صورتحساب 280 میلیون تومانی 118 را چه کسی پرداخت می کند؟

بعد از صرفه جویی در آب و برق! نوبت به 118 رسید!

برای کاهش هزینه های شرکت مخابرات، با 118 تماس نگیرید!

روابط عمومی شرکت مخابرات استان یزد، در اقدامی جالب و قابل توجه، بر پشت قبض های تلفن ارسالی نوشته است:

مشترک محترم

آیا می دانید شرکت مخابرات استان یزد، برای سرویس دهی خدمات 118 خود به مشترکین، به ازای هر تماس شما مبلغ 185 ریال به پیمانکار مربوطه پرداخت می نماید! در صورتی که هزینه های خریداری و نگهداری سامانه پاسخگویی! هزینه های روشنایی! گرمایی! سرمایی و مکانی را نیز باید به این مبلغ اضافه نمود!

شرکت مخابرات در سال 1384 جهت ارایه پاسخگویی به تماسهای مشترکین با 118 جمعا مبلغ 000/000/800/2 ریال تنها به پیمانکار خود پرداخت نموده است( بدون محاسبه هزینه های جنبی)

و روابط عمومی مخابرات، بجای بررسی مفاد قرارداد پیمانکار! و ارائه بهترین راهکار، ساده ترین راه حل برای کاستن از هزینه های مخابرات را در کمتر استفاده کردن مردم از 118 می داند، و برای کاهش هزینه های دولت! از مشترکین می خواهد که:

هنگام گرفتن شماره از 118 سعی کنید آن را جهت استفاده موارد بعدی در دفترچه تلفن مخصوص یادداشت کنید تا نیازی به تماس مجدد با 118 پیدا نکنید.

و خلاصه اینکه مشترکین از دفترچه تلفن های چاپ  شده مخابرات که توسط بخش خصوصی انجام شده و خوب توزیع نشده استفاده کرده و تا می توانند از 118 استفاده نکنند.

و اما!

نمی دانستیم که در سال 118 بیش از 280 میلیون تومان برای مخابرات هزینه دارد، و حال با این یک دانستن و فهمیدن موضوع ، نادانسته های ما بیشتر و بیشتر شد

پیمانکار 118 مخابرات کیست و چگونه انتخاب شده است؟!

مبنای محاسبه مبلغ قرارداد چه بوده است؟

چرا دفترچه های تلفن چاپ شده مخابرات برای مشترکین ارسال نشده است؟

هزینه های جنبی قرارداد 118 چقدر است؟

چرا مخابرات خدمات رسانی 118 را به پیمانکار بخش خصوصی واگذار کرده است؟

کارمندان پاسخگوی تلفن های 118 چگونه گزینش و انتخاب شده و ماهیانه چقدر از پیمانکار بخش خصوصی حقوق می گیرند؟

روزانه چند نفر با 118 تماس می گیرند؟

تکلیف شماره های اشتباه اعلام شده 118 چه می شود؟ و آیا بابت اعلام شماره های اشتباه، مخابرات به 118 پول پرداخت می کند؟!

اگر مشترکین با 118 تماس نگیرند، قضیه قرارداد پیمانکار با مخابرات به کجا ختم خواهد شد؟

مخابرات که خود با پیمانکار قرارداد بسته است، حق دارد تا بر علیه 118 مخابرات تبلیغ کند؟!

کنتور آب و برق و گاز در دسترس مشترکین است و مشترکین می توانند مصرف و مبلغ را محاسبه و کنترل کنند، اما چون کنتور تلفن در دسترس مشترکین نیست، مشترکین چگونه می توانند مصرف و نرخ تلفن را محاسبه نمایند؟!!

نزدیک به دویست هزار مشترک و شماره تلفن در شهرستان یزد وجود دارد، و اگر شرکت مخابرات که برای 118 سالیانه 280میلیون تومان پرداخت می کند، برای هر مشترک، یک دفترچه تلفن رایگان ارسال دارد، هزینه آن بسیار از مبلغ قرارداد 118 کمتر بوده، و می تواند که با این توزیع و تغییر در نوع دفترچه ها، در دراز مدت، هزینه قرارداد 188 را کاهش دهد، اما آیا شرکت مخابرات استان، برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و کاهش هزینه های مخابرات و دولت، این کار را انجام خواهد داد؟!

در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا، بسیاری از باجه های تلفن های عمومی سطح شهر دفترچه تلفن راهنما دارند، و اینجا در یزد، بسیاری از خانه ها و مراکز تجاری، از داشتن دفترچه تلفن راهنما محروم می باشند.

محمد رضا شوق الشعراء 16/7/85

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا