پاسخی به یکی از مدافعان :عبور آزادراه خلیج فارس از یرد، چه سودی برای «مردم» یزد دارد!؟
یزدفردا :محمد رضا شوق الشعراء:هیاهوی بسیار برای هیچ!مسئله میبد و اردکان و انتخابات است، ابرکوه بهانه است!
مطبوعات یزد، طرفدار مردم هستند یا طرفدار پول و...

اگر روزی روزگاری برحسب محال، آزاد راه «خلیج فارس» ایجاد شود و از «ابرکوه» عبور کند، چند کیلومتر از مسیر تهران- بندرعباس کوتاهتر می شود!؟ 165 کیلومتر!؟ 200 کیلومتر!؟ اصلا فلسفه ایجاد بزرگ راه چیست!؟ بیایید نگاه ملی داشته باشیم و بزرگ بیندیشیم! مگر می شود منافع ایران بزرگ را فدای یزد کوچک کرد!؟

اتوبوس ها و کامیونهای مسیر فعلی بندرعباس تهران و اصفهان از مسبر کنارگذر و جاده کمربندی یزد عبور می کنند و ما هر چه نشستیم و فکر کردیم، نفهمیدیم که این عبور آزاد راه خلیح فارس از کنار یزد چه سودی برای مردم یزد دارد و یا خواهد داشت!؟

راه آهن یزد- مشهد از بافق عبور کرده و کلی فاصله یزد- مشهد را اضافه می کند، حال اگر یک طبسی استاندار یزد شود و راه آهنی از یزد به طبس ایجاد شود، حق مردم بافق ضایع شده است!؟ وقتی اردکان شصت هزار نفری همچون یزد ششصد هزار نفری یک نماینده در مجلس دارد، برای اینکه ذهن مردم از مسائل حوزه های انتخابیه منحرف شود، باید هیاهویی ایجاد کرد و چه بهتر از قضیه انحرافی آزادراه خلیج فارس، که هنوز نه به بار است و نه بدار... مواظب باشید فریب هیاهوها را نخورید... اینها همه سیاست است و رد گم کنی... بهتر است آقای تابش و اولیاء و یحیی زاده، نظر خود را در رابطه با مدیریت عالیشوندی بر ارشاد و حدایی طبس از یزد شفاف اعلام نمایند، و ذهن مردم یزد را مشغول قضیه ای که فقط به نفع «سیاست بازان» میبد و اردکان است ننمایند

معاون عمراني استاندار:مسير آزاد راه سيرجان- اصفهان در زمان دولت اصلاحات طراحي شده بود

معاون عمراني استاندار طي نامه اي به نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي، درباره سئوال به وجود آمده در خصوص آزاد راه نطنز- يزد- سيرجان توضيحاتي داد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "حيدر نوروزي" در بخشي از اين نامه آورده است: پروژه آزاد راه نطنز- يزد- سيرجان در دور دوم سفر وزيران به يزد طرح و مورد تصويب قرار گرفت و پيگيريهاي لازم تاكنون براي آغاز عمليات اجرائي آن به عمل آمده است.

در بخش ديگري از اين نامه نيز آمده است: آزاد راه سيرجان- اصفهان در زمان دولت اصلاحات و طي ابلاغ شماره 3855/17 مورخ 20/5/1382 توسط اداره كل ساختمان آزاد راه هاي وزارت راه و ترابري وقت توسط مهندسين فرا ديد انجام يافته و مسير آن كه از حوالي شهرهاي سيرجان- شهربابك- هرات- مروست- بين دهشير و ابركوه- جرقوئيه و اصفهان مي گذرد و مسئولين فعلي در آن زمان، هيچ گونه نقشي در انتخاب مشاور، طراحي و ارائه آن نداشته اند.

چندي قبل تعدادي از نشريات استان شبهاتي در رابطه با مسير پروژه آزاد نطنز- يزد- سيرجان را مطرح كرده بودند.

تبصره سوم: یعنی اولیاء که آنزمان در برنامه و بودجه استان یزد فعال و حقوق بگیر بوده است، خبر ازین مصوبه نداشته است!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا