یزدفردا :محمد رضا شوق الشعراء مطهری :رئیس جمهور عامل بی حجابی است -احمدی نژاد به فکر تأسیس کاباره وکلوب شبانه باشد! هدایت‌خواه:حرف‌های دشمنان انقلاب و شیاطین را علی مطهری از تریبون مقدس مجلس مطرح کرد-فولادگر:ادبیات علی مطهری درست و اخلاقی نبود-ابطحی: مطهری بر تکرار ادبیات هتاکانه خود اصرار داردنقوی:کلمات مطهری در صحن علنی موجب وهن مجلس است-کوثری:مدعی العموم به اظهارات غیر اخلاقی علی مطهری واکنش نشان دهد

یزدفردا :محمد رضا شوق الشعراء:علی مطهری طی نطقی با ادعای این که رئیس جمهور تحریک جنسی را در جامعه آزاد کرده است ، مدعی شد:وضعیت پوشش فعلی موجب ایجاد عقده های روانی در جامعه شده ولذا احمدی نژاد باید به فکر تاسیس کاباره و کلوپ های شبانه باشد!
به گزارش فارس، علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز طی نطقی با ادعای به اینکه در اثر تشویق و ترغیب‌های پیدا و پنهان آقای رئیس جمهور بدحجابی و بی‌حجابی اکنون به وضع اسفبار رسیده است، گفت: آقایان مشایی و احمدی ‌نژاد دقیقا پاسخگو باشند که در مسئله پوشش آیا روش اسلام را قبول دارند که می‌گوید هرگونه تحریک جنسی در سطح جامعه ممنوع است و اقتضائات جنسی مربوط کادر خانواده است یا روش غربی را که می‌گوید هرگونه تحریک جنسی در سطح جامعه آزاد است و برای آنکه عقده‌های روانی پدید نیاید، اماکن ویژه ارضای غریزه جنسی هم برقرار است.
مطهری ادامه داد: ما نمی‌توانیم روش بینابینی را عمل کنیم که نه اسلام است و نه غرب و به تعبیر دیگر هم اسلام است و هم غرب، آقایان مشایی و احمدی‌نژاد که زیرکانه وضعیت پوشش اسلامی در جامعه را به اینجا رسانده‌اند که پوشش استاندارد شلوار و مانتوی آزاد تا زانو را تبدیل به وضعیت فعلی کرده‌اند، در واقع تحریک جنسی را آزاد کرده‌اند.
نماینده تهران با بیان اینکه این عمل موجب پدید آمدن عقده‌های روانی در بین جوانان شده‌ است، اضافه کرد: احمدی‌نژاد و مشایی به فکر بخش دوم کار خود یعنی ارضای جوانان از طریق تأسیس کاباره‌ها و کلوپ‌های شبانه نیز باشند، شاید آن زمان روحانیت و مردم متدین و حزب‌الهی که در دوره اصلاحات با یک صدم وضعیت کنونی کفن‌پوش به خیابان‌ها ‌ریختند، احساس مسئولیت کرده و اقدامی انجام دهند.
مطهری همچنین با اخطار به وزیر کشور برای تعلل در اجرای قانون حجاب و عفاف یادآور شد: کوتاهی و سستی کمیسیون فرهنگی مجلس قابل گذشت نیست و به وزیر کشور اخطار می‌کنیم اگر همچنان تعلل ورزد و بار دیگر این بهانه را تکرار کند که مشایی و احمدی‌نژاد اجازه نمی‌دهند او را در مجلس نهم استیضاح می‌کنیم و معنی ندارد که وزرا بگوید تحت فشار از بالا هستیم و این مسئله تحمیل شده است و کاری از من بیر نمی‌آید؛ ما وزرای منفعل و بی اراده نمی‌خواهیم.
نماینده تهران همچنین اشاره به حضور حداکثری در انتخابات افزود: حضور مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلام نشان از رشد اجتماعی و سیاسی مردم به برکت تمرین مردم‌سالاری در طول 33 سال گذشته را دارد و این بدان معناست که دیگر نمی‌توان در پشت درهای بسته برای مردم تصمیم گرفت و فشار افکار عمومی اجازه این گستاخی را به دوستان نادان انقلاب نمی‌دهد.
وی مدعی دخالت سپاه پاسداران در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه شد و آن را ‌از ‌نقاط ضعف انتخابات مجلس نهم دانست و ادعا کرد: دخالت سپاه پاسداران در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه به منظور حمایت جدی از کاندیداهای مورد نظر این واقعیت را تأیید می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در مجلس نهم فراکسیون اصلاح‌طلبان  نخواهیم داشت، اضافه کرد: در مجلس نهم فقط فراکسیون اصولگرایان خواهیم داشت که در زیرمجموعه آن را جمعیت ایثارگران که بیشترین نقش را در ایجاد تفرقه بین اصولگرایان داشتند، جبهه پایداری که به نسبت جبهه اول صداقت بیشتری داشتند و فراکسیون اصولگرایان مستقل که دم از وحدت میان اصولگرایان می‌زنند، تشکیل می‌دهند.
نماینده تهران با بیان اینکه وحدت همواره باید حاکی از واقعیت خارجی باشد، اظهار داشت: وحدت مصنوعی و فرمایشی پایدار نیست و آنچه که واقعیت را تشکیل می‌دهد، این است که درون اصولگرایان سه بینش متمایز سیاسی و اجتماعی وجود دارد که طبعا در رفتار آنها مؤثر است.
مطهری افزود: در واقع اصولگرایان یک جبهه را تشکیل می‌دهند و نمی‌توانند آن را به یک حزب تنزل دهند، چگونه می‌توان گروهی را که اصولگرایی را تا مرز تملق و چاپلوسی پایین آورده‌اند و هرگونه انتقاد از حکومت و دفاع از حقوق مردم را ضدیت با نظام تلقی می‌کنند با گروهی که حق دفاع از حقوق زندانیان سیاسی را وظیفه خود و ناشی از اصولگرایان می‌دانند، یکی دانست.
وی با اشاره به مسئله انتخاب ریاست مجلس نهم تصریح کرد: امروزه تکاپوی زیادی برای این مسئله در جریان است ولی اولا به طور کلی عوامل خارج از مجلس نباید در این موضوع دخالت داشته باشد ثانیا به منتخبان مجلس نهم پیشنهاد دارم به کسی رأی بدهند که اقتدار مجلس را مظهر اراده مردم بداند و در فلسفه اصلی وجود مجلس که همانا جلوگیری از سرکشی دولت‌هاست، اعتقاد داشته و مجلس را سپر ولی فقیه کند نه ولی فقیه را سپر مجلس.
تبصره اول: اهانت های غیر اخلاقی علی مطهری خوراک رسانه های بیگانه است
ستار هدایتخواه نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با فارس، در خصوص سخنان امروز علی مطهری در نطق میان دستور مجلس واکنش نشان داد و اظهار داشت: ادعای اخلاق‌گرایی آقای مطهری و بر زبان راندن سخنان امروز مانند ادعای آن فردی بود که کسی درب خانه‌اش را می‌کوبید و وی با عصبانیت به در خانه آمد و به آن فرد فحش داد و گفت "آیا نمی‌دانی من مشغول نوشتن کتاب اخلاق هستم چرا مزاحم می‌شوی".
وی ادامه داد: سخان امروز علی مطهری مانند سخنانی است که از رسانه‌های ضد انقلاب و دشمنان نظام پخش می‌شود؛ این حرف‌ها خوشایند دشمنان نظام است و نوعی خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های خبرپراکن بیگانه مانند بی‌بی‌سی، سی ان ان و سایر شبکه‌های ضد انقلاب است.
این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: از امشب خواهید دید که اکثر شبکه‌های ضد انقلاب این سخنان علی مطهری را سوژه قرار می‌دهند و در واقع علی مطهری با این سخنان خوراک تبلیغاتی این رسانه‌های شیطانی را فراهم کرد.
هدایتخواه ادامه داد: حرف‌های دشمنان انقلاب و شیاطین را علی مطهری از تریبون مقدس مجلس مطرح کرد و جای تعجب است فردی که ادعای اخلاق گرایی و پیروی از حضرت امام خمینی (ره) را دارد، توصیه کاملا روشن امام خمینی را که فرمودند "اگر حرفی زدید که دشمن خوشش آمد بدانید که این حرف در راستای اهداف دشمن است و باید در مورد این فرد تردید کنید" نادیده گرفت.
وی بر همین اساس تصریح کرد: متاسفانه سخنان ایشان و نسبت‌هایی که مطهری به افراد می‌دهد کاملا بی‌مبنا است و بیشتر علی مطهری تلاش می‌کند با این دست سخنان برای خود شهرت به وجود آورده و خود را سر زبان‌ها بیندازد، آن هم در مجامع ضد انقلاب و رسانه‌های بیگانه.
نماینده مردم بویر احمد در مجلس با تاکید بر اینکه سخنان علی مطهری بر اساس آئین نامه مجلس قابل پیگیری است، گفت: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس اگر کسی صریحا یا تلویحا نسبت به فرد و گروهی اهانت کند، این افراد از نظر قانونی حق دارند که از طریق مجلس و تریبون آن پاسخ آن فرد را بدهند.
هدایتخواه ادامه داد: همچنین سخنان مطهری از طریق مدعی العموم قابل پیگیری است چرا که این سخنان یکی از مصادیق تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است و قطعا پیگرد قانونی دارد.
وی بر همین اساس تاکید کرد: دستگاه‌های ذیربط باید به استناد قانون با این گونه اظهارات که فرهنگ بداخلاقی و تهمت زدن را در جامعه نهادینه می‌کند، برخورد کنند.
تبصره دوم: ادبیات علی مطهری درست و اخلاقی نبود
حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره سخنان امروز علی مطهری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ما انتظار داشتیم آقای مطهری در مجلس ادبیات بهتری به کار گیرد.
فولادگر با بیان اینکه با شناختی که از مطهری داریم توقع بود همانطور که وی رسانه‌ها را به رعایت موازین اخلاقی دعوت می‌کند خودش هم ادبیات بهتری داشته باشد گفت: هر کس که مخاطب صحبت‌های علی مطهری بوده می‌تواند از وی شکایت کند.
عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه متاسفانه در مجلس از سوی برخی افراد نطق‌های غیر اخلاقی دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: معتقدم ادبیات علی مطهری درست و اخلاقی نبود هر چند برخی از تذاکرات وی در حوزه حجاب و عفاف را قبول دارم.
وی با اشاره به بازتاب و حمایت وسیع رسانه‌های ضد انقلاب از اظهارات امروز علی مطهری تاکید کرد: با توجه به اینکه رسانه‌های ضد انقلاب همواره منتظر هستند از آب گل آلوده ماهی بگیرند از این رو باید طوری رفتار کرد که بهانه دست آنها ندهیم.
تبصره سوم: مطهری بر تکرار ادبیات هتاکانه خود اصرار دارد
سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: آقای مطهری افکار و ادبیاتش نسبت به گذشته تندتر شده و بعد از انتخابات مجلس نهم فکر می‌کند که با برخی صحبت‌ها می‌تواند فضای رسانه‌ای را در دست بگیرد و در مجلس نهم هم اثرگذار باشد.
وی افزود: اقدامات مطهری نشان می‌دهد که وی هرچند وقت یکبار می‌خواهد صحبتی کند تا هم رسانه‌ها به وی بپردازند و هم اینکه این اظهارات نشان می‌دهد که وی به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر ‌شده است.
ابطحی ادامه داد: مطهری پیش از این هم صحبت‌هایی مطرح کرده بود و با واکنش آقای لاریجانی مواجه شد و البته بعد هم گفت که قصد چنین توهینی را نداشته ولی باز هم امروز کلماتی توهین آمیز را تکرار کرد.
نماینده مردم خمینی‌شهر گفت: مطهری در عمل گل به‌خودی می‌زند، همانطور که دیدیم بعد از نطق امروزش افرادی وی را تشویق کردند که جزو اقلیت و از حامیان مشارکت و کارگزاران هستند.
وی با بیان اینکه همه مسائل نشان می‌دهد که مطهری در حال نزدیک شدن به اصلاح‌طلبان است؛اضافه کرد: آقای مطهری سعی می‌کند که رئیس‌جمهور را یک فرد لائیک نشان دهد و با ادبیاتی هتاکانه دعوت می‌کند تا کاباره و کلوپ‌های شبانه راه‌اندازی کند.
ابطحی اظهار داشت: به اعتقاد من آقای مطهری به سمت و سویی حرکت می‌کند که می‌خواهد در مجلس نهم به عنوان یک اپوزیسیون مخالف نظام فعالیتش را ادامه دهد و این بسیار خطرناک است.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: ما نگران مطهری نیستیم بلکه نگران خانواده وی هستیم چرا که وی با این اقدامات برای خانواده‌اش مشکل درست می‌کند.
تبصره چهارم: کلمات مطهری در صحن علنی موجب وهن مجلس است
سید حسین نقوی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس نسبت به نطق امروز علی مطهری نماینده تهران در جلسه علنی پارلمان انتقاد کرد و اظهار داشت: مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس، هیئت رئیسه نمی‌تواند نطق نمایندگان را قطع کند، چرا که نطق‌ها قبل از دستور هستند و موافقت و یا مخالفت نیستند اما هیئت رئیسه می‌توانست بعد از اتمام نطق تذکر دهد که وکلای ملت اصلاحات و کلماتی در صحن علنی به کار نبرند که موجب وهن مجلس شود.
نماینده مردم ورامین در خانه ملت بر همین اساس یادآور شد: بنده واقعاً از به کار بردن چنین کلماتی توسط آقای مطهری تعجب می‌کنم.
وی ادامه داد: استفاده از این نوع کلمات آن هم در صحن علنی مجلس بسیار تعجب برانگیز است، اگر آقای مطهری به رویکرد فرهنگی دولت انتقاداتی دارد، آن بحث دیگری است و او می‌تواند با ادبیات بهتری در این باره سخن بگوید، اما بکار بردن این نوع کلمات و جملات از تریبون عمومی مجلس بسیار تعجب برانگیز است آن هم توسط شخصیتی مانند آقای مطهری.
سید حسین نقوی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه تشکیل مجلس نهم قرار داریم و باید از همین ابتدا تصمیم بگیریم که چارچوب اصولی خودمان را رعایت کنیم، بنابراین بهتر است این موضوعات به مجلس نهم کشیده نشود.
تبصره پنجم: مدعی العموم به اظهارات غیر اخلاقی علی مطهری واکنش نشان دهد
محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره سخنان امروز علی مطهری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: آقای مطهری حرف زیاد می‌زند ولی عمل وی بر خلاف اظهارات اوست.
کوثری ادامه داد: مطهری معتقد است هر حرفی که می‌زند حق و هر حرفی که دیگران می‌زنند ناحق است،
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه مطهری نباید به ارگان‌های نظام ‌تهمت‌بزند، خاطرنشان کرد: بنابراین خود دستگاه‌ها باید نسبت به این مسئله حساسیت نشان دهند و قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم باید نسبت به اظهارات غیر اخلاقی مطهری واکنش نشان داده و از وی بخواهد که اسناد خود را ارائه کند.
وی یادآور شد: هیچ کس نباید به خاطر جایگاه پدرش اظهار نظرهای بی اساسی داشته باشد و جامعه چنین چیزی را نمی‌پذیرد.
نطق غیر اخلاقی امروز علی مطهری واکنش محافل سیاسی جامعه را برانگیخته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا