چی شد که سردار جوکار نماینده منتخب مردم یزد شد!

محمد رضا شوق الشعراء


از خیرآباد و عیش آباد تا حسن آباد و مریم آباد

عاقبت پای اصولگرایان یزد به «بهارستان» باز شد


عاقبت پای اصولگرایان یزد به «بهارستان» باز شد،مردم یزد، به نوه مرحوم آشیخ غلامرضا فقیه خراسانی و پسر مرحوم وزیری رای ندادند،رقابت اصولگرایان در یزد بپایان رسید.

دکتر «فروزان نیا» پیروز شد، سردار «جوکار» نماینده مردم یزد در مجلس شد،۲۱۴ هزار نفر در حوزه انتخابیه یزد و صدوق رای دادند،تابش و یحیی زاده هر کدام با کسب بیست و پنج هزار رای! صندلی خود را در مجلس، از دست ندادند،برای اولین بار اختلاف نفر اول با نفر دوم در یزد به بیست و پنج هزار رای رسید،تفت و میبد و اردکان، باید دو نماینده در مجلس داشته باشند یا یک نماینده!؟


دیشب تلفن همراه را خاموش کردیم و خوابیدیم، طلوع آفتاب که از خواب بیدار شدیم و به سایت های خبری مراجعه کردیم، فهمیدیم که «سردار جوکار» نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شده و برخلاف بعضی از پیش بینی ها، انتخابات در یزد به مرحله دوم هم نرسیده و «وزیری هامانه» نفر دوم انتخابات با قبول شکست، به «جوکار» تبریک گفته است، بهرحال اصولگرایان یزدی پس از سالها شکست و دوری از مجلس، سرانجام توانستند که پیروزی شیرین و قاطعی را بدست بیاورند و برای اولین بار در یزد، نماینده خود را به مجلس بفرستند، و حال باید دید که نماینده اصولگرای مردم یزد قادر خواهد بود تا در مجلس، از پس قدرت «تابش» و «یحیی زاده» برآید و عدالت انتخاباتی را به حوزه های انتخاباتی استان یزد بازگرداند.

شکست عاصی و مهندس شایق و صدرالساداتی در انتخابات مجلس دوره های قبل، مقدمه ای برای پیروزی سردار محمد صالح جوکار در نهمین انتخابات مجلس شد، انجام کار تشکیلاتی و برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه ابزارهای کسب رای باعث شد، تا سردار جوکار که مادرش حسن آبادی و پدرش خیرآبادی است نماینده منتخب مردم یزد در مجلس گردد.

شش ماه کار تبلیغاتی نیمه پنهان و حساب شده، در انتخابات جواب داد و سردار جوکار با اختلاف رای بسیاری نسبت به نفر دوم، راهی بهارستان شد.

انتخاب جوکار و رای به جوکار را نمی توان رای به اصولگرایان یزد قلمداد کرد و جبهه پایداری و حتی اصولگرایان یزد نیز نمی توانند خود را پیروز مطلق این انتخابات بدانند، چرا که بسیاری از رای دهندگان به جوکار، مستقل بوده و جزو طیف و دسته و جناح اصولگرایان نبودند و حتی جبهه پایداری را هم نمی شناختند. بسیاری به جوکار رای دادند چون حوکار را می شناختند.

اتحاد و پیوند دکتر فروزان نیا و سردار جوکار باعث شد تا طیف های مختلفی از جامعه بسوی جوکار بیایند و عدم حضور شفاف اصلاح طلبان یزد در صحنه انتخابات و رای ندادن بی تفاوت های جامعه نیز، باعث شد تا پیروزی جوکار سریعتر رخداده و نمود بهتر و بیشتری پیدا کند.

سردار جوکار در نهمین انتخابات مجلس در یزد پیروز شد، چرا که در مناطق محروم و پر رای حسن آباد و مریم آباد و عیش آباد و خیرآباد و اکرم آباد و اکرمیه و آزادشهر و بلوار دهه فجر و نواب صفوی و ... سرمایه گذاری کرده و توانسته بود که اعتماد قشر محروم و فقیر جامعه را بخود جلب نماید.

سردار جوکار در نهمین انتخابات مجلس در یزد پیروز شد، چرا که توانست مردم و نیازهای مردم را بشناسد و اصناف و کسبه مختلف را بخود جلب کند. سردار جوکار قیافه روشنفکرانه بخود نگرفت و ادا و اطوار روشنفکری در نیاورد و خیلی ساده و راحت بدرون مردم رفت و در دل مردم نفوذ کرد و رای افراد پائین دست جامعه را بدست آورد.

اینسوی و آنسوی شهر که دو قطب متضاد شهر با اشتراکات مذهبی می باشند ثابت کردند که اگر با هم باشند، هیچ قدرتی در انتخابات رقیب و حریف آنان نخواهد شد. شاید پایان انتخابات مجلس، شروع بازی باشد، و نه نفر آینده عضو شورای شهر و حتی شهردار و فرماندار شهر و شهرستان نیز در انتخابات بعد از این دو قطب شهری بیرون بیایند. لیست هایی که مورد حمایت این دو قطب شهر باشند، می تواند همه برنامه جناح ها و گروههای سیاسی را به هم بزند، اینک مردم حسن آباد و مریم آباد، همچون مردم خیرآباد و عیش آباد به خود مطمئن شدند، و سعی می کنند حالا که به میدان آمده اند، در میدان بمانند و سهم خود را از توسعه و عمران بدست آورند.

دکتر فروزان نیا هنوز برنامه اش شروع نشده، و شاید که حتی پست استانداری را نیز برای خود کم بداند، فروزان نیا جانشین «سفید» در صفحه و صحنه سیاست شهر و استان است، و او کسی است، که قاعده و اصول بازی را خوب می داند.

این بار و در این انتخابات، مردم یزد بردند و گروههای سیاسی و بخوص جبهه پایداری، نباید این پیروزی شیرین مردم را به پای خود بنویسند، که اگر بر این خیال باشند، خیلی زود دوباره مردم بیادشان خواهند آورد.

پیروزی سردار جوکار در انتخابات مجلس را به مردمی که به او رای دادند و او را بعنوان نماینده خود در مجلس انتخاب کردند تبریک می گوییم، و امید داریم که گروهها و جناح های سیاسی ازین پیروزی درس بگیرند، و بفهمند که چگونه و از چه راهی می توان رای و دل مردم را بدست آورد.

تبصره اول: اعتراف می کنیم با آنکه پیروزی سردار جوکار را پیش بینی می کردیم اما در این انتخابات به او رای ندادیم، چرا که ....

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا