نقد یزدفردا توسط فردائیان (12):رضا بردستانی :اشتباه و لغزش از یزد فردا پذیرفتنی نیست

یزدفردا نوشت :به مناسبت ورود به شش سالگی یزدفردا:آماده شنیدن نقدهای شما خواهیم بود:در جهت احترام و تکریم فردائیانی که پنج سال تمام یزدفردا را تحمل کردند :پنج سال یزدفردا نوشت و شما با بزرگواری تمام همراهی کردید-شش روز شما بنویسید یزدفردا خواهد خواند-چه با نام و چه بی نام-و یزدفردا پس از بررسی مطالب وارده در روز یکشنبه هفته آینده تمام مطالب را با به روز شدن خود منتشر خواهد کرد و تا آن روز سکوت هدیه ما به شما خواهد بود .

در طول این چند روز دوستان زیادی نقدهای خود را ارسال نموده اند که تقدیم فردائیان می شود و همچنان منتظرنقد شما بر یزدفردا می مانیم (چه با نام و چه بی نام ) :

نقد های منتشر شده :

اولین نقد : نقد یزدفردا توسط فردائیان (1)مدیریت میبد آدینه :اصولا کار فرهنگی حوصله فراوان میخواهد

دومین نقد :  نقد یزدفردا توسط فردائیان (1):محمد رضا شوق الشعراء :در عصر خبر، سکوت، خبر نیست

سومین نقد :    ◄  نقد یزدفردا توسط فردائیان (3):مهندس احمد ابراهیمی :اانتقاد از کار انجام شده لذت بخش است

چهارمین نقد :  نقد یزدفردا توسط فردائیان (4):نگار قاسمی از اردکان :سایت شما خسته کننده است

پنجمین نقد :  نقد یزدفردا توسط فردائیان (5):مشکل یزدفردا، انحراف اخلاقی و عشق وعاشقی نیست

ششمین نقد :  نقد یزدفردا توسط فردائیان (6): یزدفردا کم کم به عنوان رسانه ای قدرتمند، خارج از مدیریت آقایان شکل می گرفت

هفتمین نقد :   نقد یزدفردا توسط فردائیان (7): یزدفردا این مطلب را زده مفهومش کجا تعظیلی هست

هشتمین نقد: ◄ نقد یزدفردا توسط فردائیان (8): ساجدی فر مدیر روابط عمومی شهرداری یزد :امید واریم همانند این چند سال با استقلال از گروهها و جناحها، جریان آزادی اطلاعات را پاس بدارید .

  نهمین نقد : نقد یزدفردا توسط فردائیان (9): ناصری :شان ومنزلت بزرگان وپیشکسوتان شهر از هر جناح ودسته ی که باشند حفظ کنید

  دهمین نقد : نقد یزدفردا توسط فردائیان (10):ناصر حیدرزاده : ماندنش به نفع دیروز وامروز،كه شاید فردای آیندگانمان باشد!

یازدهمین نقد: نقد یزدفردا توسط فردائیان (11):کانون مساجد استان : قدر دانی از همكاری یزدفردا در انعكاس اخبار بیش از 300 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان

و اما دوازدهمین :

بالاخره چشم دوازدهمین نقد ما با قلم شیوای اولین وبلاک نویس خبر خوان فرداییان  روشن شد که هر چند دیر آمد، اما زود فردائی شد ،هر چند که فردائی بودن به شش سال بودن نیست ،بلکه با شش روز نبودن هم می شود ،فردائی ماند،مهم فردائی بودن است .

رضا بردستانی عزیز که بیشتر در دنیای واقعی سیر کرده تا مجازی ،بیشتر در کتابها او را می توان جست تا سایتها و وبلاکها،اما در همین مدت کوتاه مجازی شدنش ره شش ساله را شش روزه طی کرده ،به هر حال نقدش را می خوانیم .

ردّ پای تحوّل...

مدّت زمان کمی است با فضای «یزد فردا»آشنا شده ام و اما خوب می دانم شش سال در معرض دید هزاران تفکر و ایده و اندیشه قرار گرفتن یعنی چه!

خیلی ها هراس دارند از دیده شدن، مورد سؤال و چالش قرار گرفتن، متر شدن و نیز آنالیز شدن! کم نیستند کسانی که راه کناره در پیش گرفته اند و حکایت نامیمون «آهسته آمدن» و «آهسته رفتن» را پیشه ی خود ساخته اند و نان به عافیت نوش جان کردن را بر هر چیزی ترجیح می دهند که صد البته ترسو نیستند! بی دل جرأت هم نیستند!احتمالا ناتوان و نالایق هم نیستند!و صد البته باری به هر جهت به آنچه دارند دست نیافته اند!اما در جبهه ی مخالف کم نیستند کسانی که دست به هر کار ممکن و ناممکنی می زنند تا دیده شوند، شنیده شوند و با هر ترفندی به بازار عرضه شدن پای گذارند.

یزد فردا اما در این جدال نابرابر خود را در معرض این و آن قرار نداده است و گریزی نیست اگر لغزشی و یا چرخشی در معیارهای خود داشته باشدچرا که دیکته ی نانوشته قطعا غلط ندارد!

یزد فردا هم دچار طعنه و کنایه شد اما برایش مهم بود که در صحنه با روزگار بگذراند و در عرصه ی فرهنگ تاختن هنری است که تنها از شوریدگان دلداده بر می آید و لاغیر!

یزد فردا گاه ناخواسته در مسیر تند باد نباید ها قرار گرفت و اگر مصون از این بلایا مانده است تفسیر کلام زیبایی است که کل اعمال بالنیات!

یزد فردا راهی را برگزیده است که اگر چه شهرت و افتخار دارد اما در پیچ و خم سبزه زاران با صفایش گاه سر می شکنند دیوارش که طریق عشق اگر سر شکستن نداشته باشد طریق نیست!

یزد فردا می تواند برای جامعه ی مجازی استان افتخاری باشد اما حمایت می خواهد سعه ی صدر می خواهد کلام صادق می خواهد و مجال دیدن و دیده شدن و در این مسیر و مجال، یزد نشینان یزدان اندیش بهترینند برای ماندگاری این نام و نشان!

یزد فردا می تواند و اعتراف می کنیم با تمامی کاستی ها توانسته است اگرچه جای خیلی چیز ها در این فضای دوست داشتنی خالی است!

یزد فردا اگرچه شش روز خوانندگان خود را در وادی اگر و اما و هزار فکر و توهم رها کرد و ناپسند می دانیم این شیوه را در عالم خبر رسانی!!! که اگر از تک تک به اصطلاح فردائیان پرسیده شود جمع کثیری با این تعطیلی شش روزه مخالفند و یزد فردا می توانست به مسیر خود ادامه ی طریق دهد و در گوشه ای از ساحت خود این میدان نقد را در اختیار دوستدارانش قرار دهد.

یزد فردا فراموش نمود در دهکده ی جهانی وقتی تکنولوژی به ثانیه ها هم اندک توجهی نمی نمایند، غیبت شش روزه گناهی نابخشودنی است و این خطا را نادیده نمی توان گرفت اگرچه خواست و خواسته اش را به انجام رسانید!

یزد فردا می ماند باید بماند اما ...

یزد فردا دیگر کودک نیست، نوجوان هم نیست شش سال در صحنه ی خبر رسانی بودن یعنی با تجربه بودن یعنی سرد و گرم چشیدگی ، یعنی پختگی و یعنی ... اشتباه و لغزش از یزد فردا پذیرفتنی نیست اگرچه این لغزش و خطا سر می زند و می دانیم که ناگزیر است

یزدا فردا را دوست می داریم و امیدواریم یزد فردا نیز دوستدار بینندگانش باشد!!!

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا