دانستن و فهمیدن، «حق مردم» نیست!؟

عالیشوندی شهامت افشاء و انتشار اسناد مطبوعات یزد را دارد!؟

محمد رضا شوق الشعراء

مدیرکل ارشاد یزد در پاسخ به تذکر اولیا ء نماینده یزد و صدوق :اگر روزی تصمیم به انتشار اسناد بگیرم، مشخص می شود تمام کسانی که خود را منتقد می دانند، بیشترین سوبسید و یارانه های معاونت مطبوعاتی را دریافت کرده اند!!!


در حالیکه خانه مطبوعات و مطبوعات یزد هیچگاه تا به امروز جرات و شهامت اعلام مبالغی را که بابت یارانه از دولت ها گرفته اند نداشته اند و از انتشار اسامی کسانی که بعنوان خبرنگار هدیه رئیس جمهور را گرفته اند، خودداری نموده اند، محمود خان عالیشوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در واکنش به تذکر اولیاء تهدید به انتشار اسنتاد نموده است، و اما آیا اولیاء، از فرهنگ و مردم یزد مهمتر است!؟ با توجه به این نکته که شعار دانستن حق مردم است، شعار رسانه های منتقد دولت می باشد، آیا بهتر نیست تا مدیرکل ارشاد یزد راهی را که شروع نموده تا آخر برود و شجاعانه و شفاف به مردم گزارش بدهد که در پشت پرده مطبوعات یزد چه خبر است!؟ آیا ارشاد یزد جرات و شهامت دارد تا بدون مصلحت طلبی، تیراژ حقیقی و مبلغی را که مطبوعات یزد از دولت یارانه دریافت نموده اند را اعلام نماید!؟ و اما!

تبصره اول: واکنش محمود به علی اکبر


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در پاسخ به تذکر اولیا ء نماینده یزد و صدوق :

اگر روزی تصمیم به انتشار اسناد بگیرم، مشخص می شود تمام کسانی که خود را منتقد می دانند، بیشترین سوبسید و یارانه های معاونت مطبوعاتی را دریافت کرده اند

این جریان نشان می دهد که برخی که معتقدند که منتقدند، نقد را نمی پذیرند و آقای اولیا نیز وظیفه خودشان را انجام دادند و حمایت کردند.


یزدفردا "مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اگر روزی تصمیم به انتشار اسناد بگیرم، مشخص می شود تمام کسانی که خود را منتقد می دانند، بیشترین سوبسید و یارانه های معاونت مطبوعاتی را دریافت کرده اند.

به گزارش یزدفردا ،محمودعالیشوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در واکنش به تذکر چند روز پیش علی اکبر اولیا، نماینده مردم یزد و صدوق به وزیر ارشاد در خصوص مطبوعات محلی یزد به خبرنگار شبستان گفت: اسناد و مدارک میزان دریافتی هر یک از مطبوعات یزد در بخش های مختلف وجود دارد و اگر روزی لازم باشد اسناد و مدارک مربوطه را منتشر خواهیم کرد.

وی با اشاره به گفت وگوی خود با نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این گفت وگو به آقای اولیا عرض کردم که اگر سندی در خصوص برخورد، رفتار و یا تخصیص ناعادلانه در حمایت های دولتی وجود دارد، آن را ارائه کنند.

عالیشوندی با اشاره به مجموعه تحولات پیش از تذکر نماینده یزد و صدوق به وزیر ارشاد ادامه داد: وظیفه مدیریتی و نظارتی اداره کل ارشاد ایجاب می کند که برخی موضوعات را با مطبوعات در میان بگذارد، با آنان صحبت کرده و تذکر بدهد؛ این تذکرات بیشتر در ادامه یک نظارت پدرانه است نه آمرانه، از این رو به یکی از مطبوعات استان در خصوص در نظر گرفتن شرایط استان در مطالب منتشره و عدم تحریک مردم در نامه ای محرمانه تذکر داده شد.

وی با بیان اینکه کسانی که مطبوعات دارند و همیشه منتقدند، یک نقد کوچک را بر نمی تابند، افزود: دوستان علی رغم اینکه نامه محرمانه بود بر نقد کوچک اداره کل ارشاد نقدها کردند و سرمقاله ها نوشتند و از مسئولی که بیش از یکسال و اندی در تمام خوشی ها و ناخوشی ها، مشکلات و خوبی ها در کنارشان بوده یک نقد کوچک را نپذیرفتند.

عالیشوندی با اشاره به اینکه گاهی اوقات برخی مطبوعات در سایه قانون مردم را تحریک می کنند، خاطرنشان کرد: خیلی طبیعی است که من به عنوان مدیرکل ارشاد تذکر بدهم ولی دوستان این تذکر را منتشر و مطبوعاتی کردند، این جریان نشان می دهد که برخی که معتقدند که منتقدند، نقد را نمی پذیرند و آقای اولیا نیز وظیفه خودشان را انجام دادند و حمایت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان تصریح کرد: بهتر بود آقای اولیا قبل از تذکر تماس می گرفتند و در خصوص رفتار ناعادلانه سوال می کردند تا لااقل سندهایی در اختیارشان باشد که صحبت کنند، اکنون نیز اداره کل ارشاد آماده هر نوع پاسخ و ارائه سند است تا مشخص شود که حداقل از جانب اداره کل ارشاد یزد رفتار ناعادلانه ای صورت نگرفته است.

تبصره دوم:  افشاء کن! افشاء کن!

تبصره سوم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد «سند» و «مدرک» دارد و یا اینکه «نقش» بازی می کند و «بلوف» می زند!؟

تبصره چهارم: حتی اگر اسنادی هم باشد و افشاء شود، اوضاع مطبوعات یزد چه تکانی خورده و چه تعییری خواهد کرد!؟

تبصره پنجم: محمود خان عالیشوندی مطبوعات یزد را از .....

تبصره ششم: جناب آقای اولیاء نماینده بعضی از مردم یزد و صدوق، چرا آنروزی که مدیرکل ارشاد یزد از یک وبلاگ نویس به دادگاه شکایت کرد، تذکر نداد و هیاهو بپا نکرد !؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا