مهندس سفید در ادامه از طراحان برنامه تجلیل و مبلغان در فضای مجازی ، خصوصا شهردار یزد و اعضاء شورای اسلامی شهر یزد که ضمن استقبال از برگزاری این مراسم سالن برگزاری و محل های نصب بنرهای برنامه در سطح شهر را در اختیار برنامه قرار دادند وکسانی در تامین هزینه ها کمک کردند و نهایت هم از کلیه کسانی که در این زمینه تلاش نمودند تشکر ویژه کرد .

علی آبادی خبرنگاران یزدفردا :  مراسم تجلیل از خدمات مهندس علی اکبر اولیاء نماینده سابق مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در محل فرهنگسرای شهرداری  برگزار شد

این مراسم با یک ربع تاخیر باسرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و  تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

تابش نماینده مردم شریف اردکان به هنگام تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری خوش لحن یزدی وارد سالن و در مقابل شرکت کنندگان ظاهر! و حضورش تعدادی از حظار را به احترام نیمه خیز کرده ! و پس از گذر از ردیف سمت چپ فرهنگسرا در صندلی های اول سمت راست سالن جلوس کرد .

حضور فعالین  احزاب و تشکل های اصلاح طلب در این مراسم نمود خاصی داشت هرچند حضور چهره های فرهنگی و مشهور یزدی غیر سیاسی  نیز در جمع مشهود بود .

در ابتدای مراسم تنها یک طرف سالن را مردان تکمیل کرده بودند و در طرف دیگر سالن هم دو ردیف خانمها حضور داشتند که با آغاز برنامه کم کم سالن تکمیل شد و کار به صندلی های سیار کشید و در مجموع سه ردیف را خانمها و ما بقی سالن را مردان پر کرده بودند .

محمدرضا عارف چهره مطرح اصلاح طلبان برای انتخابات آتی ریاست جمهوری مهمان ویژه این مراسم از ابتدا در جلسه حاضر بود .

مراسم با پخش کلیپی از ستاد انتخاباتی اولیاء در زمان شمارش آراء دور دوم انتخابات مجلس هشتم آغاز شد در کلیپ نمایش داده شد

در کلیپ همچنین اصلاح طلبان دو آتشه آن زمان هر کدام در حال تکاپو برای جمع زدن آراء شمارش شده و اخوی زادگان اولیاء هم در حال بروز کردن سایتشان بودند.

پس از اعلام قطعی نتایج آن حلقه اعضاء ستاد بودند که با حلقه زدن و پایکوبی یار دبستانی من را می خواندند سید محمد حسینی رییس ستاد انتخاباتی مهندس اولیاء نیز شادمان از نتیجه تلاش همکارانش و انتخاب مهندس اولیاء و در ادامه هم تصاویری از نشست های اولیاء در زمان انتخابات با مهندس کلانتری موثرترین فرد در انتخاب مهندس اولیاء وسید محمد خاتمی رهبر معنوی اصلاح طلبان کشور و همچنین حضور مهندس اولیاء در کنار رقیب خود صدرالساداتی و حضور در ستاد وی بعد از پیروزی در انتخابات و .... .

-بالاخره مجری برنامه محمد حسن خورشیدنام، یاد آو.ر خاطرات سالهای پس از پیروزی انقلاب ، مجری برنامه های تلویزیون یزد ،معاونت سیاسی امنیتی استانداری ،شهرداریزد،معاونت عمرانی استانداری یزد، مدیرعامل آب منطقه ای  و بالاخره مرد سالها حضور در صحنه های مختلف سیاسی اجتماعی استان با اجرای بسیار زیبا و تاثیرگذارش  برنامه را با دکلمه ای زیبا آغاز نمود . خورشید نام را قدیمی های یزدبا اجراهای تاثیرگذارش در صدا و سیمای مرکز یزد دهه شصت به خاطر دارند و مهمترین اجرای او را می توان ، اجرای ظهر جمعه 11تیرماه  و خبر عروج ملکوتی شهید صدوقی که یزد و او همه گریستند و داغدار شدند ،گویی که 30 سال است تغییر چهره او متوقف شده است (بزنیم به تخته و ماشالله).

-گرمای سالن نشان از عدم توجه مدیران شهر و شهرداری به استفاده کنندگان از این سالن داشت که تقیبا تمام سالن را مجبور به استفاده از ویژنامه های مطبوعاتی مراسم کرده بود !!!

اولین سخنران مراسم مهندس سفیید استاندارزمان سازندگی و اصلاحات یزد و مدیر و موسس موسسه فرهنگی جوادالائمه یزد بود که در ابتدا از حضار چه کسانی که دعوت شده بودند و چه اعضاء ستاد انتخاباتی مهندس اولیاء در زمان انتخابات مجلس هشتم و حضورشان تشکر نمود.

مهندس سفید در ادامه از طراحان برنامه تجلیل و مبلغان در فضای مجازی   ، خصوصا شهردار یزد و اعضاء شورای اسلامی شهر یزد که ضمن استقبال از برگزاری این مراسم سالن برگزاری و محل های نصب بنرهای برنامه در سطح شهر را در اختیار برنامه قرار دادند وکسانی در تامین هزینه ها کمک کردند و نهایت هم از کلیه کسانی که در این زمینه تلاش نمودند تشکر ویژه کرد .

مهندس سفید در ادامه با اشاره به بیوگرافی مهندس اولیاء گفت :به کسانی که در نظام مسئولند و نظام تهی شده است از این افراد( تجربه همانند آقای اولیاء )،به آنها توصیه می کنم که انشالله از این آمادگی و سخته شدن به نفع نظام  و مردم بیشتر استفاده کنند

پس از مهندس سفید ،تابش نماینده اردکان در مجلس نهم با قرائت پیام دکتر لاریجانی به آقای اولیاء که تلاش وی را چشمگیر و راهگشا خوانده بود ،تاکید کرده بود که قطعا به عنوان سند افتخار مجلس هشتم باقی خواهد ماند به  ایراد سخن پرداخت .

تابش در سخنان خود اظهار داشت اقای اولیاء در دوران نمایندگی مجلس خوش درخشید

تابش از بد اخلاقی های رایج در جامعه انتقاد کرد و و اصلاح طلبی را خط اصلی انقلاب دانست که در صورت حذف اصلاح طلبان  دود آن به چشم ملت و نظام خواهد رفت تعبیر نمود.

از نکته های مهم تابش می توان به این نکته اشاره کرد که گفت :افرادی که اساس نظام را قبول ندارند در نقطه مقابل اطلاح طلبان قرار دارند !!!

حجج الاسلام محمد صدوقی یادگار سومین شهید محراب  و معزالدینی در اواسط برنامه  وارد سالن مراسم شدند که حضار با ذکر صلوات از ایشان استقبال کردند .

به گفته مجری برنامه حجت الاسلام  ابوترابی فرد نایب رییس مجلس که تمایل زیادی برای حضور در این مراسم داشته با ارسال پیامی از مردم یزد به ویژه اولیاء تقدیر و تشکر کرده بود.

محمد خاتمی با اهدا کتاب و طی یادداشتی از فعالیت های مهندس اولیاء تقدیر کرد که این خبر را محمد صدوقی به مجری برنامه اعلام نمود.

حسینی رییس ستاد انتخاباتی مهندس اولیاء در زمان انتخابات و از جانبازان دفاع مقدس ضمن اعلام ناراحتی از وضعیت معیشتی و زندگی مردم از محضر شهدا و جانبازان عذر خواهی کرد و شعری را قرائت نمود.

در ادامه این مراسم آقاان دکترعارف ، اولیاء و کلانتری به ایراد سخن پرداختند .

عارف در این مراسم خواستار کنار گذاشتن برخوردهای تنگ نظرانه به منظور ساختن ایران اسلامی شد.

همسر حجت الاسلام و المسلمین محمد علی صدوقی امام جمعه فقید یزد نیز در این مراسم حضور داشت.

در این مراسم شخصیت هایی همچون سلطان زاده، داوودی شمسی ، قمی ، تشکری ، سفید  ، مسرت ، خورشید نام ، داوودی شمسی ، صالحی رییس دفتر بیت سومین شهید محراب ، شرافت ومحمدی(کویر)،کارگر رییس اعتماد ملی یزد  ... نیز حضور داشتند.

محمد رضا شوق الشعراء وبلاک نویس توفان یزد و مرد همیشه منتقد استان و منصور مظفری مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد  نیز از جمله شرکت کنندگان مراسم تجلیل از اولیاء در فرهنگسرای شهرداری یزد بودند .

در پایان این جلسه اقشار مختلف مانند جمعی پزشکان ، مهندسان ، معلمان ، طبسی ها، جوانان ، ورزشکاران ، هنرمندان ، بانوان و ... با اهدا لوح و هدایایی از تلاش های مهندس اولیا تشکر کردند.

مراسم مولودی خوانی به مناسبت شب مبعث از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا