زیر هتل مهر یزد چه خبر است!؟

محمدرضا شوق الشعراء

زیر هتل مهر یزد چه خبر است!؟

کندوکاو و گنج یابی در زیر بافت قدیم یزد، مجوز نمی خواهد؟

بر تونل سازی هتل مهریان چه ارگانی نظارت می کند!؟

در جریان مرمت فاضلاب، کوزه‌اي تاريخي پر از سکه‌هاي طلا در «فرانسه» پيدا شد

در روزی که ایسنا گزارش داده بود در جریان مرمت فاضلاب خانه ای در فرانسه، کوزه ای پر از سکه های طلا پیدا شده، یزد فردا گزارش داد، مالک «دکتر» و هتل ساز هتل های زنجیره ای مهر، که از هر راهی بدنبال درآوردن پول و درآمد است و بدلیل بی حالی شهرداری و شورای شهر و سازمان میراث فرهنگی یزد، قدرت فراقانونی دارد، روز روشن، از زیر هتل مهر تا هتل لب خندق تونل حفر کرده و آب از آب در یزد تکان نخورده است و اما اینکه ایشان می توانسته اند بدون اجازه و سرخود دست به این اقدام زده و در زیر بافت قدیم یزد «کند و کاو» کرده و تونل حفر کنند، یا نه!؟ سوالیست که جوابش را فرماندار یزد می داند و ...

تبصره اول: ممکن است در زیر خانه های بافت قدیم یزد، خمره و کوزه های سکه طلا و «عتیقه» پیدا شود!؟

تبصره دوم: کشف کوزه‌اي تاريخي پر از سکه‌هاي طلا

کوزه‌اي تاريخي پر از سکه‌هاي طلا به ارزش تقريبي 140 هزار دلار در «فرانسه» پيدا شد

به گزارش (ايسنا)، از بين 34 سكه موجود در كوزه، با ارزش‌ترين سکه متعلق به دوره سلطنت لويي سيزدهم در سال 1640 ميلادي است که در حدود 8500 دلار ارزش دارد.

قديمي ترين سکه موجود در كوزه نيز متعلق به سال1595 و جديدترين آن مربوط به دوران انقلاب کبير فرانسه است که در سال 1789 آغاز شد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، يک زوج فرانسوي در جريان مرمت فاضلاب خانه خود در شهر كوچك «ميللائو» (Millau) واقع در جنوب فرانسه، موفق به كشف اين كوزه‌ پر از سکه‌هاي طلا در سرداب خانه خود شدند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا