آقای رئیس جمهور از خواب بیدار شوید!

خط قرمز احمدی نژاد، حق و عدالت و قانون است یا کابینه!؟

محمد رضا شوق الشعراء

دکتر محمود احمدی نژاد، در حاشیه آخرین جلسه دولت و در پاسخ به سوال یک خبرنگار، در واکنش به دستگیری های انجام شده و برای جلوگیری از دیگر دستگیری های شایعه شده، با دفاع تمام قد و «احساسی» از کابینه، قوه قضائیه را تهدید کرده و گفته است:« كابينه خط قرمزي است كه اگر بخواهند به آن دست‌اندازي كنند، ديگر من بايد وظيفه‌ قانوني خود را انجام دهم و اين حتما به كشور آسيب مي‌زند» و اما مگر وزیران کابینه دولت دهم، که توسط احمدی نژاد انتخاب شده اند، معصوم و بری از خطا و گناه می باشند!؟ و چگونه یک رئیس جمهوری که مبنای برنامه خود را بر شعار اجراء و تحقق عدالت بنا نهاده می تواند بجای حق و حقوق مردم و مصلحت کشور، کابینه را خط قرمز خود معرفی نماید؟

آیا اگر وزیری اشتباه کرد، و یا به وظایف خود درست عمل نکرد، نمایندگان مجلس، بنام ملت، حق استیضاح او را ندارند!؟ اینکه رئیس جمهور بخاطر ترس از دستگیری ها و محاکمه های احتمالی، بر خلاف قانون اساسی، کابینه را خط قرمز اعلام می کند، جز نغمه دیکتاتوری چه تفسیر و معنایی می تواند داشته باشد!؟

شاید اگر مجلس با شروع اولین انحراف، گرفتار مصلحت گرایی نشده و از حق قانونی خود برای سوال از رئیس جمهور استفاده کرده بود، اینگونه امروز رئیس جمهوری که با دهان کجی به متخصصان و مجلس، علی آبادی را بعنوان سرپرست وزارت نفت منصوب کرده، از خط قرمز کابینه سخن نمی گفت و قوه «قضائیه» و «مقننه» را تهدید نمی کرد.

براستی! اگر کابینه خط قرمز رئیس جمهور است، خط قرمز مردم و نظام و قوه قضائیه و مجلس چیست!؟

آقای رئیس جمهور! آیا شما می توانید ادعا کنید که تمام وزیران و معاونین وزیران و استانداران و فرمانداران و مدیران کل، از جنس احمدی نژاد هستند و همچون او می اندیشند و گام بر می دارند!؟ و مهمتر اینکه می توانید به پاکی و صداقت همه آنها سوگند یاد کنید!؟

آقای رئیس جمهور! ملت قبول نمی کند که بجای حق و عدالت و قانون، کابینه خط قرمز شما باشد، چرا که کابینه، تنها وسیله کوچکی برای اجرای حق و عدالت و قانون می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا