و مجتمع مسکونی مسئله دار آرمان به فعالیت خود ادامه می دهند، و در این میان، آنچه که مشخص نیست، مصالح و منافع شهر و مردم، و نقش قانون در چگونگی عملکردها و تخفیف ها و توافقات و پرداخت ها می باشد.

برگزاری دادگاه علنی گلاب در یزد، بسیاری از مسائل را روشن، و مردم را به عدالت خواهی و قانون گرایی رئیس جدید دادگستری یزد امیدوار خواهد کرد، آیا رئیس جدید دادگستری یزد، با توجه به عملکرد موفق خود در استان کرمان، این امیدواری را ازمردم تشنه عدالت دریغ خواهد کرد؟!محمد رضا شوق الشعراء 20/3/85

مقالات مرتبط:

قبل از انتخابات شوراها تکلیف پرونده گلاب مشخص خواهد شد ؟!

فرهنگ یزد، بازیچه برنامه سازان شبکه تابان!

حفظ حریم حرمت بیماران و بیمارستان


يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا