تأكيد استاندار يزد در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان بر از بين بردن اعتياد در جامعه
 
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، استاندار يزد در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان بر انجام برنامه ريزي دقيق و كارشناسي براي از بين بردن اعتياد در جامعه تأكيد كرد.
در اين جلسه كه با حضور جمعي از مديران دستگاههاي اجرايي استان برگزار شد استاندار يزد بر افزايش كارهاي كارشناسي و برنامه ريزي صحيح در بين كميته هاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تأكيد و تصريح كرد: همه دستگاههاي اجرايي بايد با يكديگر در راستاي ريشه كن كردن اين معضل اجتماعي تلاش كنند.
 
 


ابوالقاسم عاصي شناسايي نقاط ضعف و قوت طرحهاي بازتواني اعتياد را يك ضرورت برشمرد افزود: براي ترك اعتياد در جامعه بايد از جريانهاي ارشادي درست و مؤثر نظير نقش خانواده ها حداكثر استفاده را بكنيم.
وي برگزاري نشست هماهنگي با قضات استان براي اجراي بهتر و سريعتر طرح دادگاه درمان مدار را بسيار مهم برشمرد و خواستار افزايش ظرفيت ها وگسترش مركز (TC) بازتواني اعتياد سازمان بهزيستي استان شد.
 
 

رئيس سازمان بهزيستي استان هم در اين جلسه از اجراي آزمايشي طرح دادگاه درمان مدار براي معتادان در شهر يزد خبرداد و اضافه كرد: اين طرح به طور آزمايشي به مدت 15 تا 20 روز در شهرستان يزد اجرا و در صورت موفقيت در تمام استان اجرا مي شود.
رحيمي نسبت درباره نحوه اجراي اين طرح اعلام كرد: در اين طرح معتاداني كه دستگير و به دادگاه معرفي مي شوند پس از بررسي وارزيابي مددكاران اجتماعي مستقر در دادگاه در صورتيكه قابليت شركت در طرح را داشته باشد به مراكز بازتواني اعتياد معرفي مي شوند.
وي ابراز اميدواري كرد: اين افراد به مدت يكسال به طور دائم تحت مددكاران ويژه قرار مي گيرند و بايد گزارش پيشرفت كار درمان بر دادگاه و ساير دستگاههاي اجرايي ذيربط ارسال شود تا كاملاً درمان شوند.
 
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا