آقاي نيكنام! كم لطفي نفرمائيد!

پس از حمله اعراب به ايران، ايرانيان بسياري بنا بدلايل مختلف مسلمان شدند، آيا فرزندان آنان، اينك ايراني و صاحبخانه نيستند؟! هر فرد ايراني، با هر مذهب و عقيده اي، در ايران، صاحبخانه است!

اقشار مختلفي از ايرانيان در سالهاي قبل و بعد از انقلاب، به خارج از ايران مهاجرت كرده اند، مهاجرتي كه هنوز نيز ادامه دارد، حال جدا كردن زرتشتيان از ايرانيان در رابطه با مهاجرت، چه معنا و مفهومي مي تواند داشته باشد؟!

اينك وضع زندگي اقليت زرتشتيان در ايران، بمراتب بهتر از اكثريت مسلمانان ايراني مي باشد، حال اگر عده اي از جوانان زرتشتي، همچون عده اي از جوانان مسلمان ايراني، به خارج مهاجرت مي كنند، نبايد بهانه اين مسئله را به گردن بي مهري مسئولان دولتي گذاشت.

زرتشتيان از قرنها پيش مهاجرت خود را به خارج از ايران آغاز كرده اند، و وجود تاتاها و ماركارها در هند، اثباتگر اين نكته مي باشد.

در مقابل مهاجرت گسترده افاغنه و ديگر قوميت ها به ايران، بسياري از مغزها و استعدادهاي ايراني، براي يافتن جايگاهي بهتر، از ايران مهاجرت كرده اند، و امروز هر فرد زرتشتي را جدا از مسئله مذهب، مي بايست كه در اول يك فرد ايراني دانست.

غربيان، بنا بدلايل سياسي و اقتصادي، شرايط ممتاز و خاصي را براي هجرت زرتشتيان فراهم كرده اند، و هر فرد زرتشتي، بمراتب راحتتر از ديگر ايرانيان، در حداقل زمان مي تواند از ايران خارج و در كشورهاي ديگر مقيم شود، چرا كشورهاي غربي، اينگونه شرايط و تسهيلات را براي مهاجرت زرتشتيان فراهم كرده اند؟!

آيا آمريكا، شرايطي را كه ايران براي اقليت زرتشتيان فراهم نموده است، براي بوميان سرخپوست آمريكايي فراهم كرده است؟! آيا سرخپوستان آمريكا نماينده اي در كنگره آمريكا دارند؟!

آقاي نيكنام! ضعف عملكرد فرهنگي خود را به گردن ايرانيان مسلمان نيندازيد، و بخاطر مسائل سياسي، بين ايرانيان مسلمان، با زرتشتيان ايراني، فاصله و تفرقه ايجاد نكرده، و مرز بندي نكنيد.

باور كنيد كه همه ما ايراني هستيم، و بايد كه براي رساندن ايران به فرداي بهتر، دست در دست هم گذاريم و تلاش كنيم

محمد رضا شوق الشعراء

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا