محمد رضا شوق الشعراء

محمد رضا شوق الشعراء
مردم از نان می گویند، اولیاء از شیرینی !!!
تقدیر «اولیاء» از «اولیاء»!!!
اعلام شده که قرار است همراهان و پشتیبانان علی اکبر اولیاء، نماینده سابق یزد در مجلس، با هزینه اولیاء!، در سالن فرهنگسرای شهرداری یزد از او تقدیر کرده و برای او مراسم بزرگداشت بگیرند، و اما براستی در این بلبشوی سیاست و اقتصاد یزد، چه کسی از چه کسی تقدیر می کند!؟
تابحال مردم یزد نمایندگان زیادی را به مجلس فرستاده اند، نمایندگانی که گاه بسیار بیشتر از اولیاء، دغدغه مردم را داشته اند، و اما این برای اولین بار در تاریخ یزد است، که برای تقدیر از نمایندگان، مجلس بزرگداشتی برپا می گردد.
پیمانکاران و بساز و بفروشانی که توانستند در طول چهار سال نمایندگی اولیاء در مجلس، میلیاردها بر ثروتشان بیفزایند، چرا نباید از کسی که بیشتر از منافع مردم، به فکر مناقع جناح خاص سیاسی بود، تقدیر کرده و از او ممنون باشند!؟
ای کاش اولیاء و همفکران اولیاء، پاسداشت مردم از مرحوم «حمیدیا» و «صدوقی» را می دیدند و می فهمیدند که تقدیر «مردم» چه رنگ و بو و معنایی دارد.
زمانی که اولیاء وارد مجلس شد، یزد و صدوق پانصد و پنجاه هزار نفری همچون اردکان هفتاد هزار نفری یک نماینده در مجلس داشت، و روزی که اولیاء از مجلس بیرون آمد، این وضعیت بخاطر «مصلحت تابش» همچنان ادامه داشت، و اما اولیاء برای رفع این بی عدالتی چه کرد و چند بار از رئیس جمهور و وزیر کشور سوال کرد!؟
روزی که علی اکبر اولیاء با حمایت بعضی از مقاطعه کاران و پیمانکاران وارد مجلس شد، ساخت مجتمع تجاری بزرگ شهر (سیتی سنتز) و آپارتمانهای «الماس» شهسواری هنوز شروع نشده بود و روزی که اولیاء از مجلس بیرون آمد، کار «پردیس» به نیمه و کار «الماس» به پایان رسیده بود.
ای کاش در روزگاری که مردم سخت «درد» دارند، اولیاء به میان مردم می رفت و به مردم می گفت که در طول چهار سال به نام مردم از مجلس چند حقوق و مزایا گرفته و برای مردم چه کرده است.
امروز باقیمانده های ورشکسته مشارکت و اصلاح طلبان یزد، برای وزن کشی دوباره سیاسی، با بهانه مراسم تقدیر و بزرگداشت! به میدان امده اند و اما در مراسم «نمایش» تقدیر اولیاء از اولیاء جدا از جای خالی مردم، جای منتقدان نیز خالی است و براستی این مسئله مهم، مگر برای به مردم پشت کردگان مهم است!؟
امید داریم به همان اندازه ای که مردم این شبها برای دیدن نمایش کمدی «پهلوان کچل و اژدها» بلیت می خرند و به تالار شرف الدین علی می روند، گروههای جناحی یزد نیز برای دیدن نمایش تقدیر از اولیاء به فرهنگسرای شهرداری یزد بیایند، و اما براشتی در شب مبعث، کدام سالن شلوغتر است، سالن فرهنگسرای شهرداری و یا سالن نمایش شرف الدین علی!؟
 هزینه مراسم بزرگداشت اولیاء چند است و از کجا تامین می شود!؟
 شهرداری یزد، چرا فرهنگسرای دولتی را برای یک مراسم شخصی به جناح های سیاسی واگذار کرده و بابت اجاره سالن و امکانات، چند از بانیان مراسم دریافت می کند!؟
 رپرتاژ آگهی اولیاء در یزد فردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا