انرژی هسته ای، خواست ملت ایران شد!

پس از تحریم و در اوج تبلیغات و تهدید و جنگ روانی آمریکا و انگلیس علیه قضیه «قدرت هسته ای ایران»، اکثریت مردم ایران، تورم و گرانی و فشارهای اقتصادی و تبعیض و بی عدالتی و کمبود و جدال گروهها و جناح های سیاسی را فراموش کرده، و مخالفان و موافقان احمدی نژاد، راه پیمایی «هسته ای» را به سالروز پیروزی انقلاب پیوند داده، با فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» و « انرژی هسته ای، حق مسلم ماست» به «هسته ای شدن ایران» رای دادند و با سازش و تعلیق، مخالفت کردند...

اینک منتقدان و مخالفینی که قضیه «انرژی هسته ای» را فقط خواست دولتمردان و سیاستمداران ایران می دانستند، و مردم ایران را از پیامدهای تحریم و جنگ، و هسته ای شدن ایران می ترسانیدن، بر خلاف پیش بینی و تحلیل های خود، با حضور غافلگیر کننده ای روبرو شدند، که بر افکار عمومی جهانیان، تاثیر شگرفی گذاشت، و تبلیغات دشمنان ایران را نقش برآب کرد.

ایرانیان! در بیست و دوم بهمنی دیگر، همچون بیست و هشت سال قبل، در حالیکه می توانستند نیایند، آمدند؛ تا ثابت کنند، که هنوزانقلاب و نظام جمهوری اسلامی و رهبری را دوست دارند و می خواهند.

امروز در بیست و دوم بهمن ماه 85 خیابانهای تمام شهرهای کوچک و بزرگ ایران مملو از جمعیت بود، پیر و جوان، زن و مرد، اصولگرا و اصلاح طلب، همه آمده بودند، و شعار «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» را تکرار می کردند، و این شعار ملتی بود، که در 22 بهمن 57 جمهوری اسلامی، دوم خرداد 76 جامعه مدنی، و در سوم تیر 84 عدالت و مبارزه با فساد را فریاد زده و خواسته بود.

اینک مردم و سیاستمداران و دولتمردان، شعار رهبر نظام و رئیس جمهور ایران را تکرار می کنند، و این ثابت می کند که هنوز انقلاب ایران زنده است.

اروپا و آمریکا که شعار دموکراسی را حربه استعمار و استثمار کشورهای جهان سوم و وسیله حمله و اشغال افغانستان و عراق کرده اند، به خواست ملتی که همراه با دولتمردانش انرژی هسته ای می خواهد، چه پاسخی خواهند داد؟! آیا می توانند به جنگ روانی و تبلیغات خود ادامه دهند و ملت ایران را مخالف نظام و حکومت جمهوری اسلامی نشان دهند؟!

ملت ایران! با حضور گسترده خود در راه پیمایی هسته ای، به آمریکا و انگلیس نشان و هشدار داد، که دشمنان و مخالفان ایران، نه با دولتمردان و سیاستمداران، که با ملت ایران روبرو هستند، ملتی که 27 سال است، بهردلیل، همه سختی ها و مصائب را بجان خریده، و روی حرف و خواست و رای و تصمیم و انتخاب خود ایستاده است.

ملت ایران در بیست و دوم بهمن 85 باز از حق انتخاب خود استفاده، و در راهپیمایی و تجدید بیعت دوباره با انقلاب و رهبری شرکت کرد، راه برگشت و تعلیق را بر روی دولت و سیاستمداران بست، و به هسته ای شدن ایران رای داد، و این خواست و تصمیم ملت ایران است، و قابل احترام می باشد.

با قدرت و سلاح نظامی می توان کشورها را اشغال و دولت ها را عوض کرد، اما ملت ها را نمی توان، و این نتیجه درس امروز مردم ایران، به آمریکا و انگلیس می باشد.

مهمترین عاملی که باعث اتحاد و حضور گسترده مردم در راهپیمایی هسته ای شد، شدت تهدیدات آمریکا و انگلیس و شایعه پراکنی مخالفان نظام بود، اصرار مخالفان ایران بر تعلیق، مردم ایران را حساس کرده، و باعث شد تا برای حفظ غرور و اعتقادشان، به خیابانها بیایند، و بجای آنکه شعار دهند، «عدالت اجتماعی» و «امنیت شغلی» و «مسکن» و «تحصیل رایگان» و «بیمه و رفاه همگانی» و «رفاه» حق مسلم ماست، فریاد زنند: «انرژی هسته ای، حق مسلم ماست!»

اینک با توجه به راهپیمایی هسته ای مردم ایران، رئیس جمهور با قدرت و توان بیشتری در باره انرژی هسته ای و عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد حرف می زند، و تیم مذاکره کننده هسته ای نیز، محکمتر و قاطع تر ازگذشته، در مذاکره و گفتگو شرکت می کند، چرا که اینک، اکثریت ملت نیز به هسته ای شدن ایران رای داده است.

محمد رضا شوق الشعراء 22/11/85
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا