از انتهای صفائیه تا انتهای امامشهر در جستجوی روپوش مدرسه!


محمد رضا شوق الشعراء:از انتهای صفائیه تا انتهای امامشهر در جستجوی روپوش مدرسه!
دسته گل دوباره سازمان آموزش و پرورش و بازرگانی یزد

پیمانکاران غیر یزدی چرا و چگونه یزد را پیدا می کنند!؟


بسیاری از والدین دانش آموزانی که محل تحصیل آنان مدارس منطقه صفائیه یزد می باشد، برای گرفتن مانتو و روپوش، پرسان پرسان خود را تا انتهای امامشهر رسانده بودند، و اما در «شلوغ جایی» که بازرس و نماینده ای از بازرگانی و آموزش و پرورش وجود نداشت، و بسیاری از روپوش ها آماده نبود، جز جرح و بحث و بگو و گوی بی فایده با متصدی تولیدی، کار دیگری نمی توانستند انجام دهند.

هرساله با معرفی سازمان بازرگانی و آموزش و پرورش یزد، مدارس استان، حواله هایی را برای خرید مانتو و روپوش مدارس پسرانه و دخترانه شهر صادر کرده، و والدین را موظف می کنند تا از تولیدی و یا فروشگاه معرفی شده روپوش مدرسه تهیه نمایند و اما کدام ارگانی بر توانایی و امکانات تولید کننده نظارت می کند و چرا باید دانش آموزانی که در اینسوی شهر تحصیل می کنند، برای گرفتن روپوش به آنسوی شهر بروند!؟ آیا براستی تولیدی کنندگان پوشاک یزد قادر نیستند تا روپوش مورد نیاز مدارس یزد را تهیه کنند که اینگونه هر ساله عده ای غیر یزدی برای کسب درآمد به یزد هجوم آورده و به طریقی موفق به عقد قرارداد با مدارس یزد می گردند!؟

متاسفانه بسیاری از دانش آموزان دبستان و راهنمایی، بدلیل صعف مدیریتی آموزش و پرورش و بازرگانی، برای تهیه یک روپوش «ساده»، دچار استرس و ناراحتی شده که این مسئله در دانش آموزان دختر نمود بیشتری دارد. یکی مانتویش تنگ است و یکی گشاد! یکی شلوارش کوتاه است و یکی بلند، و اما چرا باید این وضعیت هر سال ینوعی در یزد تکرار شود!؟ و چرا مدیریت شهر و استان قادر به حل این مسئله و معضل کوچک نمی باشند!؟ و مهمتر اینکه آنانی که قادر به حل مسائل کوچک نیستند، چگونه می خوانهد مسائل بزرگ را حل کنند!؟

متاسفانه تولیدی پوشاکی که برای بعضی از مدارس شاهد و صفائیه معرفی شده، از داشتن یک محل مناسب فروش و «پرو» نیز محروم بوده و خوب است که سازمان آموزش و پر.رش و بازرگانی یزد که دوباره امسال این دسته گل را به بعضی از والدین یزدی هدیه نموده اند، محل فروش روپوش های شرکت تولیدی را اعلام نمایند تا ببینیم بقول یزدها چی کج است!

سازمان بازرگانی یزد، مسئولیت اشتباه آموزش و پرورش را به گردن نگرفت

سازمان بازرگانی چه مسئولیتی دارد!؟ آموزش و پرورش چه وظیفه ای دارد!؟


رئیس سازمان بازرگانی استان یزد، طی تماسی، با زیر سوال بردن عملکرد مسئولان آموزش و پرورش یزد اعلام کرد، که سازمان بازرگانی یزد، هیچ دخالتی در انتخاب واحدهای تولیدی مدارس نداشته و بارها نیز طی مکاتباتی از آموزش و پرورش و مدیران مدارس خواسته است که برای پیشگیری از مسائل حاشیه ای و بروز چنین مسائلی، با واحدهای مجوز دار «اتحادیه پوشاک استان یزد» همکاری نمایند، و اینکه مدیران مدارس، خود بدون هماهنگی با اتحادیه و سازمان بازرگانی، نسبت به عقد قرار داد با واحدهای تولیدی یزدی و «غیریزدی» اقدام می نمایند، ربطی به سازمان بازرگانی نداشته و آموزش و پرورش و مدیران مدارس استان می بایست نسبت به وضعیت پیش آمده پاسخگو باشند، براستی! مدیران مدارس، بر اساس کدام تحقیق و بر مبنای چه اصولی، واحدهای تولید و توزیع مانتو را انتخاب کرده و دانش آموزان خود را برای تهیه روپوش مدرسه؛ راهنمایی و ارشاد می نمایند!؟

آموزشگاهی که با یک واحد تولیدی پوشاک قرارداد می بندد، باید قبل از عقد قرارداد و دادن خواله به والدین دانش آموزان، محل تولید و فروش روپوش را بازدید و بررسی نموده و توانایی پیمانکار را برای انجام کار بسنجد و اما آیا مدیران مدارسی که والدین دانش آموزان را برای تهیه روپوش به واخد تولیدی فوق و دیگر تولیدی ها معرفی کردند، اینگونه مسائل را در نظر گرفته بودند!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا