خاتمی و کروبی در محاصره فرصت طلبان

چه کسانی هنوز به خاتمی و کروبی گزارش دروغ می دهند!

اگر نیمی ازاصلاح طلبان، همچو خاتمی بودند که اصلاحات شکست نمی خورد

اصلاح طلبان! پول و تبلیغات و امکانات داشتند، در بین مردم پایگاه نداشتند

خاتمی

امروزافتخار می کنم که بعد ازهشت سال حضور در جایگاه ریاست جمهوری، حتی یک دفتر برای کار ندارم!

سید محمد خاتمی، رئیس موسسه بین المللی گفتگوی تمدنها و رئیس جمهور سابق، در نشست با منتخبان اصلاح طلب انتخابات شورای شهر سراسر کشور، در قسمتی ازسخنان خود، با اظهار تاسف نسبت به اینکه اصلاح طلبان به لحاظ محدودیت در امکانات نتوانستند همه کاندیداهای خود را بدرستی به جامعه معرفی کنند، نبود این محرومیت ها را عاملی در جهت اینکه تعداد کاندیداهای راه یافته اصلاح طلبان به شورای شهر را افزایش می داد معرفی کرد و گفت: امکانات تبلیغی اصلاح طلبان در این انتخابات بسیار کم بود! و حالا شما می توانید این امکانات را با امکانات جریان مقابل که حتما هم مشروع بوده مقایسه کنید، و خاتمی صداقت مدار، که همچنان بدون تحقیق و بررسی، همه اصلاح طلبان را از هرطیف و گروه، چون خود می بیند و می داند، و بخاطر اصلاحات، از آنان دفاع می کند، با افتخار نسبت به اینکه مجموعه متبوعش (اصلاح طلبان) با وجود آنکه طی هشت سال بودجه های میلیاردی در اختیار آنها بود، امروز ازچنین محدودیتی در امکانات برخور دارند گفت: امروزافتخار می کنم که بعد ازهشت سال حضور در جایگاه ریاست جمهوری، حتی یک دفتر برای کار ندارم! و اما!

آقای خاتمی! اگر شما در استان خود یزد بودید و می دیدید که به اصطلاح اصلاح طلبان یزدی، چه بودجه و امکانات و تبلیغاتی داشتند و دارند، و با همه این امکانات و تبلیغات، حتی موفق به فرستادن یک کاندیدای لیست خود به شورای شهر یزد نشدند، شاید در تحلیل های خود تجدید نظر می کردید!

لیست ناهمگون باران یزد! که متاسفانه ازعکس «خاتمی» نیز استفاده کرده بود، با بنرهای تبلیغاتی اعتماد ملی که با عکس «کروبی» مزین شده بود، پشت دیوار کوتاه شورای شهر یزد ماندند، و مردم یزد، به کسانی که سالها عملکردشان را دیده بودند و می شناختند، اعتماد نکردند و رای ندادند. به بازاریان و فروشندگان کالا، اعتماد کردند و به اصلاح طلبان اعتماد نکردند!

گروههای اصلاح طلب یزد، که با اعتماد ملی، زیر چتر شورای هماهنگی جمع شده بودند، روزنامه رنگی و ادعا و امکانات گسترده ای داشتند، و اما وقتی آخرین جلسه تبلیغات انتخاباتی آنان با حضور استاندار سابق و در یک جمع صد نفری در حظیره برگزار شد، نتیجه انتخابات نیز قبل از24 آذر بخوبی معلوم گشت.

آقای خاتمی! بسیاری ازمردم، امکانات و ثروت و سرمایه کسانی را که بنام اصلاح طلبی و در دوران شما به نام و نان و نوا، و ازهیچ به همه چیز رسیده اند، را می بینند و می شناسند، و وقتی اینگونه بی محابا از فقر و محرومیت و کمبود امکانات اصلاح طلبان می گویید و ازآنان دفاع می کنید، مردم نیز ناخودآگاه می خندند و به شما شک می کنند.

تا کی باید هزینه غوغاسالاری و هیاهوی فرصت طلبان را خاتمی پرداخت کند؟ تا کی باید خاتمی ازآنانی که باعث شکست برنامه هایش شدند دفاع کند؟

آقای خاتمی! همه حقیقت آن نیست که شکست خوردگان و بازندگان به شما گزارش داده اند، بازندگان انتخابات یزد، اصلاح طلبان نبودند، که خاتمی بود، چرا که اصلاح طلبان یزدی، با فرصت طلبی، در همه جا از نام و عکس خاتمی برای تبلیغات و معرفی خود استفاده کردند، و اما مردم، به لیست باران و یاران کروبی و خاتمی رای ندادند، می دانید چرا؟! ازآنان که گزارش و تحلیل دروغ به شما ارائه داده اند بپرسید! بپرسید این چه لیستی است که به نام باران و تصویر خاتمی و کروبی مزین است، و یک نفر آن یازدهم و یک نفر آن شصت و سوم می شود؟! و هیچکدام به داخل شورا راه نمی بابند! مگر تبلیغات و امکانات برای افراد لیست یکسان نبوده است؟! پس این اختلاف شدید آراء از چیست؟!

رتبه و آراء کاندیداهای یاران باران در انتخابات شورای شهر مرکزاستان خاتمی

11- ... (9615 رای)

15- ... (8883 رای)

16- ... ( 8638 رای)

18- ... ( 7957 رای)

20- ... ( 7857 رای)

23- ... (7420 رای)

37- ... (5965 رای)

49- ... (3426 رای)

63- ... (2776 رای)

باور کنیم که اشکال ازخاتمی و اصلاحات و باران و مردم نیست، اشکال از مدعیان اصلاح طلبی است، که دستشان برای مردم رو شده است. البته بعضی ازافراد لیست باران یزد، اگر بصورت منفرد کاندید شده بودند، احتمال رای آوردن و انتخاب شدنشان بمراتب بیشتر بود.

آقای خاتمی! بخاطر خدا! بخاطر ایران! بخاطر مردم! بخاطر اصلاحات! و بخاطر آزادی! حرمت و آبرو و شان خود را حفظ کرده و بدست هر گروه و دسته ای نسپارید و اینگونه از بعضی کسانی که بخاطر منافع و مقاصد خود، بیشترین ضربات را بر پیکر اصلاحات وارد ساختند، دفاع نکنید!

آقای خاتمی! نماینده شما و اصلاحات، در یزدی که استان شما هست، کیست؟! اگر هنوزبه اصلاحات و جامعه مدنی و مردم سالاری معتقد هستید، باران و مشارکت و اعتماد ملی و گذشته را فراموش کنید، و دور ازقدرت، پایه های حزبی را برای مردم و فردای ایران بنا کنید، و بر سر در آن درشت و به خط خود بنویسید: ورود فرصت طلبان و منفعت طلبان و مصلحت گرایان ممنوع!

آقای خاتمی! به اطراف خود خوب نگاه کنید! درست است که خاتمی صداقت مدار، بعد ازهشت سال ریاست جمهوری یک دفتر کار ندارد! اما آیا همه اطرافیان شما و کسانی که از اصلاح طلبی می گفتند نیز اینچنین هستند؟!

آقای خاتمی! آقای خاتمی! آقای خاتمی!

محمد رضا شوق الشعراء 15/10/85 یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا