محمد رضا شوق الشعراء

یزدفردا "محمد رضا شوق الشعراء:امروز صبح، در آخرین روز دومین ماه بهار، دوباره باز کارگران زحمتکش سازمان فضای سبز شهرداری یزد، که کمترین حقوق را در سازمان می گیرند و بیشترین کار را انجام می دهند! با اره برقی، تنه بی جان دهها درخت تنومند چناری را که سال قبل سبز بودند و اینک به همت «مدیریت» سازمان پارک ها و فضای سبز خشک بودند را می بریدند. درختانی که در دوماه گذشته، به ابتکار خلاقان و خوش فکران شهرداری یزد، کنار پیاده رو پارک هفتم تیر، درون چاله های کوچک سیمانی زندانی شده بودند، اینک می رفتند تا تن خود را در شومینه یا تنوری به آتش بسپارند.
در برگشت از پیاده روی وقتی خواستیم وارد پارک هفتم تیر شویم، پیرمردی که داشت از پارک بیرون می آمد با نگاه اندوه باری نزدیک شد و گفت: سی سال است که دارند می برند! سی سال است که دارند درخت قطع می کنند و رفت ...
براستی در این سی سالی که گذشت، شهرداری و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری یزد، چند درخت تنومند در پارک هفتم تیر بریده و چند نهال کاشته اند!؟
شاید چند سال دیگر با توجه به روندی که شهرداری یزد در پیش گرفته است، درخت و سایه ای در باغ سابق مرحوم صراف زاده باقی نماند، و اما یک جو از همت اویی که پارک هفتم تیر یکی از میراث هایش می باشد را کدام از مدیران شهری و شهرداری یزد در بعد از انقلاب داشته اند!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا