گزارشات مردمی (1):

قابل توجه مجریان طرح هدفمند کردن یارانه ها :

آیا کوره داران، مخالف دولت و دشمن مردم هستند!؟


محمدرضا شوق الشعراء

قابل توجه نماینده رئیس جمهور در استانداری یزد

آجرهای موجود ر کوره ها به چه قیمتی فروخته خواهد شد!؟

هدفمند شدن یارانه ها به سود سرمایه داران و ثروتمندان است!؟

هدفمند شدن یارانه ها، باعث ثروتمند تر شدن ثروتمندان و فقیرتر شدن فقیران خواهد شد!؟


در دومین روز هدفمند شدن یارانه ها، برای تهیه یک نیسان آجر جهت مرمت خانه کلنگی پدری و مادری به کوره های آجرپزی مختلفی در شهر یزد مراجعه کردیم و اما بعضی کوره ها تعطیل! و بعضی کوره ها خود را به تعطیلی زده بودند، و خلاصه با شرح آزاد سازی نرخ سوخت کوره ها، آجری فروخته نمی شد! و اما آجرهای موجود در کوره ها مگر با سوخت گران تولید شده و مگر مخزن ذخیره سوخت کوره ها خالی بوده است!؟

آجرهای تولید شده و موجود در کوره ها به چه قیمتی و به چه کسانی فروخته خواهد شد و آیا هیچ نظارتی بر مخزن سوخت و آجرهای موجود کوره ها وجود دارد!؟

در حالیکه سهمیه گازوئیل برای پانزده روز به نرخ سابق اعلام شده، جو روانی را که بعضی از کوره داران منفعت طلب و نمایندگی های فروش آجر در سطح شهر ساخته اند قابل توجه و عجیب و غریب می باشد.

مسئول فروش یک تولیدی بلوک می گفت: بدلیل گران شدن سوخت تا اطلاع ثانوی کوره تعطیل است! و سوختی را که سابق تانکری دویست و پنجاه هزار تومان می خریدیم الان باید پنج میلیون و پانصد هزار تومان بخریم، و اما توضیح نداد بلوک های با سوخت ارزان تولید شده چرا باید به چند برابر قیمت فروخته شود!؟

آیا فرمانداری و سازمان بازرگانی یزد اجازه می دهند تا به بهانه افزایش نرخ سوخت و آغاز طرح هدفمند شدن یارانه ها، کوره دارنی که از قبال فروش خاک و آلوده کردن هوا و اشتغال برای افاغنه! ثروت های هنگفتی اندوخته اند، همچون همیشه، هر کاری که خود خواستند انجام دهند!؟ و آجر و بلوک را به هر قیمتی که خواستند بفروشند!؟

امید داریم در راستای خدمت به دولت و مردم، بازرسان سازمان بازرسی و بازرگانی و فرمانداری و استانداری، با یک طرح ضربتی و فوری! به کوره ها سرکشی کرده و سوخت و آجر موجود در کوره ها را لیست برداری نمایند تا در اولین قدم و با آغاز هدفمند شدن یارانه ها، به قیمت ضرر و زیان صدها و هزاران مصرف کننده محروم، میلیارد میلیارد بر ثروت آجر پزها و دلال های آجر افزوده نگردد!

امروز و براحتی می توان موافقان و مخالفان دولت و نظام را شناسایی کرد، کوره هایی که سوخت دارند و تولید نمی کنند و کوره هایی که آحر دارند و نمی فروشند، موافق دولت و همراه مردم هستند، یا مخالف دولت و دشمن مردم!؟

تبصره اول: باور داریم که هیچ قدرتی حریف قدرت کوره داران در یزد نمی شود، چرا که قدرت و پول و زور کوره داران از یک جنس دیگر است!

تبصره دوم: باور داریم که دولت احمدی نژاد، اگر بخواهد، می تواند با قدرت های رانتی و احتکاری مبارزه کند!

تبصره سوم: نمایندگان دولت احمدی نژاد در یزد، که می خواهند دولت را در هدفمند شدن یارانه ها همراهی و کمک کنند چه کسانی هستند!؟

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا