با جمع آوری ماهواره ها، مشکلات فرهنگی یزد حل خواهد شد!؟

محمد رضا شوق الشعراء
با جمع آوری ماهواره ها، مشکلات فرهنگی یزد حل خواهد شد!؟

 

انتقاد مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از شیوه جمع آوری ماهواره در یزد

 

جمع آوری دستگاه های ماهواره

میرزا محمد کاظمینی، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در مطلبی تحت عنوان «جمع آوری دستگاههای ماهواره» از شیوه و چگونگی عملکرد نیروی انتظامی در جمع آوری ماهواره انتقاد کرده و نوشته است:

 

( مثل روز روشن است جمع آوری ماهواره نه تنها مانع استفاده مردم از شبکه های ماهواره ای نمی شود بلکه حرص و ولع آنان را مضاعف نموده و کاسبی و بازار قاجاق خرید و فروش دستگاههای ماهواره ای را اضافه می نماید.

 

هنر متولیان جامعه باید به این باشد که با توجه به اصول فرهنگسازی، شیوه رفتاری انسانها را به گونه ای تربیت نمایند که با وجود دستگاه ماهواره در منزل، از شبکه های غیر اخلاقی استفاده ننمایند و بازار کار خرید و فروش این وسایل کم شود.

 

متاسفانه با حرکت جبری ایجاد شده توسط ادارات ذیربط، مسلما موج نارضایتی، اصرار و لجاجت براستفاده از ماهواره بیشتر خواهد شد!

 

تحلیلا در شهرستان یزد بیش از 2000 دستگاه ماهواره در ماه های اخیر جمع آوری شده است ولی آیا کسی پیگیری خواهد نمودکه:

 

هم اکنون آمار فعلی دستگاهها چه تعداد است و در ماههای آینده چه تعداد اضافه خواهد شد؟

 

انشا ا... مدیران فرهنگی با برنامه ریزی منسجم و علمی، بتوانند ارتقاء شعور فرهنگ عمومی را رقم زنند. میرزا محمد کاظمینی)

 

تبصره اول: در زمانی که میرزا محمد کاظمینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد، و میرسلیم و مهاجرانی و مسجد جامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند، در یزد چند دستگاه ماهواره وجود داشت و حالا چقدر وجود دارد!؟

 

تبصره دوم: مسئولین نظامی، نظرات مسئولین فرهنگی را جدی می گیرند!؟

 

تبصره سوم: ماهواره ها با اخطار و حکم قضایی جمع آوری می شود یا بدون اخطار و حکم قضایی!؟

 

تبصره چهارم: بسیاری از مردم، برای استفاده «بهتر» از همه شبکه های استانی، بجای خرید آنتن هفتادهزارتومانی و کم کیفیت و انحصاری «سروش»، از بشقاب (دیش) ماهواره استفاده می نمایند، و یا از دیش و دستگاه ماهواره ای که سابق داشته اند، با یک چرخش، برای بهره برداری صحیح از شبکه های استانی اقدام کرده اند!؟ و اما آیا نیروی انتظامی، دیش های استانی را نیز جمع آوری می کند!؟

 

تبصره پنجم: بین دیشی که شبکه های مجاز استانی را دریافت می کند، با دیشی که شبکه های غیرمجاز خارجی را دریافت می کند تفاوتی نیست!؟ سرکه و شراب هر دو از انگور بعمل می آید و اما بین شراب و سرکه تفاوتی نیست!؟

 

تبصره ششم: در جنگ فرهنگی و برای مقابله با هجوم خانمان سوز بعضی از شبکه های «مخرب» ماهواره ای، حرکت های نرم فرهنگی جواب می دهد یا برخوردهای خشن نظامی!؟

 

تبصره هفتم: مقابله با تهاجم فرهنگی و جمع آوری ماهواره ها، وظیفه «صدا و سیما» و «فرهنگ و ارشاد اسلامی» است یا وظیفه نیروی انتظامی!؟

 

تبصره هشتم: چرا باید کوتاهی و قصور و تبعات عدم فعالیت مناسب سازمان های فرهنگی و هنری، برای نیروی انتظامی باشد!؟ و نیروی انتظامی پس از بروز حادثه و فاجعه، در صف مقدم و مقابل مردم قرار گیرد!؟ مگر مقصر نفوذ نرم فرهنگ بی بند و باری غرب، نیروی انتظامی است!؟

 

تبصره نهم: در جبهه وسیع و جنگ نابرابر فرهنگی و در عصر رسانه، آیا می توان برای هر خانه و خانواده در شهر یک مامور گذاشت!؟

 

تبصره دهم: خانه و خانواده حریم و حرمت دارد، و اما هیچکس به تبعات روانی و ذهنیتی که برای کودکان در دیدن لباس و چکمه نظامی ایجاد می شود فکر کرده است!؟ ای کاش ماموران زحمتکش نیروی انتظامی، زمانی برای جمع آوری ماهواره به خانه ها بروند، که هیچ کودک خردسالی در خانه نبوده و شاهد ورود ماموران نباشد.

 

تبصره یازدهم: امروز هر دستگاه «موبایل» پیشرفته، یک بمب است، موبایل هایی که تصویر می گیرند و تصویر پخش می کنند، آدرس می گیرند و آدرس می دهند و ... برای مقابله با تبعات و فسادهای پیدا و پنهان موبایل چه باید کرد!؟

 

تبصره دوازدهم: اگر شبکه تابان، با میلیاردهایی که هزینه می کند، شناخت و مدیریت فرهنگی و هنری داشت، آیا اینگونه شبکه های ماهواره ای در خانه های دارالعباده یزد نفوذ می کرند!؟ بودجه های شبکه تابان، کجا و چگونه هزینه می شود و چگونه می توان مردم را پای شبکه تابان یزد نشاند!؟

 

تبصره سیزدهم: بودجه صدا و سیمای مرکز یزد و فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر است یا نیروی انتظامی استان یزد!؟

 

تبصره چهاردهم:

مخالفت مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت ارشاد با برخوردهای پارتیزانی در جمع آوری ماهواره

 

مگر مردم دشمن حربی هستند و کار به جنگ کشیده است؟

مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت ارشاد گفت: اگر همه کسانی که ماهواره تماشا می‌کنند از افراد مطلع باشند، ما نگرانی نداریم. نگرانی ما از آن خانم خانه‌داری است که ارتباطش هم با بیرون قطع است و باید برای او و تاثیرپذیری‌اش از ماهواره فکر کنیم.

 

به گزارش مهر، صبح امروز سه‌شنبه 5 مهرماه علیرضا کریمی مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با موضوع وضعیت شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، تخلفات تبلیغاتی و بازار قاچاق کالا و خدمات در این شبکه‌ها و شکایت‌های مردمی و صاحبان مشاغل و خدمات از این شبکه‌ها شرکت کرد، و در پاسخ به این پرسش که آیا با برخوردهای پارتیزانی در جمع کردن ماهواره‌ها موافق است، عنوان کرد: ما در شرع مقدس دستور امر به معروف و نهی از منکر داریم که ابتدا از امر به معروف می‌گوید. ما باید اول کار فرهنگی انجام دهیم. اگر مطمئن شدیم این شیوه جواب نمی‌دهد، باید تذکر دهیم؛ آن هم نه از نوع به قول شما پارتیزانی. مگر مردم دشمن حربی هستند و کار به جنگ کشیده است؟ ما مردمی داریم که خودشان نگران ارزش‌ها هستند و این نگرانی مقدس را باید ارج نهاد و از ظرفیت‌هایش بهره برد.

 

تبصره پانزدهم :

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا