وقتی یزد فردا، ارزش خبری خود را به زیر سوال می برد

محمد رضا شوق الشعراء

وقتی یزد فردا، ارزش خبری خود را به زیر سوال می برد

یزد فردا، بابت مصاحبه های سفارشی و تبلیغاتی پول هم می گیرد!!!؟

وای بر فرهنگ و میراث و خشت خامی که اینها حافظ و دوستدار آن هستند!


یزد فردا، سایت منسوب به اصولگرایان یزد، امروز یک مصاحبه جالب و خواندنی و عبرت آموز با صفائیه نشینی که از زندگی در بافت قدیم یزد حمایت می کند را درج نموده است، که حاوی نکات ظریف قابل تعمقی می باشد.

اینکه چه فردی و با چه سابقه و تحصیلات و تخصصی ناگهان مدیرعامل یک انجمن چند منظوره چند نفره می شود، سوالیست که جوابش ربطی به یزد فردا و سازمان میراث فرهنگی و ارشاد و شهرداری ندارد! اما اینکه سایت یزد فردا، اینهمه متخصص و کارشناس و ساکنان بافت قدیم یزد را نادیده گرفته و رها می کند و ناگهان و بدون مقدمه، با «بیکار» در جستجوی شغلی، که دکانی چند نبش برای کسب درآمد از نام بافت قدیم یزد باز کرده مصاحبه انجام می دهد، نکته ای است که جوابش، به یزد فردا و دیگر کسانی که با یزد فردا ارتباط دارند مربوط می باشد.

فرد مصاحبه کننده که خود را مدیر عامل «انجمن دوستداران و حافظان خشت خام» خوانده و نامیده، در قسمتی از مصاحبه «بسیار» تخصصی و کارشناسانه خود گفته است« دیر زمانی رجال و عالمان مذهبی و فرهیختگان یزد از جمله: حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی- حجه السلام حاج سید علی محمد وزیری- سید محمد کاظم طباطبائی یزدی- آیت ا.. صدوقی از بافت تاریخی یزد برخاسته اند و در استان یزد و کشور چهره شده اند و ... » و اما این جناب متخصص! فراموش نموده اند که دیر زمانی پیش و آنوقتی که این عالمان بزرگ زنده بودند، همه یزد بافت قدیمی و تاریخی بوده است و بافت جدید همانگونه که از نامش مشخص می باشد تنها چند دهه ای است که در یزد ایجاد شده، و بعبارتی همه آپارتمان ها و پاساژهایی که در یزد ایجاد شده، در بعد از انقلاب و بعد از تولد این جناب متخصص حافظ خشت خام می باشد، و اما چرا این دوستدار پر و پاقرص بافت قدیم و خشت خام، که می داند راه عالم و چهره در کشور شدن، سکونت در بافت قدیم یزد است، همچنان ساکنان صفائیه است و چرا برای زندگی، خانه ای در بافت قدیم نمی خرد و اجاره نمی کند، سوالیست که جوابش را فقط و فقط پدر این متخصص کارشناس می داند و بس!

بر یزد فردا هست که پس از سالها فعالیت، تلاش آنها را کمک کردند تا یزد فردا، یزد فردا شود را نادیده نگرفته و برای حفظ قداست ارزش های اخلاقی و رسانه ای، با دقت بیشتری افراد را جهت مصاحبه انتخاب نموده و اینچنین برای پر کردن صفحه! زیر بار مصاحبه های تبلیغاتی نوشته و فرستاده شده نرود!

تبصره اول: چه کسانی و با چه انگیزه هایی در پشت پرده این انجمن های کاغذی قرار دارند!؟

تبصره دوم: «انجمن دوستداران و حافظان خشت خام» تابحال از دولت ها و مسئولان دولتی، بخاطر این دوست داشتن، کمک مالی و «پولی» هم دریافت نموده است!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا