انگلیس، دستور حمله به ایران را چه زمانی صادر خواهد کرد؟قطار بی فرمان آمریکا و قطار بی ترمز ایران!

یزدفردا :مطلبی که در پی می آید توسط محمد رضا شوق الشعراء نویسنده یزدی در تاریخ دوازده بهمن هشتادو پنج نگاشته شده و البته پس از 5 سال خواندنش بدنیست خصوصا با بالا گرفتن تهدید های آمریکا و انگلیس به تحریم نفت ایران و احتمال بسته شدن تنگه هرمز در صورت تحریم نفت ایران و ......

آمریکا و انگلیس، زمانی که مطلع و مطمئن شدند، عراق سلاح کشتار دسته جمعی و قدرت حمله متقابل به منافع آمریکا و متحدانش در جهان را ندارد، بعد از یک هجوم و حمله شدید تبلیغاتی، برای ایجاد خاورمیانه جدید و تثبیت قدرت خود در منطقه، به عراق حمله کردند، و اما! بعد از اشغال، هیچگاه سلاح های کشتار دسته جمعی در عراق کشف نشد!


تردید آمریکا برای حمله به ایران، در عدم شناسایی قدرت و توان نظامی واقعی ایران است، و این نکته را نظامیان و سیاستمداران آمریکایی خوب می دانند، که جمعیت و توانایی ایران و ایرانیان، با افغانستان و عراق قابل قیاس نیست.


آمریکا به همان اندازه که ازقدرت نظامی ایران نا آگاه و بی اطلاع است، از وضعیت شکننده داخلی خود آگاهی کامل دارد، و می ترسد، پا بدرون میدان ناشناخته ای بگذارد، که برون رفت از آن مشکل و غیر ممکن باشد.


مردم ایران، سالهاست که به تحریم و تورم و گرانی و کمبود و سختی و جنگ عادت دارند، و اما انفجار حتی یک بمب هسته ای در واشنگتن و یا نیویورک، آمریکا را با بحران شدید و غیرقابل کنترل سیاسی واقتصادی و اجتماعی روبرو خواهد کرد.


تفاوت اساسی ایران با افغانستان و عراق در این است، که مخالفان سیاسی داخل نظام، مخالف نظام جمهوری اسلامی و موافق آمریکا و انگلستان نیستند، و گروههای اصلاح طلب و اصولگرای داخلی، به همان شدت که با هم اختلاف نظر و سلیقه دارند، با آمریکا و هر گونه تجاوزنظامی به ایران مخالف هستند.


ایران برای حمله به منافع آمریکا در آمریکا و جهان، و توجیه افکار عمومی جهانیان، بدنبال بهانه ای می گردد، و این نکته ای است که سیاستمداران انگلیسی و آمریکایی خوب می دانند و بهمین دلیل، ازحمله به ایران و رویارویی مستقیم با سپاه و ارتش ایران وحشت دارند.


با موشک های هوشمند و سلاح های پیشرفته مدرن، می توان تاسیاسات نظامی و اقتصادی ایران را هدف قرار داده و نابود کرد، اما نمی توان ایران را اشغال و فتح کرد، و این امتحانی است که یک زمان، صدام با قدرت نظامی عراق، انجام داد و در انجام ماموریت و فتح ایران شکست خورد.


حمله نظامی آمریکا به ایران، یعنی نابودی اسرائیل و بحران در آمریکا، چرا که ایران بحران زده، جهان را دچار بحران خواهد کرد، و اروپا، از پیامد بحرانی که ممکن است باعث نابودی تمدن بشری در اروپا شود، بی اطلاع نیست.


دود آتشی که در ایران شعله ور شود، قبل ازآمریکا به چشم اروپا خواهد رفت، و کشورهای اروپایی سعی دارند که با ترفند و بهانه ای، راه خود را از راه آمریکا جدا سازنند، و آمریکا، بدون حمایت و همراهی کشورهای اروپایی، جرات حمله به ایران را نخواهد داشت.


قدرت آمریکا، به متحدانش است و قدرت ایران به اعتقادش؛ و حال آیا سربازان آمریکایی و متحدان آمریکا، جانشان را در سرزمینی که مردمانش، مرگ را شهادت و افتخار می دانند، به خطر خواهند انداخت؟!


ایران نه عراق است و نه افغانستان و نه ویتنام و آرژانتین؛ ایران، ایران است، و وضع بسیاری ازمردمانش حتی در جنگ، بدتر از وضع موجود نخواهد شد، ایرانی که امروز رئیس جمهورش احمدی نژاد است،برای پیاده کردن اصول انقلاب و تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد ، به سلاح هسته ای و جنگ با آمریکا نیازدارد، جنگی که 27 سال از وقوعش گذشته، و اما آیا آمریکا، وارد بازی خطرناک ایران خواهد شد؟!


ایران شیعه، میدان مین خطرناکی برای آمریکاست، و آمریکا شهامت ورود به این میدان مین غیر قابل پیش بینی و بدون برنامه را ندارد، چرا که هدف ایران، کشاندن آمریکا و متحدانش، به این میدان مین می باشد، و احمدی نژاد، غیر قابل پیش بینی ترین رئیس جمهورجهان است! رئیس جمهوری که بدون توجه به شرایط اقتصادی و دیدگاههای سیاسی مخالفان، با اتکاء به نیروی اعتقادیش، از انرژی و جشن هسته ای می گوید و از تعلیق نمی گوید!


با توجه به شرایط پیش آمده و برای فرار ازبازی باخت- باخت در ریل جنگ، آمریکا و متحدانش چاره ای جز بازگشت به میزمذاکره و گفتگو ندارند، چرا که اگر قطار پر از غرور انگلیس و آمریکا «فرمان» ندارد، قطار ایران «ترمز» ندارد!


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا