مرگ خاموش و تلخ یک مادر و سه فرزند پسرش در یزد،خوابی که بیداری نداشت!

یزدفردا :محمد رضا شوق الشعراء :در سیاهی و تاریکی شب بیست و یکم بهمن ماه، مرگ، آرام آمد، و سه پسر «پنج» و «نه» و «شانزده» ساله را بهمراه مادر در خواب با خود برد، هیچکس از آمدن حادثه باخبر نشد، هیچکس بوی گاز را احساس نکرد، هیچکس در لحظه مردن فریاد نزد، هیچکس دست دیگری را برای یاری در دست نگرفت، و همه چیز در سکوت آرام به پایان رسید، اینکه در این حادثه تکراری گازگرفتگی چه کسی مقصر بوده است، و باعث و بانی این حادثه دلخراش که بوده است، مرده ها را زنده نخواهد کرد، و اما براستی با اندکی دقت و هزینه بیشتر نمی شد از بروز این حادثه تلخ جلوگیری کرد!؟

با پدری که در بازگشت سفر، با پیکر بی جان همسر و سه فرزندش روبرو شده است چگونه می شود همدردی کرد!؟ چگونه می شود درد او را حس کرد!؟ چگونه می شود ...

  بر سازمانهای نظارتی است که یکبار دیگر و بخاطر کودکان و زنانی که بیگناه طعمه مرگ می شوند، لوله کشی خانه ها را مورد بازدید دوباره قرار داده و اگر در روند کار خدای ناکرده کسی قصوری کرده است، با او برخورد نمایند.

تعدادی از دودکش های خانه ها اصولی نیست و بسیاری بنابدلایل مختلف و بدون نظارت شرکت گاز و سازمانهای مربوطه، پس از گرفتن تائید شرکت گاز و کنتور گاز، قاچاقی و غیرقانونی لوله کشی محل سکونت خود را تغییر و گسترش داده اند، غافل از اینکه حادثه خبر نمی کند و نام مرگ با گاز مردن، مرگ خاموش است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا