تابلو بی مامور و مامور بی باتوم و جوامع ...!؟

محمد رضا شوق الشعراء

تابلوهای توقف ممنوع و ورود ممنوع برای چه در شهرها نصب می شوند!؟
راننده ای که از ورود ممنوع عبور کرده و در محل توقف ممنوع توقف می کند، گواهینامه ندارد یا فرهنگ!؟

اداره راهنمایی و رانندگی، طبق قانونی که در همه شهر و روستاهای جهان اجراء می شود، برای رعایت حق و حقوق مردم و ایجاد نظم و قانون، در کوچه و خیابانهای شهر با کلی هزینه و صرف بودجه اقدام به نصب تابلو علائم رانندگی می نماید، تابلوهایی از قبیل توقف ممنوع و ورود ممنوع و ... که یکی ازین نقاط کوچه پشت بیمارستان دکترمجیبیان و دبیرستان زینبیه می باشد، و اما رانندگانی که بی توجه به حقوق مردم، تابلوهای ورود ممنوع را نادیده گرفته و دور از چشم ماموران قانون، مسیر یکطرفه را خلاف طی می کنند، معرفت و فرهنگ ندارند!؟ و یا سواد و گواهینامه!؟

تنها که اگر یک روز یک مامور راهنمایی و رانندگی در آن محل مستقر شود، آنوقت مشخص می گردد که آن منطقه چقدر آدم بی فرهنگ و بی سواد و بی معرفت دارد!

براستی چرا کوچه ای که چند تابلو یکطرفه و ورود ممنوع دارد، یک مامور ندارد!؟ آیا جامعه امروز ما جامعه ای است که تابلوهای آن احتیاج به مامور و ماموران آن نیاز به باتوم نداشته باشند!؟

اگر خیابان قیام مامور داشت، آیا اینگونه اتومبیل ها دوبله پارک می کردند!؟

زمانی که اتومبیل های ده و چند صد میلیون تومانی در محل توقف ممنوع پارک کرده و تابلوهای ورود ممنوع را نادیده می گیرند، مبلغ ناچیز جریمه های موجود یازدارنده است!؟ برای فرهنگمدار کردن رانندگان خلاف کار، راهکار در توقیف اتومبیل رانندگان خلاف کار نیست!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا