يزدفردا :سه مطلب از سايت شوق دات كام  به قلم  محمد رضا شوق الشعراء منتقد يزدي براي اين قسمت انتخاب گرديده كه هر كدام را مي توان گوشزدي دانست از مسائل پيرامون كابينه دكتر عاصي  و اميد واريم دوستان دولت نهم در استان با بي تفاوتي از مسائلي كه مستقيما به خود دوستان مرتبط است عبور ننمايند و باز هم بايد منتظر بود و ديد كه اين سكوت و بي تفاوتي تا به كي ادامه خواهد داشت

ياد داشت شوق از مراجعه به دفتر استاندار!

جهت پرسیدن سوال « سلام سنت است یا بدعت؟» و دادن چند نامه که فکر می کردیم عاصی آن را در سایت ندیده است، عرق ریزان، در روزگرم تیرماه یزد، به دفتر بسیار خنک و سرد استاندار مراجعه کردیم، رئیس دفتر عاصی روبروی باد شدید کولر گازی لمیده بر صندلی، گوشی زیر چانه، با تلفن صحبت می کرد، با یک دست دفترچه کوچکی را ورق می زد، و با دست دیگر با موبایل بازی می کرد، سلام کردیم، نه اعتنایی دیدیم و نه جوابی شنیدیم. ارباب رجوعی دیگر گفت سلام مهندس! رئیس دفتر عاصی، زیر چشم به او نیم نگاهی انداخت انداخت و باز آهسته به صحبتش ادامه داد، بعد از دقایقی، صحبت رئیس دفتر عاصی تمام شد و تلفن را قطع کرد، و پوشه را از ارباب رجوع گرفت، گفتیم برای بار دوم سلام، جواب سلامی خشک و خالی تحویلمان داد و نامه ها را تحویل دادیم، نیم نگاهی به نامه ها انداخته و گفت لزومی نیست مطالب را بیاورید، ما خودمان مطالب را به عرض عاصی می رسانیم، گفتیم با خود فکر کرده ایم که شاید عاصی به سایت مراجعه نکرده و بعضی ازمطالب را ندیده باشد، بنا به رسمی که اززمان مرحوم حمیدیا شروع شده و در زمان استانداران بعد از او ادامه یافت، نامه ها را شخصا آورده ایم، و بعد توضیح دادیم که چرا آمده ایم و چه سوالی داشتیم و چه برخوردی دیدیم، و حتی گفتیم، آقای رئیس جمهور مدام در صحبت هایش به مسئولین می گوید شما خدمتگزار مردم هستید و باید از ثانیه های خدمت به مردم استفاده کنید، و قدر این ثانیه ها را بدانید، و او گفت رئیس جمهور اینها را گفته؟! و ما گفتیم مثل اینکه!

بهر حال وقتی عاصی دلش بحال خودش و آبرویش نمی سوزد، ما چرا بسوزد؟! عاصی تغییر کرده است؟ یا آئینه را اشتباه انتخاب کرده است؟!

عادت کرده ایم که منتظر پاسخ نمانیم!

و مطلب دوم  كه از  سايت شوق دات كام انتخاب گرديده

اصول گرایان یزد و مشکلی بنام روابط عمومی!
استانداری یزد، روابط عمومی دارد، اما روابط عمومی ندارد!
در مدتی کوتاهی که اصول گرایان، پست های کلیدی شهر و استان را در دست گرفته اند، در عمل نشان داده اند که بر خلاف گروه های مخالف و منتقد سیاسی، از پدیده و هنر و قدرت و شیوه و چگونگی عمل روابط عمومی غافل مانده اند.
در عصر رسانه و ارتباطات، روابط عمومی یک هنر ظریف و پیچیده، و دارای تکتیک و تکنیک و اصول و قاعده است، و استاندار و شهردار و فرماندار و شورای شهر، با انتخاب و انتصابات و نوع نگاه خود نشان داده اند، که تخصص و هنر و قدرت استفاده از این حربه ساده و قدرتمند را ندارند.
بسیاری از روابط عمومی ها، اتاق و میز و صندلی و رایانه و تلفن و موبایل و فاکس و نیرو و سایت و بودجه و شیرینی و چای و قفسه کتاب و آبدار چی و گلدان و ادعا دارند، و هنر و علم و تجربه و تخصص و عرضه ندارند.
بدلیل ضعف روابط عمومی، بسیاری از عملکردهای دوران عاصی پنهان مانده، و بیشتر ازعملکردها و نکات مثبت، ضعف ها و نکات منفی، برجسته و تبلیغ شده است.
بعنوان نمونه، از عملکرد ریاست دانشگاه یزد در انتقال دبیرخانه نباید ساده عبور کرد، که این حرکت می تواند در بردارنده تحولی عمیق در یزد باشد، اما کدام روابط عمومی نسبت به  این عملکرد واکنش روشن و صحیح و بموقع نشان داده و خبر را پرداخت کرده است؟!
عاصی مدیر بسیار ضعیفی است، و بزرگترین دلیل برای اثبات ضعف مدیریت عاصی، روابط عمومی انتخابی عاصی است!
متاسفانه فعالترین روابط عمومی، روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی است، که بسرعت از کاه، کوه می سازد، و کوچکترین خبر ارشاد را بیش از حد بزرگ می کند. 
و اما! با توجه به نوع عملکرد مشخص روابط عمومی هایی که با نادیده گرفته شدن قاعده عدالت و اصول شایسته سالاری، بر مبنای رابطه انتخاب شده اند، آیا بهتر نیست که برای صرفه جویی در هزینه ها، روابط عمومی غیر مفید بسیاری از ادارات و سازمانها تعطیل شود؟!
استانداری یزد، روابط عمومی دارد، اما روابط عمومی ندارد! در این مسئله شک نکنید.
و نكته سوم:
آقای صدوقی! رئیس شورای فرهنگ عمومی استان
«سلام» سنت است؟ یا بدعت؟!
در نامه هایی که بدون رعایت اصول نامه نگاری اداری، جهت بعضی ازکارمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد، با امضاء عجمین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ارسال شده، برخلاف رسم و سنت جاری و مرسوم، کلمه سلام به چشم نمی خورد، که این مسئله با توجه بوجود بعضی ازنامه ها که با انشاء دیگری جهت بعضی دیگر ازکارمندان نوشته شده، سوال و تعجب بسیاری را برانگیخته است.
از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که می خواهد طرح احیاء دارالعباده را ایجاد کند، و در مقابل استخدام غیرقانونی همسر بعضی ازکارمندان آن اداره سکوت کرده است، دقت و ظرافت بیشتری انتظار داشتیم، مگر آنکه در سال پیامبر اعظم(ص) «سلام» بدعت شده باشد

  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا