داغ انتخاباتی:به کی رای بدهیم!؟

نقد شوق الشعراء به سه کاندیدای مطرح انتخابات حوزه یزد و صدوق

به کی رای بدهیم!؟
جواب سوال «ساده» مردم، چرا «سخت» است!؟

این روزها، بر خلاف بسیاری از دوره های قبل، مردم و دوستان و آشنایان مدام می پرسند: «به کی رای بدهیم!؟» اینبار و در این انتخابات و با توجه به نامزدهای انتخاباتی موجود و فضای ایجاد شده، بسیاری از مردم نیز، دچار بلاتکلیفی و تردید و سردرگمی شده اند.
این روزها براحتی و «ناجوانمردانه» و برخلاف اصولی که داشته ایم، از مردم و «نوشتن» و «تحلیل» فرار می کنیم، چرا که جواب سوال ساده آنان سخت، سخت است!
تبصره اول: کسی که خودش نمی داند به چه کسی باید رای بدهد، چگونه می تواند که به مردم بگوید به کی رای بدهند!؟
تبصره دوم: چقدر کار و وظیفه و مسئولیت بعضی از چهره های سرشناس مذهبی و سیاسی و اجتماعی شهر و استان، در این فصل، مشکل و سخت و سنگین است!


چه کسانی از چه کسانی حمایت و دفاع و تعریف می کنند!؟

چه کسانی از چه کسانی حمایت و دفاع و تعریف می کنند!؟
اصقر باقری از دکتر فروزان نیا تعریف می کند! دکتر فروزان نیا از سردار جوکار!
فروزان نیا و جوکار تحت حمایت جبهه پایداری، چه نیازی به تعریف و حمایت باقری دارند!؟
از پسته و شرکت «پستیز» تا قلب و قلبکده و ستاد انتخاباتی جوکار
پیوند دکتر و سردار، پیوند ثروت و قدرت است!؟

یکی از اصولگرایان جانباز و طومار ساز یزدی، در تعریف و تمجید از دکتر فروزان نیا، رئیس بیمارستان دولتی افشار و رئیس ستاد انتخاباتی سردار جوکار، که در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد «زمین بزرگ» و «وام» کلانی برای احداث بزرگترین بیمارستان قلب در یزد گرفته، با تیتر (تحلیل حضور پر شور دکتر سید خلیل فروزان نیا) در سایت یزد فردا نوشته:
«یکی از دکترهای متخصص و زبردست که بیش از پانزده هزار عمل جراحی قلب انجام داده و روزانه چند عمل قلب باز داشته و دهها مریض را در صف دارد دکتر فروزان نیا می باشد؛ وی که یکی از افتخارات استان یزد است خدمت به مردم دیارش را پیشه خود نموده و با پی گیریها و همت بلندشان یکی از بزرگترین بیمارستان قلب دنیا را در حال ساخت دارند...»
... و اما با توجه به اینکه عمل «قلب باز» بیش از چند ساعت طول می کشد و اگر جناب دکتر بطور میانگین روزانه دو عمل قلب باز انجام داده باشد با احتساب روزهای تعطیل که در سال کم نیست، در سال بیش از ششصد عمل را نمی توانسته انجام دهد و بعبارتی با سالی ششصد عمل، پانزده هزار عمل قلب باز، بیست و پنج سال طول می کشد، و حال آقای دکتر چند سال دارند و چند سال است دکتر هستند و چند سال است عمل قلب انجام می دهند، سوالیست که جوابش را همان طومار نویس معروف مخالف صدوقی می داند و بس!
براستی از چه سالی عمل باز قلب در بیمارستانهای یزد آغاز گردیده و آیا در این سالها پانزده هزار عمل قلب باز در بیمارستانهای یزد انجام شده است!؟ و مهمتر اینکه چند بیمار پس از عمل قلب فوت کرده اند!؟
تبصره اول: دکتر فروزان نیا پنج سال است که در بیمارستان سیدالشهداء عمل قلب انجام می دهد و ده سال است که در بیمارستان افشار و در این مدت اگر بطور میانگین ماهی پنجاه عمل قلب در بیمارستان سیدالشهداء انجام داده باشد، می شود سه هزار تا و ...
تبصره دوم: اگر پانزده هزار عمل را قبول کنیم! و بابت هر عمل قلب، دکتر فروزان نیا فقط یک میلیون تومان دستمزد گرفته باشد می شود پانزده هزار میلیون تومان و حال پزشکی که پول و دستمزد گرفته و عمل انجام داده، چه منتی می تواند بر سر مردم داشته باشد!؟
تبصره سوم: دکتر بابت دستمزد پانزده هزار عمل ادعایی چقدر مالیات و عوارض پرداخت کرده است!؟
تبصره چهارم: شرکت «پستیژ» چه رابطه ای با قلب و پزشکی دارد!؟
تبصره پنجم: در یزد و ایران چند نفر پزشک جراح و متخصص، عمل قلب انجام می دهند!؟
تبصره ششم: چند نفر پزشک جراح قلب در ایران رئیس ستاد انتخاباتی نامزد نماینده مجلس شده اند!؟
تبصره هفتم: اگر دکتر فروزان نیا نامزد نمایندگی مجلس در یزد شده بود، بسیار بیشتر از سردار جوکار و در همان مرحله اول رای نمی آورد!؟
تبصره هشتم: اگر با حمایت دکتر فروزانیا و جبهه پایداری، سردار جوکار به مجلس راه یابد، هیچ تعهدی در مقابل دکتر فروزان نیا و جبهه پایداری خواهد داشت!؟
تبصره نهم: روزی لقمان را دیدند که گوشه ای نشسته و دست بر پیشانی گذاشته و زار زار گریه می کند، پرسیدند لقمان جان چرا گریه می کنی!؟ لقمان حکیم صدای گریه اش را بلندتر کرد و گفت ....


شکست محمد مهدی فقیه، شکست آشیخ غلامرضا فقیه است!؟

شکست محمد مهدی فقیه، شکست آشیخ غلامرضا فقیه است!؟
فرزندان و نوه ها، با آبروی پدر و پدربزرگ ها چه خواهند کرد!؟
عارف وارسته آشیخ غلامرضا فقیه کجا!؟ محمد مهدی فقیه کجا!؟
برای حفط حرمت و قداست و آبروی پدربزرگ، فقیه از رقابت در انتخابات کنار می رود!؟

سید محمود وزیری و محمد مهدی فقیه خراسانی، به اعتبار نام و آبروی پدر و پدربزرگ خود، وارد صحنه انتخابات مجلس یزد شده اند، که شکست یکی ازین دو نفر صد درصد و با توجه به وضع موجود، احتمال شکست هر دو نفر آنان نیز بالای هشتاد درصد است، و اما رای نیاوردن فقیه و وزیری، بی اعتمادی مردم یزد به آشیخ غلامرضا فقیه و وزیری بزرگ را ثابت می کند، یا فاصله عمل و عملکرد پسر و نوه را با پدر و پدربزرگ!؟
پیشنهاد می کنیم که این دو بزرگوار و بخصوص محمد مهدی فقیه، که عکس های پدر بزرگ عارفش را در سطح شهر نصب نموده و پدربزرگش نقش مهم و بزرگی در اذهان بسیاری از مردم یزد دارد، به حرمت نام و عمل آشیخ غلامرضا فقیه، از رقابت در انتخابات مجلس کناره گیری نموده و آبرو و قداست پدربزرگش را بیش ازین به بازی نگیرد! و آن را وسیله رسیدن به پست و مقام دنیوی ننماید.
تبصره اول:وقتی مرحوم آیت ا... بهجت می گوید: آشیخ غلامرضا کجا!؟ ما کجا!؟ تکلیف ما و فرزندان و نوه های آشیخ که دیگر مشخص است...

محل «کار» و «زندگی» وزیری هامانه کجا بوده است!؟

محل «کار» و «زندگی» وزیری هامانه کجا بوده است!؟
چرا وزیری هامانه در اردکان کاندیدا نشد!؟
روستازاده ای که وزیر دولت احمدی نژاد شد!
اردکان کوچک، صاحب دو نماینده در مجلس می شود!
وزیری هامانه یزدی است!؟

سید کاظم وزیری هامانه، که بیش از چهل سال ساکن یزد نبوده و کوچه و خیابانهای شهر یزد را خوب نمی شناسد، چگونه می خواهد و می تواند نماینده مردم یزد در مجلس شود!؟
اینکه فردی ساکن روستایی اطراف یزد و درس خوانده اردکان و بزرگ شده تهران باشد، خلاف، و نکته بدی نیست؛ و اما اینکه فردی بخواهد فقط بخاطر دنیا آمدن در محلی، از اهالی زادگاهش توقع رای و یاری داشته باشد، نکته بسیار مهمی می باشد.
امروز بسیاری از مردم ساکن یزد، وزیری هامانه را که در « هامانه کذاب» خضرآباد دنیا آمده و در اردکان تحصیل کرده و در تهران شاغل شده است نمی شناسند، و اما چطور و چرا وزیری هامانه بخودش اجازه داده است که بخواهد نماینده مردمی که نمی شناسد بشود!؟
خانه و محل سکونت و زندگی وزیری هامانه و خانواده، در یزد کجاست!؟ ساکن کدام محل و کوچه و خیابان یزد می باشند!؟ کدام از فرزندان وزیری هامانه، در یزد بدنیا آمده و در یزد تحصیل کرده و در یزد مشغول بکار می باشند!؟
براستی! اینکه وزیری هامانه ساکن یزد نبوده و نیست، به سود مردم یزد است و یا به زیان مردم یزد!؟
تبصره اول: در سایت وزیری هامانه نوشته شده: مهندس سیدکاظم وزیری¬ هامانه، فرزند سیدمحمود و متولد هامانۀ کذاب است. تا چهارم ابتدایی در کافی ¬آباد تحصیل کرده و بعد از آن در مدرسة منطقی اردکان سال پنجم را به پایان رسانده است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا