محمد رضا شوق الشعراء

محمد رضا شوق الشعراء
    اولین قدرت نمایی دخیل عباس و دکتر فروزان نیا در یزد
    رئیس مقتدر و مردمی و کاربلد سازمان جهاد کشاورزی یزد و مدافع فرهمند، برکنار شد!
    آنها که باید بروند، نمی روند؛ و آنها که نباید بروند؛ می روند

    در لحظات جابجایی مجلس هشتم با نهم، ناگهان با پیگیری شتابزده مدیریت ارشد استان، مدیری مقتدر و ولایت مدار و مردمی و کاربلد و یکی از چهره های مطرح اصولگرایان یزد از کار برکنار می شود و سکان هدایت جهاد کشاورزی در سال تولید ملی را رها می کند، تا ....
    براستی، فلاح زاده چرا قبل از یافتن جانشین مناسب، حسین بری ابرقویی را از ریاست سازمان جهاد کشاورزی یزد برکنار کرد!؟
    تبصره اول: صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس نهم، با برکناری ابرقویی از سازمان جهاد کشاورزی یزد موافق بوده است یا مخالف!؟
    تبصره دوم :
    سيد جمال سجادي‌پور میبدی!  در حضور معاون وزير جهادكشاورزي و رييس سازمان شيلات ايران به عنوان سرپرست سازمان جهادكشاورزي استان يزد معرفي شد.
    به گزارش (ايسنا) – منطقه يزد، آيين توديع و معارفه رييس جهادكشاورزي استان يزد امروز با حضور "غلامرضا رازقي" معاون وزير، معاونين استاندار يزد و جمع زيادي از مديران و پرسنل دستگاه‌‌ها و مراكز زيرمجموعه‌ اين سازمان در محل نمازخانه‌ سازمان جهاد كشاورزي استان يزد برگزار شد.
    در اين مراسم از زحمات دو ساله‌ دكتر "حسين بري ابرقويي" رييس سابق سازمان جهاد كشاورزي استان تجليل و مهندس"سيد جمال سجادي پور" معاون پيشين بهبود توليدات گياهي اين سازمان به عنوان سرپرست جديد اين مجموعه معرفي شد.
    دكتر ابرقوئي در اين مراسم با اشاره به محدوديت‌هاي آبي منطقه و خشكسالي‌هاي پياپي در سال‌هاي اخير، گفت: خوشبختانه سازمان در زمينه زارعت و باغباني رتبه‌ها و جايگاه‌هاي سال‌هاي گذشته را حفظ نموده است به طوري كه استان يزد در توليد رناس جايگاه اول كشور، در توليد زعفران و پسته رتبه دوم  و همچنين در توليد محصولات خشك و خشكبار جايگاه پنجم را دارد.
    وي افزود: در بخش امور دام نيز استان يزد همچنان جايگاه نخست توليد بلدرچين را به خود اختصاص داده است و در توليد گوشت مرغ با دو برابر نياز استان يعني 40 هرا تن، مقام ششم كشور را دارد.
    وي يكي از مهمترين اقدام صورت گرفته در زمينه امور دام و طيور استان را بحث ذبح شرعي در كشتارها ذكر كرد و اضافه نمود: در همين راستا نيز 16 واحد توليد بلدرچين استان نيز ساماندهي شد.
    رييس سابق جهادكشاورزي استان يزد خاطرنشان كرد: استان يزد براساس آخرين آمارها سالانه 13 هزار تن گوشت قرمز توليد مي‌كند و در صنعت شترمرغ و همچون صنعت توليد قارچ دوران درخشاني را سپري مي‌كند.
    وي توليد تخم‌مرغ استان يزد را 13 هزار و 500 تن ذكر كرد و گفت: با تكميل يكي از واحدهاي توليدي استان، اين ظرفيت به 15 هزار تن افزايش خواهد يافت.
    دكتر ابرقوئي گفت: در توليد شير علي رغم مشكلات موجود همچنان توليد استان 200 ميليون ليتر مي‌باشد و مازاد توليد استان به ساير استان‌ها نيز ارسال مي‌شود.
    وي توليد كشاورزي استان در سال 1389 را بيش از يك ميليون و 425 هزار تن بيان كرد و گفت: اين رقم در مقايسه با سال 1388 شاهد بيش از 150 هزار تن افزايش مي‌باشد و قطعاً ميزان توليد سال 90 نيز بيش از اين مقدار خواهد بود كه نتيجه‌ به‌زارعي و به‌نژادي در پرورش دام و طيور در استان است.
    رييس پيشين جهادكشاورزي استان يزد در پايان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمينه توسعه آبياري تحت فشار، خاك‌ورزي حفاظتي و كارهاي آبي و خاكي در اين بخش، از صرفه‌جويي 200 ميليون مترمكعبي مصرف آب در بخش كشاورزي استان طي دو سال گذشته خبر داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا